Основи реконструкції та модернізації об'єктів теплоенергетики
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 7.144.02.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Кузнецова Марта Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знати:
- загальний стан, ступінь фізичного та морального зношення об’єктів теплоенергетики, споруджених за часів СРСР;
- шляхи та способи реконструкції або модернізації діючих об’єктів, заміну їх новими, більш економічними;
• Вміти:
- давати технічну, технологічну та економічну оцінку стану об’єктів теплоенергетики;
- пропонувати та реалізувати заходи з покращення показників роботи об’єктів теплоенергетики шляхом їх реконструкції та модернізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• теплові двигуни промислових підприємств
• котельні установки об’єктів теплоенергетики
кореквізити:
• проектування об’єктів теплоенергетики
Короткий зміст навчальної програми: Аналіз сучасного стану об’єктів теплоенергетики України. Реконструкція і модернізація: мета, основні задачі, особливості. Основні принципи реконструкції і модернізації ТЕЦ. Сучасний стан та напрямки розвитку котлобудування. Реконструкція опалювальних котлів потужністю до 1 МВт. Безполум’яне спалювання (безполум’яне окислення). Обладнання газоспоживаючих котелень ефективними утилізаторами теплоти відхідних димових газів. Заміна опалювальних котелень на міні-ТЕЦ. Когенераційні технології для потреб комунальної енергетики. Вибір основного обладнання і теплових схем когенераційних установок при модернізації підприємств комунальної теплоенергетики. Використання вторинних енергетичних ресурсів. Використання електроенергії для виробництва теплової енергії. Індивідуальні та центральні теплові пункти. Використання сонячної енергії для потреб теплопостачання. Місцеві види палива. Прилади для модернізації комунальної енергетики та житлового господарства.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (20%): усне опитування
• підсумковий контроль (80 %): письмова компонента (70%), усна компонента (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Енергетична стратегія України на період до 2030 року.
2. Паливно-енергетичний комплекс України / загальноукраїнський проект. Випуск другий. - К.: 2008. - 208 с.
3. Теплова енергетика – нові виклики часу / За заг. редакцією Омеляновського П.Й., Мисака Й.С. –Львів: НВФ «Українські технології», 2009. - 660 с.
4. Соболь И.Д. ТЭЦ малой мощности на базе котельных предприятий. Изд-во «Майстерня»., 1996 г., 56 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).