Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Програмно-апаратні засоби радіотехнічних систем
Код дисципліни: 7.172.09.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: К.т.н., доцент Шкілюк Олександр Петрович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
Загальні компетентності:
ЗК3. Здатність приймати управлінські рішення, керувати проєктами та організовувати роботу колективу, беручи на себе відповідальність за результати діяльності й здійснюючи економічне обґрунтування (за потреби).
ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки.
ЗК5. Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації.
ФКС 7.1. Здатність застосовувати сучасні методи забезпечення надійності великих радіотехнічних і інформаційних систем, включно з аналізом, синтезом і оптимізацією апаратно-програмних рішень.
ФКС 7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж у радіотехнічних комплексах, забезпечуючи ефективну інтеграцію та експлуатацію.
ФКС 7.3. Здатність розробляти та випробовувати радіочастотні пристрої дистанційного контролю, враховуючи принципи функціонування й особливості взаємодії в телекомунікаційних системах.
ФКС 7.4. Здатність використовувати автоматизовані системи проєктування для створення радіоелектронних пристроїв, забезпечуючи оптимальні параметри й відповідність сучасним
стандартам галузі.
Результати навчання: ПРН7.1. Вміння застосовувати сучасні методи забезпечення надійності великих радіоелектронних систем, проводити їх діагностику та прогнозування відмов, розробляти плани резервування та відновлення .
ПРН7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж, і обирати апаратно-програмні рішення для підвищення пропускної здатності та безпеки.
ПРН7.3. Здатність розробляти радіочастотні пристрої дистанційного контролю (RFID, сенсорні вузли, радіомодулі), оцінювати їх електромагнітну сумісність та оптимізувати енергоспоживання.
ПРН7.4. Знання автоматизованих систем проєктування (СAD/EDA) для моделювання й конструювання радіоелектронних пристроїв.
ПРН7.5. Здатність забезпечувати відповідність проєктів чинним стандартам та вимогам (включно з безпекою, екологічністю, ергономічністю).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Доступ до практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає успішне завершення всіх дисциплін спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи студентів є
найважливішою складовою підготовки й атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – обов’язкова компонента освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки магістрів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та
проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом навчального процесу, її повинні пройти студенти, що завершили
курс теоретичного навчання за вказаною спеціальністю незалежно від форми навчання.
Опис: Методична специфіка практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи відрізняється від навчальної діяльності студента. Фактична діяльність студента на базі практики позначена його високою самостійністю. Перебуваючи в колективі підприємства, студент повинен в першу чергу «вписатися» в колектив, знайти взаєморозуміння з керівником практики від підприємства. Для виконання отриманого індивідуального завдання потрібно записатись в технічну бібліотеку чи бюро технічної інформації підприємства і виконувати їх вимоги, за необхідності зробити ксерокопії документів чи графічного матеріалу, отримати дозвіл на це відповідальної особи оскільки є ряд документів, які представляють виробничу чи комерційну таємницю.
Всі свої дії на базі практики студент повинен погоджувати з керівником практики від підприємства, при необхідності звернутись до керівника практики від кафедри щодо вирішення того чи іншого питання.
Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення
звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с.
2. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).