Технології вебкартографування

Спеціальність: Картографія
Код дисципліни: 7.103.02.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна «Технології вебкартографування» викладається з метою ознайомити здобувачів з концепціями та прийомами вебкартографування, принципами розробки, оцінки та використання вебкарт та відкриває для ГІС-фахівців можливості створювати картографічні вебдодатки, використовуючи сучасні вебтехнології та відповідні галузеві геопросторові інтерфейси прикладного програмування (API). Очікується, що після проходження цього курсу студенти зможуть створювати та налаштовувати картографічні вебдодатки помірної складності із застосуванням технологій, які розглядаються в курсі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • Вміння виявляти, ставити, вирішувати проблеми. фахові компетентності: • Уміння застосовувати сучасні вебтехнології для створення карт в мережі інтернет. • Уміння використовувати комп’ютерні технології для створення електронних карт та здійснювати художнє проектування карт і атласів різної тематики, застосовувати технічну та художню графіку, кольорову та світлотіньову пластику при проектуванні картографічних творів.
Результати навчання: ПР04. Розробляти, керувати та управляти проектами в науках про Землю, оцінювати і забезпечувати якість робіт; ПР11. Використовувати сучасні методи моделювання та обробки геоінформації при проведенні інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи вебкартографії • ГІС, банки і бази картографічних даних • Геоінформаційне картографування
Короткий зміст навчальної програми: Вебкарти широко використовуються для обміну та розповсюдження географічної інформації через Інтернет. Цей курс знайомить з концепціями та прийомами вебкартографування, принципами розробки, оцінки та використання вебкарт та відкриває для ГІС-фахівців можливості створювати картографічні вебдодатки, використовуючи відповідні галузеві геопросторові інтерфейси прикладного програмування (API). Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет, у тому числі картографічні Інтернет-системи, такі як ESRI ArcGIS Online, GIS Server, OpenStreetMap, Leaflet та геопортали; створення вебсторінок, використання мов для передавання і відображення геопросторових даних та налаштовування картографічних вебсайтів. Висвітлювані теми включають реалізацію картографічних вебдодатків, розуміння документації Java Script API(ArcGIS та Leaflet), виявлення та візуалізацію різних шарів вебкарт, розробку графічного інтерфейсу для користувача. Студенти також дізнаються про стандарти відкритих даних, такі як GeoJSON, KML та ін., архітектуру вебвідображення та технічні характеристики вебсервісу OGC. Очікується, що після проходження цього курсу студенти зможуть створювати та налаштовувати картографічні вебдодатки помірної складності із застосуванням технологій, які розглядаються в курсі.
Опис: Інтернет-технології та картографія. Структура вебкарти. Інтерфейси прикладного програмування(API). Формати даних у вебкартографії. Вебсервіс ArcGIS Online. ArcGIS API Java Script. Додаток ArcGIS Story Map. Бібліотека Leaflet. ГІС-портали. Картографічні вебсервіси в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт; усне, комбіноване і фронтальне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмовий(машинний) тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання чотирьох лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). Підсумковий екзаменаційний контроль (60% письмова форма) Контрольні екзаменаційні тести можуть проводитись письмово або у віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» і містять: 1) тестові запитання І рівня – 10 запитань, 3 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 30 балів) 2) тестові запитання ІІ рівня– 3 завдання по 5 балів кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 15 балів) 3) запитання ІІІ рівня– 2 завдань по 7 та 8 балів відповідно (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 15 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456 3. Довідник з HTML,СSS, XML, Java Script https://www.w3schools.com 4. ArcGIS Online https://doc.arcgis.com/ru/arcgis-online/create-maps/choose-basemap-mv.htm 5. ArcGIS Java Script API https://developers.arcgis.com/javascript/latest/api-reference/ 6. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/ 7. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Технології вебкартографування» для студентів магістерського РВО спеціалізацій 103.2 “Картографія”. (Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7634)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).