Гідрологія урбанізованих територій
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.M.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • засвоєння теорій формування поверхневого стоку на урбанізованих територіях;
• знання закономірностей руху дощових стічних вод на забудованих територіях та у водовідвідних мережах і спорудах;
• знання теорії регулювання поверхневого стоку на забудованих територіях та практичних методів і засобів для здійснення такого регулювання;
• набуття практичних знань та вмінь з моделювання систем дощового водовідведення із застосуванням методів і споруд для регулювання поверхневого стоку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Аналітичні та чисельні методи досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Концепція, задачі та методи управління поверхневим стоком на забудованих територіях. Конструктивні особливості споруд для регулювання поверхневого стоку. Математичні моделі "дощові опади - поверхневий стік". Принципи розрахунку гідрографів поверхневого стоку. Теорії та моделі інфільтрації поверхневого стоку. Використання програмного комплексу SWMM для моделювання дощового стоку в системах водовідведення. Вплив топогеодезичних параметрів басейна стоку та конфігурації дощової водовідвідної мережі на гідрографи стоку. Накопичувальні та регулювальні резервуари дощових стічних вод: теоретичні засади та практичні аспекти застосування. Регулювання дощового стоку на забудованих територіях за допомогою споруд фільтраційного типу. Регулювання дощового стоку на забудованих територіях за допомогою систем «зелених» дахів та водопроникних удосконалених покриттів. Використання очищеного поверхневого стоку на технічні потреби. Техніко-економічні та екологічні аспекти керування поверхневим стоком.
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування – К.: Мінрегіонбуд України, 2013. - 128 c.
2. Алексеев М.И., Курганов А.М. Организация отведения поверхностного (дождевого и талого) стока с урбанизированных территорий: Учебное пособие. - М.: Изд-во АСВ; СПб.: СПбГАСУ. - 2000. - 352 с.
3. Ткачук С.Г., Жук В.М. Регулювання дощового стоку в системах водовідведення: монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 216 с.
4. Storm Water Management Model. User’s Manual. Version 5.0. EPA/600/R-05/040 / Lewis A. Rossman. - Cincinnati: National Risk Management Research Laboratory. - 2009. - 276 p.