Технології впливу у діловій комунікації
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 8.054.00.M.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Климанська Лариса Дмитрівна, доктор політичних наук, професор
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ЗН-4. Здатність продемонструвати розуміння впливу прийнятих рішень та отриманих в процесі дослідницької роботи результатів на суспільні процеси.
ЗН-5. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
УМ-5. Поєднувати теорію і практику при виробленні стратегії аналізу та прийнятті рішень, розв’язанні науково-прикладних задач із урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних інтересів.
УМ- 6. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
УМ-9. Аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладних завдань, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
КОМ-1. Уміння ефективно спілкуватись на професійному та громадському рівнях українською та іноземною мовами, в тому числі із використанням сучасних інформаційно-комунікативних інструментів та технологій.
КОМ-2. Уміння представляти та обговорювати отримані результати і здійснювати трансфер набутих знань.
АіВ 2. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати фахові рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити - "Професійна педагогіка"
Кореквізити - "Дослідницький семінар у галузі соціології та соціальної роботи"
Короткий зміст навчальної програми: Ділова комунікація: поняття, аксіоми, моделі. Сприйняття інформації: етапи і особливості; Універсальний комунікативний ланцюг і можливості інтервенції. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Соціальні контакти і соціальна взаємодія. Мішені комунікативного впливу. Ресурси соціального впливу: вербальні, невербальні і символічні. Комунікативна технологія. Комунікативна кампанія: поняття, етапи, умови ефективності. Проблемний менеджмент. Безпечні, відносно безпечні, небезпечні та надзвичайно небезпечні технології комунікативного впливу. Технології захисту від комунікативного впливу.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Рекомендована література: 1. Залюбівська О. Б. Практикум з риторики : методичні вказівки до виконання вправ та завдань з дисципліни “Основи риторики” / Залюбівська О. Б. – Вінниця : ВНТУ, 2007. – 74 с.
2. Здоровенко В. В. Культура ділового спілкування : навч. посібник / Здоровенко В. В. – Дрогобич : НВЦ “Каменяр”, 2002. – 147 с.
3. Зусін В. Я. Етика та етикет ділового спілкування : навч. посібник: 2-е вид., перероб. і доп. / Зусін В. Я. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 224 с.
4. Лесько О. Й. Етика ділових відносин : [навч. посібник] / О. Й. Лесько, М. Д. Прищак, О. Б. Залюбівська, Г. Г. Рузакова. – Вінниця : ВНТУ, 2011. – 320 с.
5.Хміль Ф. І. Ділове спілкування : навч. посібник / Хміль Ф. І. – К. : Академвидав, 2004. – 280 с.