Проєктування об'єктів теплових електростанцій
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 7.144.02.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: – знати законодавчу базу проектування теплоенергетичних систем;
– знати склад, призначення і зміст нормативної документації проектування теплоенергетичних систем;
– знати технологію проектування об’єктів теплових електростанцій та основні етапи проектування теплоенергетичних систем;
– вміти вибрати склад устаткування ТЕС та оптимізацію його параметрів;
– вміти складати проектно-кошторисну документацію на об’єкти ТЕС згідно з Державними будівельними нормами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Котельні установки теплових електростанцій,
• Турбіни ТЕС.
Короткий зміст навчальної програми: Основи техніко-економічної оптимізації ТЕС. Критерії та параметри оптимізації. Методи оптимізації параметрів і вибору технічних рішень. Умови техніко-економічного порівняння варіантів проектування. Особливості проектування в нових економічних умовах. Вибір основного обладнання ТЕС. Вибір одиничної потужності та резерву потужності. Характеристика і вибір основного обладнання електростанцій. Вибір оптимальних компоновок теплових електростанцій. Генеральні плани ТЕС. Організація проектування. Державні будівельні норми. Порядок розроблення проектної документації. Проектна термінологія. Стадійність проектування.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %): усне опитування;
• Підсумковий контроль (70 %, екзамен): контрольні заходи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Проектування та спорудження об'єктів теплоенергетики: Навч. посібник. / Пеньков В.І. – Рівне: НУВГП, 2010. – 210 с.
2. Склад, порядок розробки, погодження та затвердження проектної документації для будівництва. ДБН а.2.2-3-97.
3. Державні будівельні норми України.
4. Технико-экономические основы проектирования ТЭС и АЭС. / Кругликов П.А. Конспект лекций СПб. СЗТУ, 2003. – 118 с.
5. Технико-экономические основы проектирования тепловых электростанций. // Качан А.Д., Муковозчик Н.В. Минск, Высшая школа, 1983. – 159 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).