Трансфер та комерціалізація технологій

Спеціальність: Економіка
Код дисципліни: 8.051.00.M.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування теоретичних знань та практичних навичок щодо провадження трансферу технологій в академічному середовищі, комерціалізації результатів науково-технічної роботи, налагодження структурних взаємозв’язків у системі міждисциплінарних знань та управління ними.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знання теоретичних та прикладних положень проведення трансферу технологій, розроблених в академічному середовищі; - знання нормативно-правової бази регулювання трансферу технологій в Україні; - уміння ідентифікувати всі організаційні форми трансферу технологій в академічному середовищі; - розуміння природи міждисциплінарних знань в академічному середовищі та стимулювання їх поширення; - володіння інструментарієм налагодження структурних взаємозв’язків у системі міждисциплінарних знань та їх вплив на продукування інноваційних технологій в університетах; - уміння обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення ефективності трансферу технологій, розроблених в академічному середовищі; - уміння економічно обґрунтовувати та конкретизовувати функції управління академічним трансфером технологій; - уміння визначати зовнішньосистемний потенціал академічного трансферу технологій; - володіння способами комерціалізації академічних розробок; - уміння організувати супровід технологій, підготованих для трансферу з академічного середовища в бізнес.
Результати навчання: 1) Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень економічних явищ і процесів на макро-, мезо- та мікрорівні; 2) здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності; 3) уміння інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області економічного дослідження; 4) уміння обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень в економічній сфері; 5) уміння проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій; 6) уміння вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Академічне підприємництво. Дослідницький семінар у галузі економіки, управління та міжнародних економічних відносин. Педагогічна практика.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у здобувачів теоретичних знань і практичних навичок щодо управління трансфером технологій, розроблених в академічному середовищі, комерціалізації результатів науково-технічної роботи, володіння інструментарієм налагодження структурних взаємозв’язків у системі міждисциплінарних знань та управління ними в контексті ефективного продукування інноваційних технологій в університетах.
Опис: Генезис і детермінанти академічного трансферу технологій. Технології стимулювання трансферу технологій. Моделі організації трансферу технологій. Способи комерціалізації академічних розробок. Підходи до прийняття рішень щодо академічного трансферу технологій. Юридичний захист технологій.
Методи та критерії оцінювання: • Оцінювання знань на практичних заняттях – 30% (у тому числі: обговорення та виконання практичних завдань; участь в ситуаційних вправах, ділових іграх тощо - 10%, виконання розрахункової роботи – 20%); • Підсумковий контроль (екзамен) – 70% (письмова компонента – 50%, усна компонента – 20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль знань здобувачів проводиться за такими формами: а) під час практичних занять: - опитування або тестування знань здобувачів з теоретичного матеріалу; - оцінка виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; б) за результатами виконання завдань самостійного опрацювання (індивідуального науково-дослідного завдання): - оцінка виконання домашніх завдань під час заняття; - обговорення матеріалів досліджень під час практичних занять; - обговорення матеріалів доповідей з поставленого проблемного питання, проведення дискусій, підведення резюме з даного питання під час практичного заняття.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Трансфер технологій : [підручник] / Мазаракі А.А., Андрощук Г.О., Бай С.І. та ін. ; за заг. ред. А.А. Мазаракі. - Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. – 556 с. 2. Голіков В.І. Трансфер технологій: [навч.посібник] / В.І. Голіков. - Миколаїв: НУК, 2014. — 362 с. 3. Гальків Л. І., Мрихіна О. Б. Організування і проведення наукових досліджень: 1001 тест для магістрів (Спецкурс для спеціальностей 051 "Економіка", 073 "Менеджмент"): навчальний посібник. – Львів: Растр-7, 2020. – 198 c. (Рекомендовано Науково-методичною радою Національного університету "Львівська політехніка", 2020 р.)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).