Системи забезпечення параметрів мікроклімату у сучасному будівництві

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.M.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: докт. техн. наук, професор Лабай Володимир Йосифович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення курсу “Системи забезпечення параметрів мікроклімату (СЗПМ) у сучасному будівництві” полягає у оволодінні здобувачами освіти (аспірантами) глибокими знаннями про сучасний стан систем забезпечення параметрів мікроклімату, а саме: опалення, вентиляції, кондиціювання повітря, детальне знайомство з цими системами, повне опанування методами та вирішенням сучасних проблем систем забезпечення параметрів мікроклімату приміщень будинків і споруд. Важливою метою є також скерування зусиль майбутніх вчених на реалізацію завдань з реконструкції діючих підприємств, економії паливно-енергетичних ресурсів, використання не традицій-них джерел енергії, набуття вмінь та формувань концепцій, необхідних для виконання наукових досліджень.
Завдання: Загальні компетентності: Здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів. Фахові компетентності: Здатність ідентифікувати, формулювати та вирішувати актуальні наукові та прикладні проблеми у сфері будівництва та цивільної інженерії. Уміння здійснювати кількісне та якісне оцінювання результатів наукових досліджень та можливість інтегрування знань з суміжних дисциплін при розв’язанні інженерних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії. Набуття професійно-орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій (лінгвістична, соціолінгвістична та прагматична) для забезпечення їхнього спілкування в знайомому академічному та професійному середовищі.
Результати навчання: Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії. Здатність продемонструвати знання та розуміння впливу технічних рішень в області будівництва та цивільної інженерії на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання. Здатність оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій при вирішенні завдань у галузі будівництва та цивільної інженерії, аргументувати вибір методів розв’язування науковоприкладних завдань, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення. Проводити та поєднувати системний підхід у прийнятті рішень при розв’язанні теоретичних та практичних задач вказаної галузі наукових досліджень. Самостійно виконувати експериментальні наукові дослідження та оцінювати доцільність використання існуючих методів випробувань та критично оцінювати отримані результати. Вести наукову бесіду, спілкуватися іноземною мовою у академічному та загально-професійному середовищі, аналізувати інформацію з іншомовних джерел для отримання даних, необхідних для виконання академічних та професійних завдань; проблем писати іноземною мовою для участі у міжнародних академічних заходах, програмах обміну.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Філософія та методологія науки», «Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем», «Інноваційні технології систем теплозабезпечення будівель», «Наукові дослідження за темою дисертаційної роботи».
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Системи забезпечення параметрів мікроклімату у сучасному будівництві» передбачає вивчення сучасних технологій підтримання параметрів мікроклімату у сучасних будівлях і спорудах. Питання, які розглядаються під час вивчення дисципліни є вельми актуальними, оскільки торкаються проблем енергоощадності та раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів у житлово-комунальному господарстві. Описані основні властивості вологого повітря, I-d – діаграма вологого повітря, зображення процесів зміни його стану на ній. Наведені поняття про параметри мікроклімату приміщень будинків і споруд. Розглянуті сучасні системи опалення, вентиляції та кондиціювання повітря будинків і споруд. Висвітлені відомості про застосування сонячних колекторів та теплових насосів у сучасному будівництві. Теперішній стан систем забезпечення параметрів мікроклімату приміщень будинків і споруд вимагає нових підходів до вирішення цієї проблеми, оскільки відбувається децентралізація джерел теплоти, влаштування індивідуальних систем опалення, сучасних систем вентиляції та кондиціювання повітря, які безпосередньо відповідають вимогам споживачів. Окрім цього, застосування новітніх технологій у будівельних матеріалах з метою зменшення тепловтрат зовнішніми захищеннями, у перспективі перехід до будівництва «Пасивних будинків», або будинків «енергії нуль», потребує відповідних знань технологій систем забезпечення параметрів мікроклімату будинків і споруд. У навчальному курсі висвітлюються актуальні питання зменшення споживання традиційних органічних видів палива та перехід на альтернативні джерела енергії у системах забезпечення параметрів мікроклімату приміщень будинків і споруд. Призначена навчальна дисципліна для аспірантів з вищою освітою спеціальності 192 “Будівництво та цивільна інженерія” денної та заочної форм навчання.
Опис: Навчальна дисципліна «Системи забезпечення параметрів мікро-клімату у сучасному будівництві» передбачає вивчення сучасних технологій підтримання параметрів мікроклімату у сучасних будівлях і спорудах. Питання, які розглядаються під час вивчення дисципліни торкаються проблем енергоощадності та раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів у житлово-комунальному господарстві. Описані основні властивості вологого повітря, I-d – діаграма вологого повітря, зображення процесів зміни його стану на ній. Наведені поняття про параметри мікроклімату приміщень будинків і споруд. Розглянуті сучасні системи опалення, вентиляції та кондиціонування повітря будинків і споруд. Висвітлені відомості про застосування сонячних колекторів та теплових насосів у сучасному будівництві.
Методи та критерії оцінювання: Накопичувальна бально-рейтингова система, що передбачає оцінювання аспірантів за усі види аудиторної та позааудиторної навчальної і наукової діяльності, спрямовані на опанування навчального навантаження з освітньо-професійної програми: поточний контроль, лабораторні звіти, усні презентації, захист курсових проектів та графічно-розрахункових робіт, письмові та усні екзамени та заліки; практика за темою дисертаційної роботи, захист дисертаційної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (практичні роботи – 20 балів, усне опитування – 20 балів); підсумковий контроль (60 балів, контрольний захід, письмово-усна форма, іспит).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Лабай В.Й. Системи забезпечення параметрів мікроклімату в сучасному будівництві: конспект лекцій. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 76 с. 2. Електронний навчально-методич-ний комплекс (id=539) «Системи забезпечення параметрів мікроклімату в сучасному будівництві» для аспірантів спеціальності «Теплогазопостачання і вентиляція» у віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка», 2020. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=539. 3. Любарець О.П., Зайцев О.М., Любарець В.О. Проектування систем водяного опалення: Посібник для проектувальників, інженерів і студентів. – Відень-Київ-Симферополь, 2010. – 200 с. 4. Нимич Г.В., Михайлов В.А., Бондарь Е.С. Современные системы вентиляции и кондиционирования воздуха: Учебное пособие. – К.: ТОВ “Видавничий будинок “Аванпост-Прим”, 2003. – 630 с. 5. Ананьев В.А. и др. Системы вентиляции и кондиционирования. Теория и практика: Учебное пособие. – М.: “Евроклимат”, издательство “Арина”, 2000. – 416 с. 6. Лабай В.Й. Кондиціювання повітря та холодопостачання: конспект лекцій. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2016. – 72 с. 7. Лабай В.Й. Проектування систем кондиціювання повітря та холодопостачання: конспект лекцій. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2016. – 80 с. 8. ДБН В.2.5-67: 2013. Опалення, вентиляція та кондиціонування повітря. – Київ: Мінрегіон України, 2013. – 141 с.9. 9. www.npblog.com.ua. 10. www.vlasnyk.org.ua. 11. www.teplocentr.com.ua. 12. www.ua-referat.com. 13. www.сахара.ua. 14. www.cre8tivez.org. 15. ventportal.com. 16. uk.wikipedia.org. 17. domotronika.zt.ua. 18. www.viesmann.ua. 19. davers.ru. 20. www.pidruchniki.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).