Біотехнологія та біоінженерія рослин

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент, к.т.н. Петріна Романа Омелянівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є дослідження та удосконалення природних рослинних біооб’єктів, одержання в умовах in vitro калусної біомаси та мікроклональних рослин, покращення їх корисних властивостей.
Завдання: загальні: 1) Уміння проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем. 2) Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення. 3) Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно дослідницької та професійної діяльності біотехнологів, комерціалізувати наукові наукові дослідження в галузі біотехнології та біоінженерії фахових: 1) знання про сучасні тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в одержанні нових біотехнологічних та біоінженерних продуктів, їх якості та встановлення термінів придатності; 2) систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу біологічно активних речовин; 3) здатність ефективно застосовувати методи аналізу, математичне моделювання, виконувати мікробіологічні, генетичні та біотехнологічні експерименти при проведенні наукових досліджень
Результати навчання: • Знання методів генної, клітинної інженерії та селекції мікроорганізмів та рослин та сучасних методів вивчення та ідентифікації ГМО, імуно- та ДНК-діагностики. • Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички. • Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах розробки біотехнологічних основ і методів виробництва нових біопродуктів і біопрепаратів, удосконалення вже існуючих.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Молекулярна біотехнологія та біоінженерія; Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології кореквізити: Фізико-хімічні та біофізичні методи ідентифікації біоорганіки; Аналітичні та чисельні методи досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна включає сучасні альтернативні біотехнологічні методи вирощування рослин в умовах in vitro та одержання калусної біомаси. Сучасні методи ідентифікації біологічно активних сполук у біомасі рослин. Сучасні методи та підходи аналізу геному рослин. Комп'ютерні програми визначення геному рослин.
Опис: Сучасні альтернативні біотехнологічні методи вирощування рослин в умовах in vitro. Біотехнологічні методи одержання калусної біомаси рослин в умовах in vitro. Методи виділення біологічно активних сполук з калусної біомаси рослин. Порівняння результатів з біомаси інтактних рослин.
Методи та критерії оцінювання: • виконання практичних робіт, усне опитування - 30%. • екзаменаційний контроль - 70 % (контрольна робота – 60%, усна компонента – 10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) та семестровий (СК) контролі, які здійснюються з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи біотехнології в рослинництві:[ Методичні рекомендації]/ Миколаївський національний аграрний університет, 2017 2. Біотехнологія рослин : [навчальний посібник] / Т.М.Сатарова, О.Є.Абраімова, А.І.Вінніков, A.В.Черенков. – Дніпропетровськ : Адверта, 2016. – 136 с. 3. 1st Edition Plant Biotechnology By S. Umesha Copyright Year 2019; Published January 16, 2019 by CRC Press, 436 pages
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).