Інноваційні інформаційні технології

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: викладач кафедри ІТВС
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни «Інноваційні інформаційні системи» є формування системи знань у галузі організації та функціонування інформаційних систем інноваційної діяльності, а також методології розв’язування комплексів управлінських завдань.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен здобути наступні уміння: - розробляти інтелектуальні компоненти з використанням нейромережевих технологій - для оцінювання даних з давачів в умовах завад і неповної інформації, компресування та розпізнавання зображень і сцен. - здатність використовувати засоби збереження (бази даних, сховища та простори даних), оперативного аналітичного та інтелектуального опрацювання даних та мережеві технології при розробці інформаційних управляючих систем та технологій. - застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій, використовуючи відомі методи. - застосовувати знання для вирішення задач синтезу та аналізу інформаційноуправляючих систем; - системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в інформаційно-управляючих системах та технологіях. - застосовувати знання технічних характеристик компонент інформаційно-управляючих систем, технологічних особливостей опрацювання різних видів інформації; - поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути здатність усвідомлювати відповідальність за розвиток професійних знань і практичних навичок, необхідність навчання впродовж усього життя.
Результати навчання: • Вміти розробляти інтелектуальні компоненти з використанням нейромережевих технологій для оцінювання даних з давачів в умовах завад і неповної інформації, компресування та розпізнавання зображень і сцен. • Вміти використовувати засоби збереження (бази даних, сховища та простори даних), оперативного аналітичного та інтелектуального опрацювання даних та мережеві технології при розробці інформаційних управляючих систем та технологій. • Вміти застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій, використовуючи відомі методи. • Вміти застосовувати знання для вирішення задач синтезу та аналізу інформаційно-управляючих систем; • Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в інформаційно-управляючих системах та технологіях. • Вміти застосовувати знання технічних характеристик компонент інформаційно-управляючих систем, технологічних особливостей опрацювання різних видів інформації; • Вміти поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. • Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих системах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення та розвитку; • Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій; • Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; • Знання основ професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 122 «Комп’ютерні науки та інформаційні технології; • Отримання знань, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі при розробленні інформаційних управляючих систем та технологій. • Професійно-профільні знання для формулювання вимог та розроблення інтелектуальних управляючих систем та технологій, проблемно-орієнтованих та вбудованих комп’ютерних систем, комп’ютеризованих систем цифрової обробки сигналів, оцінки їх параметрів та надійності. • Знання та розуміння методологій проектування та модернізації інформаційно-управляючих систем та технологій відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов; • Здобуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 122 «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», масштаб яких буде достатнім, щоб успішно організовувати та проводити дослідження з тематики інформаційно-управляючих систем та технологій, формувати та репрезентувати результати професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: • Математичні методи представлення знань • Нейронні мережі та елементи адаптивних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основними завдання вивчення дисципліни «Інноваційні інформаційні технології» є вивчення інформаційних технологій в інноваційній діяльності, систем оброблення управлінської інформації, організації та методології розв’язування відповідних комплексів завдань; набуття вмінь використовувати базові програмні засоби та пакети прикладних програм.
Опис: 1. Мета вивчення та структура курсу «Інноваційні інфоромаційні технології». 1.1. Основні поняття. 1.2. Лiтература для самостiйної роботи над курсом. 2. Автоматизація кластерного аналізу в інноваційній діяльності. 2.1. Кластерний аналіз. 2.2. Сфери використання кластерного аналізу. 3.Автоматизація факторного аналізу в інноваційній діяльності. 3.1. Основні цілі факторного аналізу. 3.2.Головна мета факторного аналізу. 4.Автоматизація оптимізаційного моделювання в інноваційній діяльності. 4.1. Стадії економетричного дослідження: 4.1.1 формулювання підтри-муваної гіпотези; 4.1.2. тестування підтримуваної гіпотези; 4.1.3. вирішення на підставі певних критеріїв, чи оцінки є задовільними та надійними; 4.1.4. визначення придатності моделі до передбачення. 5. Автоматизація імітаційного моделювання в інноваційній діяльності. 5.1. Імітаційне моделювання. 5.2. Імітаційна модель. 5.3. Сфери застосування імітаційних моделей. 5.4. Методи імітаційного моделювання 6. Автоматизація прогнозування в інноваційній діяльності. 6.1. Прогнозування. 6.2. Стадії процесу прогнозування: 6.2.1. формулювання завдання на розробку прогнозу; 6.2.2. прогнозування об’єкта; 6.2.3. верифікація. 6.4.Класифікація прогнозів.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Тоцька О. Л. Інформаційні системи в інноваційній діяльності : [зб. тестів] / О. Л. Тоцька. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 64 с. • Тоцька О. Л. Інформаційні системи в інноваційній діяльності : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / О. Л. Тоцька. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 184 с. • Тюрин Ю. Н. Анализ данных на компьютере / Ю. Н. Тюрин, А. А. Макаров ; под ред. В. Э. Фигурнова. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : ИНФРА-М, 2003. – 544 с., ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.005
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна