Педагогічна практика
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., професор Саницький Мирослав Андрійович
д.т.н., доцент Марущак Уляна Дмитрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
Демонструвати знання теоретико-методологічних основ та поняттєво-категорійного апарату професійної педагогіки;
сутності організації освітнього процесу; сучасних підходів до планування, організування та проведення освітньої, науководослідної та виховної роботи зі студентською молоддю; неперервного професійного розвитку та педагогічної майстерності науково-педагогічного працівника.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Професійна педагогіка;
• Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та
інженерних систем;
• Академічне підприємництво.
Короткий зміст навчальної програми: Педагогічний практикум є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньо-наукової програми для здобуття ступеня доктора філософії і направлений на здобуття знань, вмінь, навиків у аспірантів практичної діяльності у напрямку здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі, зокрема викладання дисциплін зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» у інституті будівництва та інженерії довкілля за погодженням з науковим керівником та під організаційно-методичним керівництвом викладача інституту, науково-методичну роботу з цієї дисципліни, організацію навчальної діяльності студентів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика набутих знань та вмінь виконується на основі захисту аспірантом звіту. Семестровий контроль з педагогічного практикуму проводиться у формі недиференційованого заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. - 3-тє вид., випр. К.: Знання-Прес, 2008. 447 с.
2. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. Xарків: “ОВС”, 2012. 287 с.
3. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ, 2009. 656 с.
4. Волкова Н.П. Педагогіка: навч. посіб. – 4-те вид., стереотип. К.: Академвидав, 2012. 616 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Ростислав Вашкевич
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: У результаті проходження педагогічної практики аспіранти повинні:
- опанувати і знати методики організації навчального і виховного процесів у закладах вищої освіти;
- ознайомитися зі складовими та змістом викладацької діяльності;
- освоїти сучасні техніки підготовки й проведення занять, організації самостійної та індивідуальної роботи студентів;
- опанувати основи навчально-методичної та науково-дослідницької діяльності у закладах вищої освіти;
- застосовувати сучасні досягнення під час підготовки та проведення навчальних занять;
- сформувати готовність проводити навчально-педагогічну й науково-експериментальну діяльність;
- сформувати інтелектуальні, морально-етичні, естетичні та інші якості викладача, спеціаліста освітньої сфери, інтерес і любов до обраного фаху, потребу в самоосвіті.
Результати навчання: Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
Демонструвати знання теоретико-методологічних основ та поняттєво-категорійного апарату професійної педагогіки;
сутності організації освітнього процесу; сучасних підходів до планування, організування та проведення освітньої, науководослідної та виховної роботи зі студентською молоддю; неперервного професійного розвитку та педагогічної майстерності науково-педагогічного працівника.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Професійна педагогіка;
• Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та
інженерних систем;
• Академічне підприємництво.
Короткий зміст навчальної програми: Педагогічний практикум є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньо-наукової програми для здобуття ступеня доктора філософії і направлений на здобуття знань, вмінь, навиків у аспірантів практичної діяльності у напрямку здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі, зокрема викладання дисциплін зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» у інституті будівництва та інженерії довкілля за погодженням з науковим керівником та під організаційно-методичним керівництвом викладача інституту, науково-методичну роботу з цієї дисципліни, організацію навчальної діяльності студентів.
Опис: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види навчально-методичної діяльності:
ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу;
ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр;
відвідування лекційного заняття, практичних/лабораторних занять викладачів кафедри (2 заняття) з подальшим їх аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 1 лекції, конспектів 2 практичних /лабораторних занять, та їх проведення.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика набутих знань та вмінь виконується на основі захисту аспірантом звіту. Семестровий контроль з педагогічного практикуму проводиться у формі недиференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критеріями оцінювання результатів практики є:
– виконання програми практики;
– рівень сформованості професійної та науково-дослідної компетентності здобувача освіти;
– рівень сформованості професійних цінностей і ставлення, прояв професійно значущих якостей;
– якість виконання всіх завдань та видів роботи під час проходження практики;
– якість та своєчасність здачі підсумкової документації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. - 3-тє вид., випр. К.: Знання-Прес, 2008. 447 с.
2. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. Xарків: “ОВС”, 2012. 287 с.
3. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ, 2009. 656 с.
4. Волкова Н.П. Педагогіка: навч. посіб. – 4-те вид., стереотип. К.: Академвидав, 2012. 616 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 2. Ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
ЗК 3. Здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань.
ЗК 4. Уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю, формувати наукові тексти в письмовій формі, в т.ч. іноземною мовою, організовувати та проводити навчальні заняття різних організаційних форм, застосовувати традиційні та інноваційні методи і педагогічні технології з метою особистісного, професійного та соціального розвитку особистості фахівця використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби.
Фахові компетентності (ФК):
ФК9. Здатність дотримуватись етики досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності.
Результати навчання: Знання (ЗН):
ЗН 4 Демонструвати знання та розуміння впливу технічних рішень в області будівництва та цивільної інженерії на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
ЗН 5. Демонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
ЗН 7. Демонструвати знання теоретико-методологічних основ та поняттєво-категорійного апарату професійної педагогіки; сутності організації освітнього процесу; сучасних підходів до планування, організування та проведення освітньої, науково-дослідної та виховної роботи зі студентською молоддю; неперервного професійного розвитку та педагогічної майстерності науково-педагогічного працівника.
Уміння (УМ):
УМ8. Уміти застосовувати педагогічні технології на рівні реалізації розроблених програм навчальних дисциплін та для викладання професійно-орієнтованих дисциплін в галузі будівництва та цивільної інженерії.
УМ 9. Організовувати та проводити групову й індивідуальну виховну роботу, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального заняття, аналізувати та статистично обробляти результати навчання здобувачів освіти; виявляти та розвивати творчі здібності особистості; аналізувати педагогічні ситуації та розв’язувати педагогічні задачі.
Комунікація:
1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
2. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Професійна педагогіка
• Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та цивільної інженерії
Короткий зміст навчальної програми: Педагогічна практика є складовою частиною професійної підготовки до науково-педагогічної діяльності докторів філософії у вищій школі. Проходження педагогічної практики відбувається безпосередньо у навчальному процесі Львівської політехніки. Педагогічн практика включає викладання дисциплін кафедри, організацію начального процесу студентів, методичну роботу за дисципліною, одержання навиків практичної діяльності викладача, впровадження новітніх знань та власних наукових доробків у процес підготовки студентів за освітніми ступенями «Бакалавр», «Магістр».
Опис: 1. Ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу.
2. Ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами
діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр.
3. Відвідування лекційного заняття, практичних/лабораторних занять викладачів кафедри (два заняття) з подальшим їх аналізом; розробка планів-конспектів та текстів однієї лекції, конспектів двох практичних /лабораторних занять, та їх проведення.
Методи та критерії оцінювання: звіт з практики
Критерії оцінювання результатів навчання: підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Педагогічна практика аспіранта. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 011 Освітні педагогічні науки галузі знань Освіта / Педагогіка. / Укладачі: Н.В. Мукан, Т.М. Горохівська, Л.В. Дольнікова. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 72 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Степан Шаповал
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно- дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у в галузі будівництва і цивільної інженерії на міжнародному та національному рівні.
Проходження педагогічного практикуму передбачає формування та розвиток у аспірантів програмних компетентностей:
загальних:
4
1. ЗК2. Ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
2. ЗК3. Здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань.
3. ЗК4. Уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю, формувати наукові тексти в письмовій формі, в т.ч. іноземною мовою, організовувати та проводити навчальні заняття різних організаційних форм, застосовувати традиційні та інноваційні методи і педагогічні технології з метою особистісного, професійного та соціального розвитку особистості фахівця використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби
Результати навчання: Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у в галузі будівництва і цивільної інженерії на міжнародному та національному рівні.
загальних компетентностей :
Ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
Здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань.
Уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю, формувати наукові тексти в письмовій формі, в т.ч. іноземною мовою, організовувати та проводити навчальні заняття різних організаційних форм, застосовувати традиційні та інноваційні методи і педагогічні технології з метою особистісного, професійного та соціального розвитку особистості фахівця використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
1. Професійна педагогіка;
2. Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Наступні і супутні:
Академічне підприємництво.
Короткий зміст навчальної програми: Педагогічна практика є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньонаукової програми для здобуття ступеня доктора філософії і направлений на здобуття знань, вмінь, навиків у аспірантів практичної діяльності у напрямку здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі, зокрема викладання дисциплін зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» у інституті будівництва та інженерії довкілля за погодженням з науковим керівником та під організаційно-методичним керівництвом викладача інституту, науково-методичну роботу з цієї дисципліни, організацію навчальної діяльності студентів.
Опис: Педагогічна практика є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньо- наукової програми для здобуття ступеня доктора філософії і направлений на здобуття знань, вмінь, навиків у аспірантів практичної діяльності у напрямку здійснення навчально- виховного процесу у вищій школі, зокрема викладання дисциплін зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» у інституті будівництва та інженерії довкілля за погодженням з науковим керівником та під організаційно-методичним керівництвом викладача інституту, науково-методичну роботу з цієї дисципліни, організацію навчальної діяльності студентів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика набутих знань та вмінь виконується на основі захисту аспірантом звіту. Семестровий контроль з педагогічного практикуму проводиться у формі недиференційованого заліку.
За результатами проведення педагогічного практикуму аспірант оформляє звіт. Обсяг звіту з проходженням практикуму становить 20–30 сторінок машинописного тексту формату А4, на оформлення якого відводиться тиждень наприкінці практикуму.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика набутих знань та вмінь виконується на основі захисту аспірантом звіту.
Семестровий контроль з педагогічного практикуму проводиться у формі
недиференційованого заліку.
За результатами проведення педагогічного практикуму аспірант оформляє звіт.
Обсяг звіту з проходженням практикуму становить 20–30 сторінок машинописного тексту формату А4, на оформлення якого відводиться тиждень наприкінці практикуму.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Безпалько О. В. Соціальна педагогіка в схемах і таблицях : навч. посіб. /О. В. Безпалько. – Київ : Центр навч. л-ри, 2002. – 139 с. – 966-8253-82-5.
2. Волкова Н. П. Педагогіка : підручник / Н. П. Волкова. – Київ : Академія, 2002. – 575 с. – 966-580-109-0.
3. Волкова Н. П. Педагогіка : посіб. для студ. / Н. П. Волкова. – Київ : Академія, 2003. – 576 с. – 966-580-109-0.
4. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / М. М. Фіцула. – Київ : Академвидав, 2006. – 351. – 966-8226-35-6.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується
на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм
«Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська
політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.O.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Керівник практики
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Набуття педагогічних навичок
Результати навчання: Набуття педагогічних навичок
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Проведення лекційний, лабораторних, практичних занять.
Опис: Проведення лекційний, лабораторних, практичних занять.
Методи та критерії оцінювання: Звіт, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Успішне проведення занять.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=9336
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).