Екологічний контроль: інспектування, моніторинг та паспортизація природних і техногенних об'єктів
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 8.101.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: К.т.н., доцент Люта Оксана Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності:
• Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми в сфері екології, охорони природи та раціонального природокористування, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, застосовувати сучасні методологією наукової та науково-педагогічної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
• Здатність працювати у міжнародному контексті.
• Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового та загальнокультурного світогляду із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
• Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті.
Результати навчання:
• Глибоко розуміти концептуальні принципи та методологію природничих наук, формулювати і перевіряти гіпотези, використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання з метою розв’язання значущих наукових та науково-прикладних проблем екології.
• Застосовувати сучасні інструменти та технології пошуку оброблення й аналізу інформації з проблем екології та дотичних питань, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фундаментальні засади екологічної біотехнології;
• Наукові основи моделювання та прогнозування стану довкілля.
Короткий зміст навчальної програми: Види і форми екологічного контролю, їх класифікація. Нормативно-правове регулювання екологічного контролю в Україні та в країнах ЄС. Державний контроль за охороною атмосферного повітря. Державний контроль у сфері господарської діяльності, пов’язаної з агрохімікатами та пестицидами. Державний контроль за охороною та раціональним використанням водних та наземних ресурсів. Державний контроль за природокористуванням і заповідним режимом на територіях природно-заповідного фонду. Ґрунтово-екологічний моніторинг та фітосанітарний моніторинг шкідливих організмів в агроценозах. Моніторинг меліорованих земель. Урядові, неурядові та громадські екологічні організації.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль - 30 балів
• Екзаменаційний контроль:
1. Письмова компонента - 60 балів
2. Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Екологічний контроль і безпека: навчальний посібник / Н.М. Рідей, С.П. Паламарчук, В.П. Строкаль та ін. – Херсон: Видавництво Олді-плюс, 2012. – 688с.
2. Нехорошков В.П. Природоохоронне інспектування: Навчальний посібник. – Одеська державна академія холоду, 2011. – 156с.
3. Рідей Н.М., Ладика М.М. Методичні вказівки до практичних робіт з дисципліни «Екологічний менеджмент і аудит» // К.: Вид-во Українського фітосоціологічного центру, 2012. – 140с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).