Сучасні проблеми міжнародних відносин та світової політики

Спеціальність: Політологія
Код дисципліни: 8.052.00.M.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: д. істор. н., проф. Гетьманчук М. П., к. політ. н., доц. Тишкун Ю. Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у політичній сфері та застосовувати теорії та методи політології при здійсненні наукових досліджень. 2. Розуміння сучасних світових та національних політичних процесів, особливостей функціонування політичних інститутів.; 3. Застосування набутих знань і практичних навичок для розв’язання конкретних завдань у політичній сфері. 4. Володіння системними знаннями, що дасть можливість критично аналізувати внутрішньополітичні та міжнародні процеси, визначати тенденції їх розвитку; 5. Знання та навики щодо діагностики актуальних проблем сучасного суспільства, розробки та реалізації нових інноваційних проектів у сфері політики; 6. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-практичних задач;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ПРЕРЕКВІЗИТ Дослідницький семінар у галузі політології та міжнародних відносин Прикладна політологія КОРЕКВІЗИТ Іноземна мова для академічних цілей, частина 2 Теорія та методологія досліджень у сфері політології та міжнародних відносин
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні термінологічні дискусії у сфері глобальної політики Проблематика глобального управління у ХХІ ст. Трансформації суверенітету у ХХІ ст.: теорія і практика Ресурсна проблема у сучасній глобальній політиці Загроза глобальної війни у ХХІ ст. Ядерна загроза у сучасній глобальній політиці
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи з доповіддю на семінарах, участь у дискусіях, написання рефератів, дослідження у формі case-study, підготовка презентацій на задану тему. • Підсумковий контроль (60%): екзамен (трьохрівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Баталов Э.Я. Мировое развитие и мировой порядок. Анализ современных американских концепций. – М.: РОССПЭН, 2005. – 366 с. Лебедева М.М. Мировая политика / Лебедева М.М. – М: Аспект Пресс, 2016. – 255 с. Мальський М., Мацях М. Теорія міжнародних відносин. – К.: Знання, 2007. – 461 с. Международные отношения. Теории. Конфликты. Движения. Организации: Уч. пособ. / Дробот Г.А., Цыганков П.А., Лебедева М.М., Митева В.В., Слива А.И., Хлопов О.А. – М.: Инфра-М, Альфа-М, 2009. – 320 с. Международные отношения: теории, конфликты, движения, организации: Учебное пособие / Под ред. П.А. Цыганкова. – М.: Альфа-М: Инфра-М, 2007. – 320 с. Мировая политика и международные отношения: Учебное пособие / Под ред. С.А. Ланцова, В.А. Ачкасова. – СПб: Питер, 2008. – 448 с. Онтологія війни і миру: безпека, стратегія, смисл : монографія / Борис Олександрович Парахонський, Галина Михайлівна Яворська. – Київ : НІСД, 2019. – 560 с. Современные глобальные проблемы мировой политики: Учеб. пособие для студентов. – М.: Инфра-М, Альфа-М, 2009. – 320 с. Теория и методы в современной политической науке: Первая попытка теоретического синтеза / Под ред. С.У. Ларсена; пер с англ. – М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2009. – 751 с.