Педагогічна практика
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 8.101.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: К.т.н., доцент Захарко Ярослава Михайлівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • розуміння значення дотримання етичних норм та авторського права при проведенні наукових досліджень, презентації їх результатів у науково-педагогічній діяльності;
• здатність до самовдосконалення та дії в нових ситуаціях, креативність, бути відповідальним громадянином, усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми, здатність оцінювати соціальну значимість результатів своєї діяльності;
• здатність організовувати педагогічну роботу на основі особистісно орієнтованого підходу, формувати зміст виховання, спираючись на варіативність, гнучкість форм і методів виховання, діагностування та розвивати творчі здібності особистості;
• уміння творчо та обґрунтовано готувати навчально-методичні матеріали, організовувати організаційно-педагогічну і логічну структуру лекційних, лабораторних та практичних завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фундаментальні засади екологічної біотехнології.
• Наукові основи моделювання та прогнозування стану довкілля.
• Інноваційні технології утилізації промислових та побутових відходів.
Короткий зміст навчальної програми: Використання сучасних ефективних методів навчання, викладання та виховання для соціально-культурного розвитку студентів. Майстерність ефективного спілкування з студентами на професійному та соціальному рівнях. Сучасні інформаційні технології педагогічних теоретично- методичних положень для організації проведення аудиторних і позааудиторних занять. Ораторська та риторична майстерність під час презентації результатів наукових досліджень. Ораторська майстерність для публічного представлення і захисту наукових результатів, публічного виступу на вітчизняних та міжнародних наукових форумах, конференціях і семінарах. Педагогічна майстерність та професійні вміння майбутніх вчених та викладачів вищої школи.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%)
• Контрольна робота (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дубасенюк О.А., Іванченко А.В. Практикум з педагогіки: навчальний посібник/ Житомир: Житомир, держ. пед. ун-т, 2002.
2. Дєніжна С.О., Сова М.О. Практикум з основ педагогічної майстерності: навчальний посібник Київ: Вид. центр НУБіПУ, 2010.
3. Сластенина В. А. Психолого-педагогический практикум: учебное пособие М. Академия, 2011.