Інтегровані системи управління

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Сікора Любомир Степанович, професор, доктор технічних наук.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни - вивчення теоретичних основ та практичних методів проектування інтелектуальних управляючих систем та технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: 1. Здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. 3. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій. 4. Знання та розуміння предметної області та її фахових особливостей. Фахові компетентності: 1. Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін. 2. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення компонент інформаційних управляючих систем. 3. Уміння класифікувати, систематизувати та описувати процеси пов’язані з функціонуванням інформаційних управляючих систем шляхом використання аналі-тич¬них методів і методів моделювання; 4. Здатність формулювати раціональні та ефективні за вартістю і часом рішення з використанням методів та засобів інформаційних технологій при проектуванні інформаційних систем.
Результати навчання: ЗН1. Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих системах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення та розвитку. ЗН 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій. ЗН4. Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів Апаратно-програмні комплекси АСУ -ТП
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні Інтелектуальні управляючі системи та технології викладається методи та засоби проектування людино-машинних систем з багаторівневою ієрархією, логіка формування рішення на управління процеси мислення як на машинному так і на рівні людини. Вивчаються методи відображення алгоритмів прийняття рішень та процедури формування стратегії управління.
Опис: Вступ. Філософія інтелект. Базові концепції і означення інтелекту в процесі історичного розвитку Інтелект людини і освіта. Штучний інтелект. Гібридний інтелект в системі «Людина – машина» Класична логіка та базові логічні системи. Математична логіка, основні структури, процедури доведення, висновків, класифікації, вибору. Логіка алгоритмів та дискретна математика Логіка прийняття рішень на підставі вибору альтернатив Логіко- когнітивні моделі процесів мислення Логіко- когнітивні моделі прийняття рішень Процедури і логіко- когнітивні моделі розв’язання складних задач Класи інтелектуальних агентів Інтелектуальні інтегровані системи автоматичного управління Базові моделі об’єктів з ієрархічною структурою Інформаційно ресурсні моделі об’єктів управління Інтегровані системи інтелектуального управління Корпоративне управління галузей. Стратегічне управління великими системами Гібридні інформаційні, психологічні та ресурсні атаки і війн в складних структурах Методологія побудови інтелектуальних систем управління. Інтелектуалізація автоматизованих (людино–машинних) систем
Методи та критерії оцінювання: Практичні роботи, екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен - 50 балів, практичні роботи - 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нєнов О.Л. Проектування вбудованих комп'ютерних систем. Навчальний посібник – Одеса. Видавницький центр ОГАХ. 2008. – 89 с. 2. Бройдо В.Л., Ильина О.П. Архитектура ЭВМ и систем: учебник для вузов. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2009. – 720 с. 3. Немнюгин С.А., Стесик О.Л. Параллельноепрограммирование для многопроцессорных систем. – СПб.: БХВ – Петербург, 2002. – 400с. 4. В.С. Блінцов. Основи проектування спеціалізованих мікроконтролерних та вбудованих комп’ютерних систем для засобів суднової і промислової автоматизації: навчальний посібник. Частина 1. / В.С. Блінцов, Д.О. Жук, М.В. Джангиров, І.Ю. Жук, С.П. Голіков, С.Г. Чорний – К.: Кондор-Видавницво, 2014. – 348 с. 5. Ямець І.М. Системнианализ –Харків. 200-448с. 6. Шапіро С.И. Мишлениєчеловека и переработкаинформации на ЄОМ 7. Д.О.Конор, И.МакдермотИскуство системного мишления – М.Алпина 2011 254с. 8. Герасимов Б.М. Человекомашинниє системи принятиярешения с елементами искствненного мишления 9. Люгер Д.С. Искуствениинтелекткиєв 2006 166с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інтегровані системи управління (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.E.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Сікора Любомир Степанович, професор, доктор технічних наук.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни - вивчення теоретичних основ та практичних методів проектування інтелектуальних управляючих систем та технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: 1. Здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. 3. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій. 4. Знання та розуміння предметної області та її фахових особливостей. Фахові компетентності: 1. Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін. 2. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення компонент інформаційних управляючих систем. 3. Уміння класифікувати, систематизувати та описувати процеси пов’язані з функціонуванням інформаційних управляючих систем шляхом використання аналі-тич¬них методів і методів моделювання; 4. Здатність формулювати раціональні та ефективні за вартістю і часом рішення з використанням методів та засобів інформаційних технологій при проектуванні інформаційних систем.
Результати навчання: ЗН1. Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих системах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення та розвитку. ЗН 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій. ЗН4. Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів Апаратно-програмні комплекси АСУ -ТП
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні Інтелектуальні управляючі системи та технології викладається методи та засоби проектування людино-машинних систем з багаторівневою ієрархією, логіка формування рішення на управління процеси мислення як на машинному так і на рівні людини. Вивчаються методи відображення алгоритмів прийняття рішень та процедури формування стратегії управління.
Опис: Вступ. Філософія інтелект. Базові концепції і означення інтелекту в процесі історичного розвитку Інтелект людини і освіта. Штучний інтелект. Гібридний інтелект в системі «Людина – машина» Класична логіка та базові логічні системи. Математична логіка, основні структури, процедури доведення, висновків, класифікації, вибору. Логіка алгоритмів та дискретна математика Логіка прийняття рішень на підставі вибору альтернатив Логіко- когнітивні моделі процесів мислення Логіко- когнітивні моделі прийняття рішень Процедури і логіко- когнітивні моделі розв’язання складних задач Класи інтелектуальних агентів Інтелектуальні інтегровані системи автоматичного управління Базові моделі об’єктів з ієрархічною структурою Інформаційно ресурсні моделі об’єктів управління Інтегровані системи інтелектуального управління Корпоративне управління галузей. Стратегічне управління великими системами Гібридні інформаційні, психологічні та ресурсні атаки і війн в складних структурах Методологія побудови інтелектуальних систем управління. Інтелектуалізація автоматизованих (людино–машинних) систем
Методи та критерії оцінювання: Практичні роботи, екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен - 50 балів, практичні роботи - 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нєнов О.Л. Проектування вбудованих комп'ютерних систем. Навчальний посібник – Одеса. Видавницький центр ОГАХ. 2008. – 89 с. 2. Бройдо В.Л., Ильина О.П. Архитектура ЭВМ и систем: учебник для вузов. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2009. – 720 с. 3. Немнюгин С.А., Стесик О.Л. Параллельноепрограммирование для многопроцессорных систем. – СПб.: БХВ – Петербург, 2002. – 400с. 4. В.С. Блінцов. Основи проектування спеціалізованих мікроконтролерних та вбудованих комп’ютерних систем для засобів суднової і промислової автоматизації: навчальний посібник. Частина 1. / В.С. Блінцов, Д.О. Жук, М.В. Джангиров, І.Ю. Жук, С.П. Голіков, С.Г. Чорний – К.: Кондор-Видавницво, 2014. – 348 с. 5. Ямець І.М. Системнианализ –Харків. 200-448с. 6. Шапіро С.И. Мишлениєчеловека и переработкаинформации на ЄОМ 7. Д.О.Конор, И.МакдермотИскуство системного мишления – М.Алпина 2011 254с. 8. Герасимов Б.М. Человекомашинниє системи принятиярешения с елементами искствненного мишления 9. Люгер Д.С. Искуствениинтелекткиєв 2006 166с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).