Проєктування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю
Спеціальність: Програмно-апаратні засоби радіотехнічних систем
Код дисципліни: 7.172.09.E.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: Ст. викл., к.т.н. Алтунін Сергій Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електроніки та телекомунікацій.
загальні компетентності:
ЗК2 Наявність потенціалу до подальшого навчання. Здатність сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК4 Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи.
ЗК5 Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ-них джерел, продукувати нові ідеї, проявляти творчий підхід.
ЗК6 Здатність до абстрактного та системного мислення, здатність до аналізу та синтезу.
ЗК7 Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій.
ЗК8 Знання та розуміння предметної області, розуміння фаху, а також здатність до практичного застосування знань.
ЗК9 Здатність розв’язувати поставлені інженерні, технічні та технологічні задачі, приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК11 Здатність формувати презентації, звіти, технічну документацію з використанням сучасних інформаційних технологій.
фахові компетентності:
ФК1 Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін.
ФК2 Базові уявлення про основні властивості напівпровідникових, діелектричних та інших функціональних матеріалів електроніки, про сучасні технології отримання таких матеріалів, виробництва компонентів і пристроїв електроніки та телекомунікацій, а також основи автоматизації процесів виробництва.
ФК3 Базові уявлення про фізичні процеси і явища, на яких ґрунтується функціонування, будову, принцип дії та основні характеристики радіотехнічних пристроїв та засобів телекомунікацій.
ФК4 Базові уявлення про сучасні комп’ютерні технології, інструменти та програмне забезпечення інженерних і наукових розрахунків, оброблення даних, графіки.
ФК5 Базові уявлення про основи аналогової та цифрової схемотехніки, мікропроцесорної техніки, програмно-апаратних засобів.
ФК6 Базові уявлення про методи аналізу та синтезу пристроїв і засобів телекомунікацій та радіотехніки.
ФК8 Базові уявлення про сучасні радіотехнічні й телекомунікаційні системи та мережі, їх складові.
ФК9 Базові уявлення про методи моделювання, оптимізації, проектування радіотехнічних і телекомунікаційних систем та мереж, засади системотехнічного та надійнісного проектування, забезпечення інформаційної безпеки великих систем.
ФК10 Базові уявлення про сучасні засоби інформаційних технологій, інформаційну безпеку, ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації, методологію наукових досліджень, інноваційну діяльність та використання прав інтелектуальної власності в телекомунікаціях та радіотехніці.
ФКС1.1 Уміння проектувати нові програмно-апаратні пристрої з врахуванням специфіки конкретних радіотехнічних та вбудованих систем
ФКС1.2 Розуміння сутності складних радіотехнічних систем та ролі надійності, як однієї з визначальних характеристик ефективного функціонування таких систем.
ФКС1.4 Розуміння принципів роботи та функціонального призначення програмно-апаратних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та пристроїв, електронного обладнання та устаткування з метою правильного вибору і експлуатації.
ФКС2.1 Розуміння принципів роботи, структури й основних характеристик апаратних засобів формування, приймання, обробки сигналів інфокомунікаційних, радіотехнічних, вбудованих і смарт систем та джерел електроживлення для них і уміння проводити розрахунок та проєктування вказаних засобів з вибором відповідних компонентів електронної техніки, в тому числі приладів мікрохвильової електроніки.
Результати навчання: ЗН1 Знання концепції побудови й управління телекомунікаційних систем та мереж третього та четвертого поколінь, функціональної та просторової архітектури телекомунікаційних систем та мереж другого та третього покоління
ЗН5 Знання основних видів проектних операцій та процедур схемотехнічного та функціонально-логічного проектування радіоелектронної апаратури
ЗН6 Знання функціональних можливостей сучасних програмно-методичних комплексів автоматизованого проектування радіоелектронних пристроїв
ЗН10 Знання підходів, моделей і методик структурного проектування радіоелектронних комплексів, моделей і методик аналізу поведінки радіоелектронних комплексів у функціональному й надійнісному аспектах
ЗН13 Знання основних методів фізичного та інформаційного забезпечення безпеки зв’язку
УМ1 Уміння здійснювати аналіз вимог до телекомунікаційних і радіоелектронних пристроїв та систем і на його основі коректно формулювати технічне завдання на проектування таких пристроїв та систем
УМ4 Уміння використовувати функціональні можливості сучасних програмно-методичних комплексів автоматизованого проектуван¬ня для багатоваріантного аналізу, призначення допусків на параметри компонентів схем, оптимізації характеристик схем за заданими критеріями, статистичного аналізу
УМ5 Уміння ефективно застосовувати в процесі схемотехнічного проектування методи та засоби автоматизованого проектування, зокрема програми MicroCap та MATLAB Simulink, синтезувати з використанням цих програм стійкі макромоделі лінійних та нелінійних кіл із зосередженими параметрами
КОМ1 Здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською та іншими) мовами
КОМ2 Здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
КОМ3 Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, а саме вести дискусію й викладати основи професійних знань в телекомунікаціях та радіотехніці, знання основ ділового спілкування, навички роботи у команді
АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії електричних кіл
Сигнали в інформаційних системах
Аналогова схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: У курсі “Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю” (ПРПДК) викладаються фізико-технічні та інформаційні основи сучасних цифрових мереж з мікрохвильовими та оптичними носіями.
Опис: 1. Мета та задачі курсу.
2. Концепція Інтернету речей.
3. Концепція розумного будинку.
4. Сучасна номенклатура первинних джерел інформаційних сигналів (давачів).
5. Сучасна номенклатура виконавчих пристроїв.
6. Особливості керування динамічними об’єктами.
7. Особливості використання радіоканалу.
8. Протоколи та інтерфейси дистанційного контролю.
9. Децентралізована організація інформаційних потоків.
10. Централізована організація інформаційних потоків.
11. Охоронні системи спостереження та сигналізації.
12. Безпека інформації у відкритих радіоканалах систем дистанційного контролю.
13. Перспективи розвитку радіочастотних пристроїв та систем дистанційного контролю
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання студентів здійснюють на лабораторних заняттях шляхом перевірки виконання індивідуальних лабораторних завдань.
Семестровий контроль здійснюють шляхом перевірки індивідуальних письмових робіт, виконаних згідно з розкладом семестрового контролю, та вибіркового усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль: виконання практичних робіт (30%);
• підсумковий контроль: контрольний захід (екзамен) письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Матвійчук Я.М. Радіо-оптичні тракти безпровідних інформаційних мереж. Навчальний посібник. Вид. НУ «Львівська політехніка», 2005, - 52 с Лабораторний практикум з дисципліни "Проектування програмно-апаратних систем".
2. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Давіденко С.В. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 224с.
3. Бенч А.Я., Бондарєв А.П., Маньковського С.В. Проектування програмно-апаратних засобів. Конспект лекцій.для студентів спеціальності “Телекомунікації та радіотехніка”. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. –70 с
Рекомендована література
Базова
1. Климаш М.М., Пелішок В.О., Михайленич П.М. Технології мобільного звязку. Навчальний посібник. Львів, 2007., - 615 с.
2. Климаш М.М., Пелішок В.О. Проектування ефективних систем безпровідного зв’язку. - Львів, 2010., - 232 с.
3. В. М. Ванько, Є. С. Поліщук, М. М. Дорожовець, В. О. Яцук, Ю. В. Яцук. Вимірювальні перетворювачі (сенсори). Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. 584 с.
Допоміжна
1. Бабак В.П., Наритник Т.М., Куц Ю.В., Казимиренко В.Я. Обробка сигналів у радіоканалах цифрових систем прдавання інформації: Навч. посібник. – К.: Книжкове видавництво НАУ, 2005. – 476 с.
2. Климаш М.М., Лаврів О.А., Бак Р.І. Оптичні та радіоканали телекомунікацій. Навчальний посібник. Львів, 2010., - 424 с.)
3. Perry Lea. IoT and Edge Computing for Architects. Second Edition. Birminghan-Mumbai:Packt Publishing, 2020., - 606 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю (курсовий проєкт)
Спеціальність: Програмно-апаратні засоби радіотехнічних систем
Код дисципліни: 7.172.09.E.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: Ст. викл., к.т.н. Алтунін Сергій Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електроніки та телекомунікацій.
загальні компетентності:
ЗК2 Наявність потенціалу до подальшого навчання. Здатність сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК4 Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи.
ЗК5 Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ-них джерел, продукувати нові ідеї, проявляти творчий підхід.
ЗК6 Здатність до абстрактного та системного мислення, здатність до аналізу та синтезу.
ЗК7 Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій.
ЗК8 Знання та розуміння предметної області, розуміння фаху, а також здатність до практичного застосування знань.
ЗК9 Здатність розв’язувати поставлені інженерні, технічні та технологічні задачі, приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК11 Здатність формувати презентації, звіти, технічну документацію з використанням сучасних інформаційних технологій.
фахові компетентності:
ФК1 Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін.
ФК2 Базові уявлення про основні властивості напівпровідникових, діелектричних та інших функціональних матеріалів електроніки, про сучасні технології отримання таких матеріалів, виробництва компонентів і пристроїв електроніки та телекомунікацій, а також основи автоматизації процесів виробництва.
ФК3 Базові уявлення про фізичні процеси і явища, на яких ґрунтується функціонування, будову, принцип дії та основні характеристики радіотехнічних пристроїв та засобів телекомунікацій.
ФК4 Базові уявлення про сучасні комп’ютерні технології, інструменти та програмне забезпечення інженерних і наукових розрахунків, оброблення даних, графіки.
ФК5 Базові уявлення про основи аналогової та цифрової схемотехніки, мікропроцесорної техніки, програмно-апаратних засобів.
ФК6 Базові уявлення про методи аналізу та синтезу пристроїв і засобів телекомунікацій та радіотехніки.
ФК8 Базові уявлення про сучасні радіотехнічні й телекомунікаційні системи та мережі, їх складові.
ФК9 Базові уявлення про методи моделювання, оптимізації, проектування радіотехнічних і телекомунікаційних систем та мереж, засади системотехнічного та надійнісного проектування, забезпечення інформаційної безпеки великих систем.
ФК10 Базові уявлення про сучасні засоби інформаційних технологій, інформаційну безпеку, ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації, методологію наукових досліджень, інноваційну діяльність та використання прав інтелектуальної власності в телекомунікаціях та радіотехніці.
ФКС1.1 Уміння проектувати нові програмно-апаратні пристрої з врахуванням специфіки конкретних радіотехнічних та вбудованих систем
ФКС1.2 Розуміння сутності складних радіотехнічних систем та ролі надійності, як однієї з визначальних характеристик ефективного функціонування таких систем.
ФКС1.4 Розуміння принципів роботи та функціонального призначення програмно-апаратних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та пристроїв, електронного обладнання та устаткування з метою правильного вибору і експлуатації.
ФКС2.1 Розуміння принципів роботи, структури й основних характеристик апаратних засобів формування, приймання, обробки сигналів інфокомунікаційних, радіотехнічних, вбудованих і смарт систем та джерел електроживлення для них і уміння проводити розрахунок та проєктування вказаних засобів з вибором відповідних компонентів електронної техніки, в тому числі приладів мікрохвильової електроніки.
Результати навчання: У результаті виконання курсової роботи здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ЗН1 Знання концепції побудови й управління телекомунікаційних систем та мереж третього та четвертого поколінь, функціональної та просторової архітектури телекомунікаційних систем та мереж другого та третього покоління
ЗН5 Знання основних видів проектних операцій та процедур схемотехнічного та функціонально-логічного проектування радіоелектронної апаратури
ЗН6 Знання функціональних можливостей сучасних програмно-методичних комплексів автоматизованого проектування радіоелектронних пристроїв
ЗН10 Знання підходів, моделей і методик структурного проектування радіоелектронних комплексів, моделей і методик аналізу поведінки радіоелектронних комплексів у функціональному й надійнісному аспектах
ЗН13 Знання основних методів фізичного та інформаційного забезпечення безпеки зв’язку
УМ1 Уміння здійснювати аналіз вимог до телекомунікаційних і радіоелектронних пристроїв та систем і на його основі коректно формулювати технічне завдання на проектування таких пристроїв та систем
УМ4 Уміння використовувати функціональні можливості сучасних програмно-методичних комплексів автоматизованого проектуван¬ня для багатоваріантного аналізу, призначення допусків на параметри компонентів схем, оптимізації характеристик схем за заданими критеріями, статистичного аналізу
УМ5 Уміння ефективно застосовувати в процесі схемотехнічного проектування методи та засоби автоматизованого проектування, зокрема програми MicroCap та MATLAB Simulink, синтезувати з використанням цих програм стійкі макромоделі лінійних та нелінійних кіл із зосередженими параметрами
КОМ1 Здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською та іншими) мовами
КОМ2 Здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
КОМ3 Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, а саме вести дискусію й викладати основи професійних знань в телекомунікаціях та радіотехніці, знання основ ділового спілкування, навички роботи у команді
АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії електричних кіл;
Сигнали в інформаційних системах;
Модуляція і детектування;
Види модуляції. Спектральне представлення цифрових сигналів.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсової роботи з навчальної дисципліни “ Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Телекомунікації та радіотехніка.
Курсова робота з дисципліни "Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю" покликана визначити та закріпити основні принципи розробки цілісної радіоелектронної та телекомунікаційної апаратури на прикладі структурного проектування автоматизованого програмно-апаратного пристрою або системи заданого призначення.
Знання, отримані студентами при вивченні курсу ПРПДК, використовуються під час дипломного проектування.
Опис: Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту (роботи) та уточнення варіанту завдання;
Формування інформаційних послідовностей згідно з індивідуальним варіантом завдання;
Формування графіків часових залежностей кодованих радіосигналів для кожного способу кодування;
Розрахунок амплітудних спектрів для усіх сформованих послідовностей;
Формування висновків щодо залежності спектру від зміни послідовності та способу кодування;
Пошук інформації про заданий варіантом тип автоматизованої системи чи пристрою;
Побудова структурної схеми автоматизованої системи чи пристрою;
Опис ключових вузлів пристрою чи системи та взаємозв’язків між ними і пояснення принципу їх роботи;
Захист курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки частин курсового проекту (роботи).
2. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (роботи).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 60 балів
Захист роботи - 40 балів
ЗАГАЛОМ - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Матвійчук Я.М. Радіо-оптичні тракти безпровідних інформаційних мереж. Навчальний посібник. Вид. НУ «Львівська політехніка», 2005, - 52 с.
2. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Давіденко С.В. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 224с.
3. Бенч А.Я., Бондарєв А.П., Маньковського С.В. Проектування програмно-апаратних засобів. Конспект лекцій.для студентів спеціальності “Телекомунікації та радіотехніка”. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. –70 с.
Базова
1. Климаш М.М., Пелішок В.О., Михайленич П.М. Технології мобільного звязку. Навчальний посібник. Львів, 2007., - 615 с.
2. Климаш М.М., Пелішок В.О. Проектування ефективних систем безпровідного зв’язку. - Львів, 2010., - 232 с.
3. В. М. Ванько, Є. С. Поліщук, М. М. Дорожовець, В. О. Яцук, Ю. В. Яцук. Вимірювальні перетворювачі (сенсори). Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. 584 с.
Допоміжна
1. Бабак В.П., Наритник Т.М., Куц Ю.В., Казимиренко В.Я. Обробка сигналів у радіоканалах цифрових систем прдавання інформації: Навч. посібник. – К.: Книжкове видавництво НАУ, 2005. – 476 с.
2. Климаш М.М., Лаврів О.А., Бак Р.І. Оптичні та радіоканали телекомунікацій. Навчальний посібник. Львів, 2010., - 424 с.
3.Perry Lea. IoT and Edge Computing for Architects. Second Edition. Birminghan-Mumbai:Packt Publishing, 2020., - 606 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).