Моделі систем управління

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: д.т.н., проф. Різник Володимир Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування системи теоретичних знань і придбання практичних умінь та навичок з питань використання векторних інформаційних технологій, математичних моделей синтезу та оптимізації систем, вдосконалення базової структури систем управління, методів та засобів опрацювання інформації зі зменшенням використання обчислювальних ресурсів, машинного часу та пам’яті. The purpose of teaching the discipline is the formation of a system of theoretical knowledge and the acquisition of practical skills and abilities on the use of vector information technologies, mathematical models of synthesis and optimization of systems, improvement of the basic structure of control systems, methods and means of information processing with a decrease in the use of computing resources, computer time and memory.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Інтегральної – здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук. Спеціальні (фахові) компетентності (СК) СК11. Здатність ініціювати, планувати та реалізовувати процеси розробки інформаційних та комп’ютерних систем та програмного забезпечення, включно з його розробкою, аналізом, тестуванням, системною інтеграцією, впровадження та подальшого супроводу. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) ФКС1.1. Здатність використовувати теоретичні та прикладні знання в галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій для розроблення інтегрованих систем управління та їх компонентів, їх реалізації, впровадженні та супроводі.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН) РН3. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. РН6. Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи. РН1.2. Розробляти та аналізувати моделі інформаційних управляючих систем та моделі складних систем для різних предметних областей, виконувати їх дослідження та оптимізацію, використовувати моделювання при впровадженні інтелектуальних технологій управління. Programmatic Learning Outcomes (LO)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити - Інноваційні інформаційні технології, Інформаційні телекомунікаційні технології управління Кореквізити - Комп’ютеризовані системи цифрової обробки сигналів, Технології обчислювального інтелекту.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна формує систему теоретичних знань і практичних умінь та навичок з питань використання векторних інформаційних технологій, математичних моделей синтезу та оптимізації систем, вдосконалення базової структури систем управління, методів та засобів опрацювання інформації зі зменшенням використання обчислювальних ресурсів, машинного часу та пам’яті.
Опис: Загальні поняття про управління об’єктами та системами. Роль інформації в управлінні. Підприємство як система. Основні параметри, вхідні та вихідні змінні підприємства, їх взаємозв’язок. Структура управління системою. Лінійні, функціональні та змішані структури. Організаційні форми прибуткових систем. Інформаційні моделі систем управління підприємством. Інформаційна модель міста та її використання в управлінні. Напрями вдосконалення управління великим містом. Роль комунікаційних процесів. Застосування комп’ютерної техніки та векторних інформаційних технологій в управлінні. Сучасні інформаційні системи управління. Оптимізація процесів управління на основі опрацювання багатовимірних даних. Моделі управління ринковою стратегією підприємства. Перспективи розвитку автоматизованих систем управління. Розвиток технічної бази автоматизованих систем управління на основі оптимізованих векторних інформаційних технологій.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт (40%) Підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100 Поточний контроль (практичні роботи) – 40 Контрольна робота (письмова компонента) – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Основи менеджменту. Підручник.- К.: «Академвидав», 2003, -416 с. 2. Інформаційні системи в менеджменті: Навчальний посібник /А.Є. Батюк, З.П. Двуліт, К.М. Обельовська, І.М. Огородник, Л.П. Фабрі — Львів: НУ «Львівська політехніка» (Інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ+» Інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. — 520с. 3. Катренко А.В. Системний аналіз об’єктів і процесі комп’ютеризації. Навч.посібник - Львів: Новий Світ-2000, 2003.- 424 с. 4. Осовська Г.В., Фіщук О.Л., Жалінська І.В. Стратегічний менеджмент. Навч.посібник. - К.: 2003.- 196 с. 5. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник.- К.: КНЕУ, 1998. -268 с. 6. Riznyk V.V., Skrybaylo-Leskiv D.Y. Synthesis and research of optimum code sequences/Guidance to the implementation of the subject “Mathematical models of synthesis and optimization of systems” for students of the specialty 8.080401 “Information control systems and technologies",-Lviv; NULP, 2016.- P.20. 7. Різник В.В. Комбінаторні моделі і методи оптимізації в задачах інформатики: Навч. посібник. — К.: НМК ВО, 1991.- 72 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).