Мікроорганізми в технологіях продуктів бродіння
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доценти кафедри технології органічних продуктів
Паляниця Любов Ярославівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: – Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
– Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах.
– Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій.
– Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: – Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.
– Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
– Дослідницький семінар у галузі біотехнології та біоінженерії;
– Філософія і методологія науки.
Кореквізити:
– Кінетика ферментативних реакцій;
– Молекулярна біотехнологія та біоінженерія.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Мікроорганізми у технологіях продуктів бродіння» дає можливість ознайомитись із морфолого-фізіологічними та культуральними особливостями мікроорганізмів – продуцентів біомаси та продуктів метаболізму у технологіях продуктів бродіння; методами молекулярної біології, генної інженерії для конструювання високопродуктивних штамів промислових мікроорганізмів; раціональними способами стимулювання життєдіяльності мікроорганізмів залежно від вимог харчових виробництв та сучасними методами боротьби з контамінантною мікрофлорою. У результаті вивчення цієї дисципліни особа набуває поглиблених теоретичних знань у галузі виробництва та технологій за спеціальністю харчові технології, формує універсальні навички дослідника, достатні для проведення та успішного завершення наукового дослідження і подальшої професійно-наукової діяльності.
Опис: Сучасний рівень вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у галузі технологій продуктів бродіння за участю мікроорганізмів та продуктів їх життєдіяльності. Методи селекції промислових штамів мікроорганізмів. Інноваційні методи зберігання чистих культур мікроорганізмів, що мають промислове значення. Використання високопродуктивних штамів дріжджів у технологіях продуктів бродіння. Залежність якості готової продукції від технологічних параметрів процесу зброджування зернового та мелясного сусла. Інноваційні способи культивування дріжджів у пивоварінні. Одержання напоїв лікувально-профілактичного характеру за участю комплексів мікроорганізмів.
Методи та критерії оцінювання: Усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: письмово-усний контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Современная микробиология. / Под ред. Й. Ленгемера, Г.Древса и Г.Шлегеля. В 2-х томах. - М.: Мир, 2005. - 656 с., 496с.
2. Прист Ф. Дж. Микробиология пива / Ф. Дж. Прист, Й. Кэмпбелл; пер. с англ. под общ. ред. Т. В. Мелединой и Тыну Сойдла. — СПб: Профессия, 2005. — 368с..
3. E.W. Nester, C.E. Roberts, M.T. Nester. Microbiology a human perspective / Communications, Inc., Dubuque. – 1995. – 812 p.
4. Дідух Н.А. Заквашувальні композиції для виробництва молочних продуктів функціонального призначення: монографія / Н.А. Дідух, О.П. Чагаровський, Т.А. Лисогор. – Одеса: Видавництво «Поліграф», 2008. – 236 с. – ISBN 978-966-8788-79-6.
5. H.H. Ditrich, M. Grossmann. Mikrobiologie des Weines / Verlag Eugen Ulmer GmbH?Co. – 2005. – 240 p.
6. James M. Jay, Martin J. Loessner, David A. Golden Modern food microbiology / Seventh edition, 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).