Мережі наступного покоління та захист даних

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Обельовська Квітослава Михайлівна к.т.н., доц. Дорошенко Анастасія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення концепцій, принципів функціонування та технологій передачі даних мереж наступного покоління.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; • здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; • набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; • знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; фахових: • здатність використовувати теоретичні та прикладні знання в галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій для розроблення інтелектуальних інформаційних компонентів та синтез на їх основі інформаційних управляючих систем. • здатність аналізувати проблеми і задачі в галузі інформаційних управляючих систем та технологій, здійснювати їх декомпозицію, формулювати вимоги, вибирати і розробляти ефективні методи розв’язання задач. • уміння створювати інформаційні управляючі системи та технології з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, просування, реалізацію та удосконалення. • здатність використовувати та впроваджувати нові технології при створенні та модернізації інформаційних управляючих систем, зокрема з метою підвищення їх конкурентоспроможності.
Результати навчання: - знати мережі наступного покоління, методи забезпечення якості сервісу, технології первинних мереж, вимоги Європейського регламенту захисту даних (GDPR). - уміння впроваджувати сучасні мережі наступного покоління при розробці інформаційних управляючих систем та технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: - - кореквізити: інноваційні інформаційні технології
Короткий зміст навчальної програми: Концепція мереж наступного покоління (NGN). Архітектура NGN. Методи і засоби забезпечення якості обслуговування (QoS). Безпровідні мережі наступного покоління. Первинні мережі. Технології транспортування даних SDH/SONET, NGSDH. Технологія DWDM. Оптичні транспортні мережі OTN. Технологія MPLS. Застосування вимог GDPr в NGN.
Опис: 1. Архітектура NGN. Архітектура мережі мобільного зв’язку 5G. 2. Забезпечення якості сервісу (QoS). Методи забезпечення QoS. Механізми обслуговування черг. Механізм зворотного зв’язку. Протокол резервування ресурсів RSVP. Потокові протоколи. Управління перевантаженнями. Стандарти QoS в IP-мережах. Диференційоване обслуговування DiffServ. Швидкі UDP Інтернет з’єднання QUIC. Методи забезпечення QoS в безпровідних мережах. 3. Первинні мережі. Технологія SDH/SONET, NGSDH. Технологія DWDM. Оптичні транспортні мережі. 4. Технологія MPLS. 5. Захист даних у відповідності до вимог GDPr.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (35%): контрольні роботи, інтернет-огляд за темою та його презентація; - підсумковий контроль (65 %): екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна сумарна оцінка - 100 балів Виконання інтернет-огляду та його презентація - 20 балів Контрольна робота у вигляді тесту - 5 балів Оцінювання з розділу захисту даних - 10 балів Екзаменаційна контрольна робота (тест) - 65 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Kurose, James F. Computer networking : a top-down approach / James F. Kurose, Keith W. Ross.—8th ed., 2021. - Quality of Service Overview - Cisco https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/ios/12_2/qos/configuration/guide/fqos_c/qcfintro.pdf - Педагогічний програмний засіб «Телекомунікаційні системи та мережі. Структура й основні функції. Том 1» . Електронний підручник, 2018. http://www.znanius.com/3534.html - Офіційний переклад General Data Protection Regulation (GDPR) https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/uploaded-files/es-2016679.pdf - Computer Networks with David Wetherall: Video Lectures University of Washington (Washington) By WashingtonVideo Lectures: 92 https://cosmolearning.org/courses/computer-networks-with-david-wetherall/video-lectures/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).