Сучасні інформаційно-комп'ютерні технології

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 7.171.03.O.005
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доц. Кремер Ірина Петрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у ознайомленні студентів з новітніми досягненнями у галузі інформатики та обчислювальної техніки: сучасним технічним та програмним забезпеченням ІКТ; організації роботи у локальних та глобальних комп’ютерних мережах та у середовищі Інтернет; програмними засобами підготовки науково-технічної документації, комп’ютерної графіки, базами даних, електронними таблицями та мультимедійними програмами; сучасними системами автоматизованого проектування електронних приладів, пристроїв та систем, засобами виконання конструкторських робіт на базі ПК; методами розробки WEB-сторінок; сучасними методами програмування.
Завдання: загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: ФК4. Здатність використовувати інформаційні, комп’ютерні і мультимедійні технології, методи моделювання, інтелектуалізації, штучного інтелекту, експериментальні методи для дослідження та аналізу процесів в електронних компонентах, пристроях і системах. ФК6. Здатність відшуковувати необхідну інформацію за допомогою сучасних інформаційних ресурсів, аналізувати та оцінювати її.
Результати навчання: РН 7. Здійснювати інформаційний та науковий пошук з використанням наукової, технічної та довідкової літератури, баз даних і знань, інших джерел інформації,; критично осмислювати та інтерпретувати наявні знання та дані, формувати напрями досліджень і розробок з урахуванням вітчизняного й закордонного досвіду. РН 10. Обирати оптимальні методи досліджень, модифікувати, адаптувати та розробляти нові методи. КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформатика інфокомунікаційних систем. Кореквізити: Системи автоматизованого проектування.
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни “Сучасні інформаційно-комп’ютерні технології” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю 171 - Електроніка. В результаті успішного навчання за програмою курсу студент засвоїть теоретичні засади на межі двох наук- прикладної інженерії та інформатики. Курс має практичне спрямування, надаючи студентам можливості набуття практичного досвіду по формалізації конкретної задачі, по отриманню необхідної інформації, по організації та формалізації процесу розробки. Самоосвіта вважається невід’ємною частиною даного навчального курсу, і особлива увага у програмі приділяється самостійній роботі студентів. Програма курсу “Сучасні інформаційно-комп’ютерні технології” розглядає взаємозв’язок електроніки з сучасними інформаційними технологіями. Вивчаючи цей курс, треба зрозуміти зміст основних понять і визначень інформаційних технологій та методів моделювання технічних систем. Інформаційний матеріал надає можливість студентам систематизувати, класифікувати та формалізувати більшість термінів і понять об’єкту «технічна система». Ознайомлює студентів із практичними можливостями сучасних прикладних пакетів моделювання та САЕ-системами.
Опис: Сучасний стан та основні напрямки розвитку у галузі інформаційно-комп’ютерних технологій. Технічне та програмне забезпечення галузі інформаційно-комп’ютерних технологій. Методи розроблення web-документів. Мова розмітки гіпертексту - HTML. Каскадні таблиці стилів – CSS Стандарт CSS для визначення способів завдання стилю для елементу сторінки. Класові селектори. Графіка у Web-документах. Динамічні Web-сторінки. Мова програмування JavaScript. Анімація з використанням JavaScript. Активні серверні сторінки (ASP). Засоби автоматизованого проектування Web-сайтів. Електронні освітні системи. Електронні системи для перекладу, вивчення та тестування знань іноземних мов. Система управління вмістом (CMS). Організація віртуальних офісів та роботи розосереджених груп на прикладі програмного продукту freedcamp.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: контрольні та практичні роботи. Підсумковий контроль: екзамен (письмова компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (30%): виконання практичних робіт. екзаменаційний контроль (70%): письмова компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова література: 1. Комп’ютерні мережі Частина 2 Навчальний посібник [Електронний ресурс]: / Б. Ю. Жураковський, І.О. Зенів; КПІ ім. Ігоря Сікорського. –Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – 372 с. 2. Молчанов В. П. Технології розробки WEB-ресурсів [Електронний ресурс] : навчальний посібник / В. П. Молчанов, О. К. Пандорін. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. – 130 с. 3. Г.Г. Швачич, В.В. Толстой, Л.М. Петречук, Ю.С. Іващенко, О.А. Гуляєва, Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с. 4. Молчанов В. П. Основи проектування WEB-видань: навч. посіб. / В. П. Молчанов. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2017. – 150 с. Допоміжна література: 1. Мова JavaScript та її можливості https://sites.google.com/site/webtehnologiietawebdizajn/mova-javascript-ta-ieie-mozlivosti 2. JavaScript (JS) http://y66819tz.beget.tech/javascript-js/ 3. CMS https://astwellsoft.com/uk/blog/cms.html 4. Функції прикладних програм керування контентом https://studwood.net/1042217/informatika/funktsiyi_prikladnih_program_keruvannya_kontentom 5. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: словник. – К.: ЦП Компринт, 2019. – 134 с. 6. Досягнення в телекомунікаціях 2019 / за наук. ред. Ільченка М.Ю., Кравчука С.О.: монографія. – К.: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019. – 336 с. 7. System and Technologies of Digital Television: manual for graduate students. / V.A. Loshakov, V.V . Popovsky , S.O. Saburova, I.S.Shostko, M.Y. Oshepkov, K.O. Popovskaya, L.I. Melnikova. Under the general editorship of Professor V.A. Loshakov - Kh: Company SMIT", 2019. – 416 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).