Електоральна політологія

Спеціальність: Політологія
Код дисципліни: 8.052.00.M.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: д. політ. н., доцент Бучин Микола Антонович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення здатності розуміти сутність виборчої сфери, розв’язувати складні практичні проблеми у сфері виборчих відносин, що передбачає застосування теорій та прикладних електоральних методів.
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері політології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. СК07. Здатність аналізувати та оцінювати сучасний стан, тенденції розвитку політичних наук.
Результати навчання: РН12. Розуміти інструменти і стратегії діагностування та аналізу розвитку політичних явищ на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом на національному та міжнародному рівнях. РН 14. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-практичних задач. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати відповідні рішення та ініціювати нові ідеї та проекти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: Прикладна політологія • Пререквізит: Дослідницький семінар у галузі політології та міжнародних відносин • Кореквізити:
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Електоральна політологія» є складовою циклу вибіркових дисциплін спеціальності 052 «Політологія» третього(освітньо-наукового) рівня вищої освіти. У межах дисципліни значна увага приділена вивченню інституту демократичних виборів, стратегії і тактики виборчої кампанії, демократичних принципів виборів, досліджуються проблеми ресурсного забезпечення виборчої кампанії, виборчі технології, електоральна участь та абсентеїзм.
Опис: Вибори та виборчі системи Демократичні принципи виборів Виборчі технології Виборчий процес та його етапи Адміністрування виборів Ресурсне забезпечення виборчої кампанії Стратегія і тактика виборчої кампанії Абсентеїзм та механізми його подолання
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль Екзаменаційний контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах. • Підсумковий контроль: (60%): екзамен (тестові завдання, теоретичні питання)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Бучин М. А. Демократичні вибори в Україні: принципи, механізми та технології реалізації [Текст] : монографія / М. А. Бучин ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2016. – 448, [1] с. • Бучин М. А. Ресурси виборчої кампанії та особливості їх використання в Україні [Текст] : монографія / М. А. Бучин ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : ЛІСВ, 2009. – 231 с. • Кочубей Л. О. Виборчі технології: політологічний аналіз (на прикладі виборів до парламенту сучасної України) : монографія / Л. О. Кочубей. – К. : Юридична думка, 2006. – 280 с. • Савков А. П. Виборчий процес в сучасній Україні: державно-управлінський аспект : монографія / А. П. Савков. – О. : ОРІДУ НАДУ, 2010. – 219 с. • Сучасний виборчий PR: Навчальний посібник / В. Лісничий, В. Грищенко, В. Іванов та інші. – 2-е вид., перероблене і доповнене. – К. : ВД «Професіонал», 2004. – 384 с. • Шведа Ю. Р. Вибори від А до Я: настіл. кн. менеджера виборчої кампанії / Ю. Р. Шведа. – Львів : Астролябія, 2015. – 383 с. • Шведа Ю. Р. Технологія виборчої кампанії. Основи електорального маркетингу та менеджменту: навч. посіб. / Ю. Р. Шведа. – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2013. – 339 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).