Фундаментальні засади екологічної біотехнології
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 8.101.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: К.т.н., доцент Попович Олена Романівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Наявність глибоких обгрунтованих знань в галузі екологічної біотехнології; детальне розуміння процесів, що протікають в екосистемах за умов сталого розвитку та техногенних стресів; принципи вирішення екологічних проблем біотехнологічними методами.
• Знання сучасного стану, засад і принципів екологічної, біологічної безпеки щодо біологічних об'єктів природного середовища на міжнародному, міждержавному, державному та регіональних рівнях.
• Демонструвати наукові погляди при оцінці впливу на живі системи і біологічне різноманіття біотичних та абіотичних факторів локального та глобального походження.
• Здатність самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв'язання науково-прикладних задач з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
• Уміння описати закономірності надходження, розподіл та міграцію техногенних полютантів у конкретних екосистемах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інноваційні технології утилізації промислових та побутових відходів;
• Наукові основи моделювання та прогнозування стану довкілля.
Короткий зміст навчальної програми: Розвиток та сфери застосування біотехнології. Методи підготовки об’єктів Характери біотехнологічних процесів. Відмінності та спільності між біотехнологічними та хіміко-технологічними процесами. Система біомоніторингу. Біоіндикація та біотестування довкілля. Класифікація забруднень. Типи біосистем очищення стоків. Аеробні методи очищення стічних вод. Анаеробні методи очищення стічних вод. Специфіка біоочисних комплексів виробництв. Очищення стічних вод за допомогою біофільтрів, полів фільтрації. Досягнення екологічної біотехнології.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пирог Т.П. Ігнатова О.А. Загальна біотехнологія Підручник.-К.: НУХТ, 2008. – 485 с.
2. О.В. Швед, О.Б. Миколів, О.З. Комаровська-Пороховець, В.П.Новіков. Екологічна біотехнологія. Навчальний посібник; у 2 кн. – Львів: Видавництво Національного університета Львівська політехніка, 2010. ? 368 с.
3. Яворська Г.В., Гудзь В.М., Гнатуш С.О. Промислова біотехнологія: Навчальний посібник. – Львів: ВЦ ЛНУ, 2002. – 256 с.