Біотехнологія агро- та вет препаратів

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: к.т.н., доцент Петріна Романа Омелянівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є дослідження та удосконалення біотехнологічних препаратів для рослинництва та тваринництва, огляд ринку та біотехнологій клітинної та генетичної інженерії для одержання високопродуктивних рослин та тварин.
Завдання: загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. фахові компетентності: ФК02.1. Знання основних принципів регуляції чисельності шкідників та збудників хвороб рослин та тварин відповідно за допомогою інтродукції мікроорганізмів у агроценозі та створення стійких сортів рослин, а також ефективних ветеринарних препаратів.
Результати навчання: знати основні напрямки створення препаратів для рослинництва та тваринництва, традиційних, таких як бактеріальні добрива, ентомопатогенні препарати, вакцини та сироватки; а також перспективи розроблення і вдосконалення препаратів для діагностики і профілактики інфекційних захворювань рослин та тварин та використання сучасних біотехнологій, таких як клітинна та генетична інженерія, створення нових сортів рослин та порід тварин. вміти обгрунтовано вибрати вiдповiдний метод для вирішення конкретного завдання, квалiфiковано використовувати лабораторне біотехнологічне обладнання та прилади, точно вiдтворювати методику за описом, проводити метрологічну оцiнку точності та правильності одержаних результатiв, застосовувати знання про мікробіологічні процеси з метою виробництва біотехнологічних субстанцій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології та біоінженерії корекевізити: Оцінка якості біопрепаратів та біопродукції
Короткий зміст навчальної програми: Біотехнологія у рослинництві. Біотехнологія у тваринництві. Технологія одержання бактеріальних добрив, регуляторів росту та ентомопатогенних препаратів, можливість керування процессом азотфіксації. Генно-інженерні вакцини, сироватки, моноклональні антитіла для профілактики, діагностики і терапії основних хвороб у тваринництві. Біотехнологічні методи переробки сільськогосподарських, промислових і побутових відходів, очищення і використання стічних вод для одержання біогазу і добрив.
Опис: Вступ. Історія розвитку біотехнології агро- та ветпрепаратів. Біотехнологічні шляхи захисту рослин від шкідливих агентів. Хімічні та біологічні засоби боротьби з шкідниками. Технологія виробництва бактеріальних добрив. Клональне мікророзмноження рослин. Біотехнологічні аспекти розведення і селекції домашніх тварин. Способи одержання препаратів антибіотиків мікробіологічним синтезом для тваринництва. Аспекти технології біосинтеза кормового білка для тваринництва. Ветеринарні препарати для тваринництва. Біотехнологія одержання, ринок таких продуктів та вимоги до використання. Біотехнологія переробки відходів агропромислового комплексу. Генетична інженерія культивуючих клітин ссавців. Введення молекул ДНК в клітини ссавців.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних (лабораторних) занять, оформлення мультимедійних презентацій, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) та семестровий (СК) контролі, які здійснюються з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Биотехнология. Учеб. Пособие для вузов. В 8 кн. / Под ред. Н.С.Егорова, В.Д.Самуилова. М., Висш. Школа, 1987. 2. Биотехнология: принципи и применения / Бич Г., Бест Д., Врайерми К. и др. Под ред. И.Хиггинса. - М.: Мир, 1988. – 479 с. 3. Иммунология: В 3-х т. Под ред. У.Пола. – М.: Мир, 1987-1988. 4. Иммунология: Практикум / Е.У.Пастер, В.В.Овод, В.К.Позур, Н.Е.Вихоть. – К.: Вища школа. – 1989.- 304 с. 5. Смирнов В.В. Сельнікова О.П., Думанський В.Д., Мойсеєва Г.В., Гриневич О.Й. Імунобіологічні препарати. Довідник. – К.: Моріон, 2001. – 192 с. 6. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. Принципы и примнение. – М.: Мир, 2002. – 589 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).