Економіка і управління підприємством
Спеціальність: Програмно-апаратні засоби радіотехнічних систем
Код дисципліни: 7.172.09.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Шпак Н.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей:
– здатність діяти із соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю;
– здатність до абстрактного та системного мислення, здатність до аналізу та синтезу;
– здатність розв'язувати поставлені інженерні, технічні та технологічні задачі, приймати відповідні обґрунтовані рішення;
– здатність формувати презентації, звіти, технічну документацію з використанням сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
– Знання концепції впровадження телекомунікаційних систем та мереж наступного покоління.
– Здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською та іншими) мовами.
– Здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
– Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, а саме вести дискусію й викладати основи професійних знань в телекомунікаціях та радіотехніці, знання основ ділового спілкування, навички роботи у команді.
– Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
– Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: підприємництво та менеджмент; мікро- та макроекономіка
Кореквізит: проектування телекомунікаційних систем та мереж; системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни сприятиме формуванню та засвоєнню глибоких знань у студентів щодо: особливостей галузі зв’язку, її структури, понять капітальних та експлуатаційних витрат, основних фондів та оборотних засобів, форм, систем оплати праці, формування собівартості послуг зв’язку, прогнозуванню доходів та прибутку підприємств та оцінювання ефективності реалізації проектів у сфері телекомунікацій
Опис: Тема 1. Підприємство як суб'єкт господарювання.
Тема 2. Управління діяльністю підприємства.
Тема 3. Основні засоби та оборотні активи підприємства.
Тема 4. Персонал підприємства та ефективність його функціонування.
Тема 5. Витрати та собівартість продукції
Тема 6. Формування ціни продукції, доходів та прибутків підприємства
Тема 7. Маркетингова діяльність на підприємстві.
Тема 8. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Разом - 100
Робота на практичних заняттях – 30
Написання письмових тестових завдань робіт – 50
Усна компонента підсумкового контролю - 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є. та ін. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І. С. Процик, С. Б. Романишин, Р. З. Дарміць. П’яте видання, виправлене та доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 208 с. 2. Страпчук С.І., Миколенко О.П., Попова І.А., Пустова В.В. Менеджмент: навчальний посібник. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2024. 356 с. 3. Непран, А. В.; Шевченко, І. Ю. Економіка підприємства : підручник : у 3 т. Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024. 4. Маркетинг : навч. посіб. / За ред. А. В. Вербицької, С. О. Полковниченко. Чернігів: НУ «Чернігівська політехніка», 2024. 276 с. 5. Михаліцька Н., Яцик М. Управління власним бізнесом: навчальний посібник у схемах і таблицях. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2024. 480 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).