Методи приймання та передавання радіотехнічних сигналів

Спеціальність: Програмно-апаратні засоби радіотехнічних систем
Код дисципліни: 7.172.09.E.019
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: професор, д.т.н. Волочій Богдан Юрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Наблизити студентів магістратури до розуміння можливостей реальних радіотехнічних сигналів, які в даний час використовуються в сучасних радіотехнічних та телекомунікаційних системах.
Завдання: ЗН2. Знання технологій та протоколів передавання сигналів у телекомунікаційних системах та мережах (зокрема класифікації сучасних методів модуляції, розділення каналів та організації дуплексного зв’язку), схем організації зв’язку в телекомунікаційних системах за основними технологіями. ЗН14. Знання основних методів забезпечення передавання та приймання радіосигналів включно із знанням сучасних методів модуляції та кореляційної обробки.
Результати навчання: загальні компетентності: ФК6. Базові уявлення про методи аналізу та синтезу пристроїв і засобів телекомунікацій та радіотехніки на основі і з використанням математичних моделей сигналів. ФК9. Базові уявлення про методи моделювання, оптимізації, проектування радіотехнічних і телекомунікаційних систем та мереж, засади системотехнічного та надійнісного проектування, забезпечення інформаційної безпеки великих систем. фахові компетентності: ФКС2.4. Здатність узгоджувати технічні характеристики радіотехнічних пристроїв та систем із необхідними енергетичними та інформаційними характеристиками сигналів на базі знань про сучасні методи формування та оброблення радіотехнічних сигналів. УМ3. Уміння застосовувати отримані знання про типи модуляції, технології та протоколи передавання в телекомунікаційних системах та мережах для розробки частотних планів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Сигнали в інформаційно-комунікаційних системах Передавання сигналів в інформаційно-комунікаційних системах Системи передавання інформації Основи інформаційно-комунікаційних мереж Цифрова обробка сигналів в програмно-апаратних системах Апаратні засоби формування, приймання та обробки сигналів інфокомунікаційних систем Основи теорії радіотехнічних систем Супутні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем Проектування телекомунікаційних систем та мереж
Короткий зміст навчальної програми: В дисципліні «Методи приймання та передавання радіотехнічних сигналів» студенти вивчають процеси перетворення сигналів під час їх передавання від джерела повідомлень до одержувача інформації. Основну увагу звернено на багатопозиційні види маніпуляції параметрами радіоімпульса, завадостійкість та ефективність цифрових систем передавання інформації при різних видах багатопозиційної маніпуляції параметрами радіоімпульса, цифрові радіосигнали призначені для багатоканального передавання. Разом з цим розглядаються процеси передавання сигналів, які властиві й іншим радіоелектронним інформаційним системам.
Опис: 1. Багатопозиційні види маніпуляції параметрами радіоімпульса 1.1) використання багатопозиційних цифрових радіосигналів для підвищення ефективності цифрових систем передавання інформації; 1.2) цифрові радіосигнали з багатопозиційною амплітудною маніпуляцією; 1.3) цифрові радіосигнали з багатопозиційною частотною маніпуляцією; 1.4) цифрові радіосигнали з багатопозиційною фазовою маніпуляцією; 1.5) квадратурний метод формування цифрових радіосигналів; 1.6) завадостійкість приймання багатопозиційних цифрових радіосигналів . 2. Завадостійкість та ефективність цифрових систем передавання інформації при різних видах багатопозиційної маніпуляції параметрами радіоімпульса 2.1) завадостійкість систем з багатопозиційними цифровими сигналами; 2.2) ансамблі двовимірних цифрових сигналів; 2.3) завадостійкість приймання двовимірних цифрових сигналів; 2.4) багатовимірні цифрові сигнали поверхнево-сферичного укладання; 2.5) багатовимірні цифрові сигнали об’ємно-сферичного укладання; 2.6) ефективність систем передавання дискретних повідомлень. 3. Багатоканальне передавання цифрових радіосигналів 3.1) багатоканальне передавання цифрових радіосигналів, що відрізняються за формою; 3.2) багатоканальне передавання цифрових радіосигналів з комбінаційним методом формування групового сигналу; 3.3) багатоканальне передавання цифрових радіосигналів з одночасним використанням роздільних і комбінаційних методів для формування групового сигналу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання студентів здійснюється за допомогою віртуальної навчальної системи університету, в якій на сайті дисципліни «Методи приймання та передавання радіотехнічних сигналів» є секція «Поточний контроль». А також на заняттях практикуму шляхом перевірки і рецензування виконання індивідуальних завдань. Семестровий контроль здійснюється за допомогою віртуальної навчальної системи, в якій на сайті дисципліни «Методи приймання та передавання радіотехнічних сигналів» є секція «Екзамен». А також шляхом індивідуального усно-письмового опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкове оцінювання результатів навчання студентів з навчальної дисципліни складається із суми балів, отриманих за результатами поточного контролю та контрольного заходу за 100-бальною шкалою та національною шкалою.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи теорії телекомунікацій: Підручник / О.В.Корнейко, О.В. Кувшинов, О.П. Лежнюк, С.П. Ліверцев, Л.М. Сакович, Л.О. Уривський; за заг ред. М.Ю. Ільченка. 2010, 788 с. 2. Теорія електричного зв’язку. Частина 3: Підручник / В.О. Омельченко, В.Г. Санніков. 1997, 640 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).