Дослідницький семінар у галузі будівництва та цивільної інженерії

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., проф. Саницький М.А.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії. Застосовувати отримані знання з суміжних предметних сфер для обґрунтування нових теоретичних та практичних рекомендацій в області будівництва та цивільної інженерії. Самостійно пропонувати нові методи і методики досліджень та сучасні технології в завданнях будівництва та цивільної інженерії Здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері маркетингу інновацій. Вести наукову бесіду, спілкуватися іноземною мовою у академічному та загально-професійному середовищі, аналізувати інформацію з іншомовних джерел для отримання даних, необхідних для виконання академічних та професійних завдань; проблем писати іноземною мовою для участі у міжнародних академічних заходах, програмах обміну. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати рішення та ініціювати оригінальні дослідницько-інноваційні комплексні проекти. Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем Нелінійні задачі механіки будівельних конструкцій та інженерних мереж
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні методи проведення наукових досліджень в області будівництва та цивільної інженерії. Вітчизняний та закордонний досвід у галузі будівництва та цивільної інженерії. Актуальні проблеми будівельної галузі. Низьковуглецева економіка. Енергоощадні технології виробництва будівельних матеріалів та виробів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання індивідуальних завдань на практичних заняттях, усне та фронтальне опитування. Диференційований залік – письмове опитування, тестовий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Саницький М. А., Позняк О.Р., Марущак У. Д. Енергозберігаючі технології у будівництві. Львів : Видавництво Львівської політехніки. – 2012. – 236 с. 3. Гоц В. І., Павлюк В. В., Шпилюк, П. С. Бетони і будівельні розчини : підручник. Київ : Основа. – 2016. 4. Рунова Р. Ф., Гоц В. І., Гелевера О. Г., Константиновський О. П., Носовський Ю Л., Піпа В. В. Основи виробництва стінових та оздоблювальних матеріалів. Київ : Основа. – 2017. – 528 c. 5. Рунова Р.Ф., Новосельський Ю.Л. Технологія модифікованих будівельних розчинів - К.: КНУБА, 2007. -256 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Дослідницький семінар у галузі будівництва та цивільної інженерії

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Холод П.Ф.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобути навики та вміння для проведення науково-дослідницьких робіт в заданому напрямку та підготувавати за їх результатами презентаційні матеріали, доповіді
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1 Глибинні знання концептуально-методологічних та методико-прикладних засад будівництва в історичному та сучасному ракурсах, його понятійно-категорійного апарату та практичного досвіду; ЗК6 Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати. ЗК7 Здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів. фахові компетентності: ФК1 Глибинні знання про сучасні тенденції розвитку теорії і практики будівництва та цивільної інженерії та їх застосування у процесі розв’язання теоретично-прикладних завдань. ФК 2 Глибинні знання класичного та сучасного наукового інструментарію дослідження в галузі будівництва та цивільної інженерії. ФК 3 Здатність ідентифікувати, формулювати та вирішувати актуальні наукові та прикладні проблеми у сфері будівництва та цивільної інженерії. ФК 7 Набуття професійно-орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій (лінгвістична, соціолінгвістична та прагматична) для забезпечення їхнього спілкування в знайомому академічному та професійному середовищі.
Результати навчання: ЗН 1 Здатність продемонструвати системні знання сучасних методів проведення наукових досліджень в області будівництва та цивільної інженерії. ЗН 2 Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії. ЗН 3 Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази наукових досліджень у будівництві, особливостей наукового пізнання, критеріїв науковості знань; особливостей та наслідків конвергенції наук та сучасних технологій. УМ1 Застосовувати отримані знання з суміжних предметних сфер для обґрунтування нових теоретичних та практичних рекомендацій в області будівництва та цивільної інженерії. УМ2 Використовувати отриманні знання та розуміння у процесі розв’язування науково-практичних задач в області теоретичних досліджень, враховуючи методологічні особливості. УМ5 Самостійно виконувати експериментальні наукові дослідження та оцінювати доцільність використання існуючих методів випробувань та критично оцінювати отримані результати. КОМ2 Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій АіВ1 Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати рішення та ініціювати оригінальні дослідницько-інноваційні комплексні проекти. АіВ2 Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем Нелінійні задачі механіки будівельних конструкцій та інженерних мереж
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні методи проведення наукових досліджень в області будівництва та цивільної інженерії. Вітчизняний та закордонний досвід у галузі будівництва та цивільної інженерії. Актуальні проблеми будівельної галузі.
Опис: Розділ 1. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Носії інформації. Пошук літератури та бібліографії в інтернеті. Розділ 2. Методологія та методи наукових досліджень. Наукова гіпотеза, вимоги до сучасних гіпотез. Методи наукового дослідження. Розділ 3. Структура наукових досліджень. Науковий аналіз у дослідженні. Способи наукового аналізу. Фактори, що впливають на наукові дослідження. Розділ 4. Ефективність наукових досліджень. Методи експериментальних досліджень. Ефективність наукових досліджень та їх критерії.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання індивідуальних завдань на практичних заняттях, усне та фронтальне опитування (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань з дисципліни проводиться у вигляді поточних контролів. Поточний контроль з дисципліни включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття - оцінка виконаної індивідуальної роботи – 40+40+20=100 балів. Бали виставляються за правильне виконання звіті та їх захисту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методика та організація наукових досліджень/С.Е. Важинський, Т.І. Щербак. – Суми: СумДПУ ім. Макаренка, 2016 – 260 с. 2. Колесніков О.В. Основи експериментальних наукових досліджень. 2-ге вид. навч. Посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 123 с. 3. Основи методології та організації наукового дослідження: Навч. посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/за ред. А.Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010 – 352 с. 4. Шарапов О.Д., Дербенцев В.Д., Семьонов Д.Є. Системний аналіз: Навч. – метод. посібн. Для самостійного вивчення дисципліни. К.: КНЕУ, 2003 – 154 с. 5. Романюк М.М. Загальна і спеціальна бібліографія: Навчальний посібник. – 2-ге вид. – Львів: Світ, 2003. – 96 с. 6. Городецкий А.С., Шмуклер В.С. и др. Информационные технологии расчёта и проектировния строительных конструкций. К.Х., 2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Дослідницький семінар у галузі будівництва та цивільної інженерії

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у в галузі будівництва і цивільної інженерії на міжнародному та національному рівні. 2. Застосовувати отримані знання з суміжних предметних сфер для обґрунтування нових теоретичних та практичних рекомендацій в області будівництва та цивільної інженерії. 3. Самостійно виконувати експериментальні наукові дослідження та оцінювати доцільність використання існуючих методів випробувань. 4. Самостійно пропонувати нові методи і методики досліджень та сучасні технології в задачах будівництва та цивільної інженерії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та цивільної інженерії
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні методи проведення наукових досліджень в області будівництва та цивільної інженерії. Український та закордонний наукові доробки та практичний досвід у галузі будівництва та цивільної інженерії. Педагогічні методики і технології на рівні реалізації розроблених програм навчальних дисциплін та для викладання професійно-орієнтованих дисциплін в галузі будівництва та цивільної інженерії. Передача та поширення фахових знань. Сучасна база знань про освіту. Філософська методологія наукового пізнання та психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності.
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до2021 року // Указ Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013. 2. Мещанінов О.П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні: монографія. - Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2005. - 460 с.

Дослідницький семінар у галузі будівництва та цивільної інженерії

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії. Застосовувати отримані знання з суміжних предметних сфер для обґрунтування нових теоретичних та практичних рекомендацій в області будівництва та цивільної інженерії. Самостійно пропонувати нові методи і методики досліджень та сучасні технології в завданнях будівництва та цивільної інженерії Здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері маркетингу інновацій. Вести наукову бесіду, спілкуватися іноземною мовою у академічному та загально-професійному середовищі, аналізувати інформацію з іншомовних джерел для отримання даних, необхідних для виконання академічних та професійних завдань; проблем писати іноземною мовою для участі у міжнародних академічних заходах, програмах обміну. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати рішення та ініціювати оригінальні дослідницько-інноваційні комплексні проекти. Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження у будівництві. Філософія і методологія науки Інженерні мережі та споруди. Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем. Нелінійні задачі механіки будівельних конструкцій та інженерних мереж
Короткий зміст навчальної програми: Основні напрямки наукових досліджень в контексті реалізації наукового експерименту та оброблення його результатів. Актуальність модернізації систем теплогазопостачання для забезпечення використання енергоощадних технологій. Сучасні технології модернізації наукових досліджень систем теплогазопостачання і вентиляції. Методи оптимізації отриманих експериментальних результатів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання індивідуальних завдань на практичних заняттях, усне та фронтальне опитування. Диференційований залік – письмове опитування, тестовий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчальний посібник з грифом МОН України «Основи наукових досліджень у будівництві» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 174с. 2. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у системах ТГВ» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 164с. 3. Навчально-методичний комплекс «Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=531 4. Конспект лекцій “Оптимізація режимів роботи систем теплогазопостачання і вентиляції» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 57с. 5. Конспект лекцій “Методи планування експериментів та оброблення їхніх результатів» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 79с. 6. Конспект лекцій “Основи наукових досліджень» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 64с. 7. Навчальний посібник з грифом МОН України «Основи наукових досліджень у будівництві» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 174с. 8. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у системах ТГВ» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 164с. 9. Навчально-методичний комплекс «Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=531

Дослідницький семінар у галузі будівництва та цивільної інженерії

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Соболь Х.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Полягає в оволодінні молодими науковцями теоретичних знань із питань застосування новітніх технологій у процесі наукового дослідження у галузі будівництва та цивільної інженерії з використанням енергоощадних технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1 Глибинні знання концептуально-методологічних та методико-прикладних засад будівництва в історичному та сучасному ракурсах, його понятійно-категорійного апарату та практичного досвіду; ЗК6 Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати. ЗК7 Здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів. фахові компетентності: ФК1 Глибинні знання про сучасні тенденції розвитку теорії і практики будівництва та цивільної інженерії та їх застосування у процесі розв’язання теоретично-прикладних завдань. ФК 2 Глибинні знання класичного та сучасного наукового інструментарію дослідження в галузі будівництва та цивільної інженерії. ФК 3 Здатність ідентифікувати, формулювати та вирішувати актуальні наукові та прикладні проблеми у сфері будівництва та цивільної інженерії. ФК 7 Набуття професійно-орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій (лінгвістична, соціолінгвістична та прагматична) для забезпечення їхнього спілкування в знайомому академічному та професійному середовищі.
Результати навчання: ЗН 1 Здатність продемонструвати системні знання сучасних методів проведення наукових досліджень в області будівництва та цивільної інженерії. ЗН 2 Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії. ЗН 3 Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази наукових досліджень у будівництві, особливостей наукового пізнання, критеріїв науковості знань; особливостей та наслідків конвергенції наук та сучасних технологій. УМ1 Застосовувати отримані знання з суміжних предметних сфер для обґрунтування нових теоретичних та практичних рекомендацій в області будівництва та цивільної інженерії. УМ2 Використовувати отриманні знання та розуміння у процесі розв’язування науково-практичних задач в області теоретичних досліджень, враховуючи методологічні особливості. УМ5 Самостійно виконувати експериментальні наукові дослідження та оцінювати доцільність використання існуючих методів випробувань та критично оцінювати отримані результати. КОМ2 Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій АіВ1 Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати рішення та ініціювати оригінальні дослідницько-інноваційні комплексні проекти. АіВ2 Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження у будівництві Філософія і методологія науки Інженерні мережі та споруди Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем Нелінійні задачі механіки будівельних конструкцій та інженерних мереж
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Дослідницький семінар у галузі будівництва та цивільної інженерії» передбачає вивчення, аналіз, дослідження та застосування сучасних технологій реалізації планування та проведення наукового експерименту. Питання, які розглядаються під час вивчення дисципліни є вельми актуальними, оскільки торкаються проблем енергоощадності та раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів.
Опис: Розділ 1. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Носії інформації. Пошук літератури та бібліографії в інтернеті. Розділ 2. Методологія та методи наукових досліджень. Наукова гіпотеза, вимоги до сучасних гіпотез. Методи наукового дослідження. Розділ 3. Структура наукових досліджень. Науковий аналіз у дослідженні. Способи наукового аналізу. Фактори, що впливають на наукові дослідження. Розділ 4. Ефективність наукових досліджень. Методи експериментальних досліджень. Ефективність наукових досліджень та їх критерії.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: усне фронтальне опитування на лекційних та практичних заняттях; оцінювання виконаних індивідуальних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю. Оцінка поточного контролю аспіранта здійснюється за результатами підготовки до практичних робіт та виконання індивідуального науково-дослідного завдання. Форма семестрового контролю – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Навчальний посібник з грифом МОН України «Основи наукових досліджень у будівництві» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 174с. 2. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у системах ТГВ» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 164с. 3. Навчально-методичний комплекс «Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=531 4. Конспект лекцій “Оптимізація режимів роботи систем теплогазопостачання і вентиляції» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 57с. 5. Конспект лекцій “Методи планування експериментів та оброблення їхніх результатів» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 79с. 6. Конспект лекцій “Основи наукових досліджень» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 64с. 7. Дворкін Л. Й., Дворкін О. Л., Житковський В. В. Розв’язання будівельнотехнологічних задач методами математичного планування експерименту. Рівне : НУВГП, 2011. 174 с. 8. Костюкевич В. М., Коннова М. В. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Вінниця. 2017. Т. 172. 9. Соболь Х.С. Методологія і принципи наукових досліджень: навч. Посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 92 с. 8. Рекомендована література Базова 10. Навчальний посібник з грифом МОН України «Основи наукових досліджень у будівництві» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 174с. 11. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у системах ТГВ» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 164с. 12. Соболь Х.С. Методологія і принципи наукових досліджень: навч. Посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 92 с. 13. Навчально-методичний комплекс «Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=531 Допоміжна 14. Конспект лекцій “Оптимізація режимів роботи систем теплогазопостачання і вентиляції» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 57с. 15. Конспект лекцій “Методи планування експериментів та оброблення їхніх результатів» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 79с. 16. Конспект лекцій “Основи наукових досліджень» для студентів спеціальності 8.06010107 «Теплогазопостачання і вентиляція» / Укл.: О.Т.Возняк, В.М.Желих, Ю.С.Юркевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 64с. 17. Дворкін Л. Й., Дворкін О. Л., Житковський В. В. Розв’язання будівельнотехнологічних задач методами математичного планування експерименту. Рівне : НУВГП, 2011. 174 с. 18. Костюкевич В. М., Коннова М. В. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Вінниця. 2017. Т. 172.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).