Методи аналізу показників роботи об'єктів теплоенергетики
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 7.144.02.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: асистент Ялечко Володимир Іванович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати енергобаланси виробництва енергії;
- знати баланси пари і води, відпуск технологічної пари та води споживачам;
- знати методи оцінки ефекту від змін в теплових схемах;
- вміти визначати вплив початкових і кінцевих параметрів пари на показники ефективності теплової станції;
- вміти складати енергетичні характеристики турбінного та котельного обладнання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Турбіни теплових електростанцій,
• Теплові електричні станції.
Короткий зміст навчальної програми: Енергобаланс виробництва однорідної енергії. Перетоки енергії. Енергобаланси і показники роздільного виробництва тепло- і електроенергії на ТЕС. Енергобаланси і показники комбінованого виробництва тепло- і електроенергії на ТЕС. Використання тепла відпрацьованої пари на виробничі потреби. Методи оцінки ефекту від зміни в теплових схемах. Енергобаланс комбінованих парогазових установок. Енергетичні характеристики конденсаційних турбін. Енергетичні характеристики теплофікаційних турбін. Вплив початкових і кінцевих параметрів пари на показники ефективності. Енергетичні характеристики котельних агрегатів. Вплив виду і якості палива на техніко – економічні показники роботи котлів.
Методи та критерії оцінювання: • звіти з практичних робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Технико-економические показатели ТЕС. А.С. Горшков, - М.: Энергия, 1974, 302с.
2. Повышение эффективности работи ТЭЦ. Г.А Шапиро - М.: Энергоиздат,1981.
3. Исследование реальных тепловых схем. Я.М.Рубинштейн, М.И.Щепетильников - М.: Энергоиздат,1982.