Інтегровані системи управління
Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Сікора Любомир Степанович, професор, доктор технічних наук.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
1. Здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними.
2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
3. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій.
4. Знання та розуміння предметної області та її фахових особливостей.
Фахові компетентності:
1. Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін.
2. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення компонент інформаційних управляючих систем.
3. Уміння класифікувати, систематизувати та описувати процеси пов’язані з функціонуванням інформаційних управляючих систем шляхом використання аналі-тич¬них методів і методів моделювання;
4. Здатність формулювати раціональні та ефективні за вартістю і часом рішення з використанням методів та засобів інформаційних технологій при проектуванні інформаційних систем.
Результати навчання: ЗН1. Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих системах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення та розвитку.
ЗН 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій.
ЗН4. Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів
Апаратно-програмні комплекси АСУ -ТП
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні Інтелектуальні управляючі системи та технології викладається методи та засоби проектування людино-машинних систем з багаторівневою ієрархією, логіка формування рішення на управління процеси мислення як на машинному так і на рівні людини. Вивчаються методи відображення алгоритмів прийняття рішень та процедури формування стратегії управління.
Опис: Вступ.
Філософія інтелект. Базові концепції і означення інтелекту в процесі історичного розвитку
Інтелект людини і освіта. Штучний інтелект. Гібридний інтелект в системі «Людина – машина»
Класична логіка та базові логічні системи. Математична логіка, основні структури, процедури доведення, висновків, класифікації, вибору. Логіка алгоритмів та дискретна математика
Логіка прийняття рішень на підставі вибору альтернатив
Логіко- когнітивні моделі процесів мислення
Логіко- когнітивні моделі прийняття рішень
Процедури і логіко- когнітивні моделі розв’язання складних задач
Класи інтелектуальних агентів
Інтелектуальні інтегровані системи автоматичного управління
Базові моделі об’єктів з ієрархічною структурою
Інформаційно ресурсні моделі об’єктів управління
Інтегровані системи інтелектуального управління
Корпоративне управління галузей. Стратегічне управління великими системами
Гібридні інформаційні, психологічні та ресурсні атаки і війн в складних структурах
Методологія побудови інтелектуальних систем управління. Інтелектуалізація автоматизованих (людино–машинних) систем
Методи та критерії оцінювання: Практичні роботи, екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання:
Екзамен - 50 балів, практичні роботи - 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Нєнов О.Л. Проектування вбудованих комп'ютерних систем. Навчальний посібник – Одеса. Видавницький центр ОГАХ. 2008. – 89 с.
2. Бройдо В.Л., Ильина О.П. Архитектура ЭВМ и систем: учебник для вузов. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2009. – 720 с.
3. Немнюгин С.А., Стесик О.Л. Параллельноепрограммирование для многопроцессорных систем. – СПб.: БХВ – Петербург, 2002. – 400с.
4. В.С. Блінцов. Основи проектування спеціалізованих мікроконтролерних та вбудованих комп’ютерних систем для засобів суднової і промислової автоматизації: навчальний посібник. Частина 1. / В.С. Блінцов, Д.О. Жук, М.В. Джангиров, І.Ю. Жук, С.П. Голіков, С.Г. Чорний – К.: Кондор-Видавницво, 2014. – 348 с.
5. Ямець І.М. Системнианализ –Харків. 200-448с.
6. Шапіро С.И. Мишлениєчеловека и переработкаинформации на ЄОМ
7. Д.О.Конор, И.МакдермотИскуство системного мишления – М.Алпина 2011 254с.
8. Герасимов Б.М. Человекомашинниє системи принятиярешения с елементами искствненного мишления
9. Люгер Д.С. Искуствениинтелекткиєв 2006 166с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інтегровані системи управління (курсова робота)
Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.E.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Сікора Любомир Степанович, професор, доктор технічних наук.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
1. Здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними.
2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
3. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій.
4. Знання та розуміння предметної області та її фахових особливостей.
Фахові компетентності:
1. Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін.
2. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення компонент інформаційних управляючих систем.
3. Уміння класифікувати, систематизувати та описувати процеси пов’язані з функціонуванням інформаційних управляючих систем шляхом використання аналі-тич¬них методів і методів моделювання;
4. Здатність формулювати раціональні та ефективні за вартістю і часом рішення з використанням методів та засобів інформаційних технологій при проектуванні інформаційних систем.
Результати навчання: ЗН1. Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих системах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення та розвитку.
ЗН 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій.
ЗН4. Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів
Апаратно-програмні комплекси АСУ -ТП
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні Інтелектуальні управляючі системи та технології викладається методи та засоби проектування людино-машинних систем з багаторівневою ієрархією, логіка формування рішення на управління процеси мислення як на машинному так і на рівні людини. Вивчаються методи відображення алгоритмів прийняття рішень та процедури формування стратегії управління.
Опис: Вступ.
Філософія інтелект. Базові концепції і означення інтелекту в процесі історичного розвитку
Інтелект людини і освіта. Штучний інтелект. Гібридний інтелект в системі «Людина – машина»
Класична логіка та базові логічні системи. Математична логіка, основні структури, процедури доведення, висновків, класифікації, вибору. Логіка алгоритмів та дискретна математика
Логіка прийняття рішень на підставі вибору альтернатив
Логіко- когнітивні моделі процесів мислення
Логіко- когнітивні моделі прийняття рішень
Процедури і логіко- когнітивні моделі розв’язання складних задач
Класи інтелектуальних агентів
Інтелектуальні інтегровані системи автоматичного управління
Базові моделі об’єктів з ієрархічною структурою
Інформаційно ресурсні моделі об’єктів управління
Інтегровані системи інтелектуального управління
Корпоративне управління галузей. Стратегічне управління великими системами
Гібридні інформаційні, психологічні та ресурсні атаки і війн в складних структурах
Методологія побудови інтелектуальних систем управління. Інтелектуалізація автоматизованих (людино–машинних) систем
Методи та критерії оцінювання: Практичні роботи, екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання:
Екзамен - 50 балів, практичні роботи - 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Нєнов О.Л. Проектування вбудованих комп'ютерних систем. Навчальний посібник – Одеса. Видавницький центр ОГАХ. 2008. – 89 с.
2. Бройдо В.Л., Ильина О.П. Архитектура ЭВМ и систем: учебник для вузов. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2009. – 720 с.
3. Немнюгин С.А., Стесик О.Л. Параллельноепрограммирование для многопроцессорных систем. – СПб.: БХВ – Петербург, 2002. – 400с.
4. В.С. Блінцов. Основи проектування спеціалізованих мікроконтролерних та вбудованих комп’ютерних систем для засобів суднової і промислової автоматизації: навчальний посібник. Частина 1. / В.С. Блінцов, Д.О. Жук, М.В. Джангиров, І.Ю. Жук, С.П. Голіков, С.Г. Чорний – К.: Кондор-Видавницво, 2014. – 348 с.
5. Ямець І.М. Системнианализ –Харків. 200-448с.
6. Шапіро С.И. Мишлениєчеловека и переработкаинформации на ЄОМ
7. Д.О.Конор, И.МакдермотИскуство системного мишления – М.Алпина 2011 254с.
8. Герасимов Б.М. Человекомашинниє системи принятиярешения с елементами искствненного мишления
9. Люгер Д.С. Искуствениинтелекткиєв 2006 166с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).