Математико-статистичні методи в картографії

Спеціальність: Картографія
Код дисципліни: 7.103.02.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Бридун Андрій Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Викладання дисципліни має за мету ознайомити студентів із системним моделювання в картографії, а також її застосуванням до розробки конкретних задач спеціальності. Математична логіка, основи теорії множин, теорія графів та розмиті множини разом з іншими дисциплінами напрямку складають основу сучасного спеціаліста в картографії.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: фахових: • ФК 4. Володіння сучасними методами досліджень, які використовуються у виробничих та науково-дослідницьких організаціях при вивченні Землі, її геосфер та їхніх компонентів. • ФКС1.1. Знання понять цифрової картографії та принципів і методів створення цифрових моделей. • ФКС1.3. Уміння здійснювати картографічний моніторинг для забезпечення раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього середовища на основі застосування матеріалів космічного знімання.
Результати навчання: • РН1. Застосовувати свої знання для визначення і вирішення проблемних питань і прийняття обґрунтованих рішень в науках про Землю. • РН2. Використовувати сучасні методи моделювання та обробки геоінформації при проведенні інноваційної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика. • Інфраструктура геопрсторових даних. • Технології вебкартографування. • Картографічне моделювання.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Математико-статистичні методи в картографі» – це використання простого та спеціального математичного апарату в картографії. Використання системного моделювання в картографії, а також його застосуванням до розробки конкретних прикладних задач. Математична логіка, основи теорії множин, розмиті множини та теорія графів разом з іншими дисциплінами фундаментального напрямку складають основу математичної освіти сучасного спеціаліста в картографії.
Опис: Тема 1. Математична логіка. (Логіка висловлювань. Закони логіки висловлювань. Нормальні форма логіки висловлювань.) Тема 2. Основи теорії множин. (Поняття множини. Кортеж. Декартовий добуток множин.Операції над множинами.) Тема 3. Теорія графів. (Основні означення та властивості графів. Деякі спеціальні класи простих графів. Способи задання графів. Шляхи та цикли. Зв’язність. Ейлерів цикл у графі. Зважені графи та алгоритми пошуку найкоротшого шляху.) Тема 4. Розмиті множини. (Поняття розмитої множини. Операції на розмитих множин. Розмиті числа.)
Методи та критерії оцінювання: Усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на заняттях; перевірка проміжних письмових робіт; захист лабораторних робіт; захист контрольної роботи; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання лабораторних робіт (max 40 балів). • Виконання контрольної роботи (max 10 балів). • Виконання підсумкової контрольної роботи (max 50 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Нікольський Ю.В. Дискретна математика / Нікольський Ю.В., Пасічник В.В., Щербина Ю.М. – К.: Видавнича група BHV, 2007. – 368с. 2. Андрійчук В.І. Вступ до дискретної математики / Андрійчук В.І., Комарницький М.Я., Іщук Ю.Б. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003. – 254с. 3. Л. Є. Бизилевич Дискретна математика у прикладах і задачах [Текст] : підручник / Л. Є. Бизилевич. - Л. : Чижиков І. Е. [вид.], 2013. – 486 с. ISBN 978-966-2645-09-5 4. Андерсон Дж. Дискретная математика и комбинаторика: [пер. с англ.] / Джеймс Андерсон – М.: Вильямс, 2004. – 960с. 5. https://www.esri.com/en-us/arcgis/products/arcgis-pro/resources#settingup
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).