Захист від корозії та консервування устаткування теплових електростанцій

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 7.144.02.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.х.н. Коваленко Тетяна Павлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів освіти знань про основні види корозії, положення та принципи консерваціїї устаткування теплових електричних станцій; набуття вмінь та компетентностей, що забезпечують здатність правильно використовувати набуті знання на практиці, та застовувати їх в майбутньому на теплоенергетичних об’єктах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК2: здатність до аналізу та синтезу; ЗК3: здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; ЗК7: креативність, здатність до системного мислення; фахові компетентності: ФК1: здатність застосовувати професійно-профільовані знання та практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності; ФК2: здатність застосовувати знання і розуміння наукових понять, теорій та методів, необхідних для вирішення задач синтезу теплоенергетичних систем керування технологічними процесами; ФК4: здатність обирати параметри оптимізації, метод та алгоритм оптимізації теплоенергетичної системи для конкретної задачі; ФК5: здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології, графічні редактори та комп’ютерні інтегровані середовища для моделювання та розв’язання оптимізаційних задач інженерної діяльності; ФК6: здатність до знання і розуміння сучасних технологій процесів та систем технологічної підготовки виробництва, технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного устаткування; ФК8: здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язаннні інженерних задач та проведенні досліджень; ФК9: здатність оцінювати ефективність застосованих технічних рішень та засобів, доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу систем керування; критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення;
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: – знати схеми консерваціїї котельного устаткування; – знати методи консерваціїї теплоенергетичного устаткування; – знати як визначати витрати енергії на консервацію устаткуванння; – вміти складати програму необідних заходів по консерваціїї устаткування в залежності від тривалості резервування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізити: технічна термодинаміка, котельні установки промислових підприємств, режими роботи та експлуатації об’єктів теплоенергетики. – кореквізити: основи реконструкції і модернізації об’єктів теплоенергетики, налагодження об’єктів теплоенергетики, дослідження перспектив зменшення шкідливих викидів у теплоенергетиці.
Короткий зміст навчальної програми: Забруднення поверхонь нагріву, їх види. Корозія. Визначення. Класифікація типів корозії. Киснева корозія внутрішніх поверхонь. Вуглекислотна корозія. Пароводяна корозія. Лужна корозія. Корозійне розтріскування. Підшлакова корозія. Корозія поверхонь нагріву з боку димових газів. Сірчанокислотна високотемпературна корозія. Ванадієва корозія. Сульфідна корозія. Киснева низькотемпературна корозія. Ерозія поверхонь нагріву. Парове (повітряне) обдування. Обмивання водою поверхонь нагріву. Імпульсне обдування поверхонь нагріву. Дробоочищення та віброочищення поверхонь нагріву. Очищення поверхонь нагріву від внутрішніх забруднень. Вплив режимних факторів на стан внутрішніх частин поверхонь нагріву. Методи захисту від корозії основного та допоміжного устаткування під час простоювання блоків у резерві. Консервація.
Опис: 1. Загальні положення. Основні види та процеси корозії устаткування ТЕС. 2. Фактори впливу на корозію металу устаткування ТЕС. 3. Показники оцінювання швидкості корозії металу устаткування ТЕС. 4. Методи захисту металів устаткування ТЕС від корозії. 5. Консервування барабанних котлів ТЕС. 6. Консервування прямотечійних котлів ТЕС. 7. Консервування водогрійних котлів та турбоустановок ТЕС. 8. Консервування зовнішніх поверхонь нагріву котлів ТЕС.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (20%): письмові звіти з практичних занять, усне опитування. • Підсумковий контроль (80%): екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) - 30 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Об'єкти теплових електричних станцій. Режими роботи та експлуатації / Й.С. Мисак, Я.Ф. Івасик, П.О. Гут, Н.М. Лашковська. - Львів: В-во НУ"Львівська політехніка", 2007. - 256 с. 2. Енергетична стратегія України на період до 2030 року. 3. Глазырин А.И., Глазырин А.А., Орумбаев Р.К. Коррозия и консервация теплоэнергетического оборудования. - Павлодар: ЭКО, 2011.-728 с. 4. Воронов В. Н. Водно-химические режимы ТЭС и АЭС : учеб. пособие / В. Н. Воронов, Т. И. Петрова. - Москва : МЭИ, 2009. - 238 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).