Технології і вебкартографування

Спеціальність: Картографія
Код дисципліни: 7.103.02.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна «Основи WEB-картографії» викладається з метою навчити студентів-картографів основних методів та етапів створення вебкарт, візуалізації просторової інформації з використанням сучасних вебтехнологій. Очікується, що після проходження цього курсу студенти зможуть створювати та налаштовувати картографічні вебсайти помірної складності із застосуванням технологій, які розглядаються в курсі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК4. здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів; ЗК5. опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях; ЗК6. виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень; ЗК7. використання інформаційних технологій та інноваційних підходів; ЗК10. здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань; ЗК11. здатність до пошуку, опрацювання, аналізу інформації з різних джерел та проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК12. сприйняття сучасних знань і донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності фахові компетентності: ФК1. засвоєння базових знань із фундаментальних наук, що входять до сфери наук про Землю, вміння використовувати їх теорії, принципи та технічні підходи; ФК.2 знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в галузі наук про Землю; ФК4. здатність вибору методів, засобів та обладнання; ФК5. здатність збору, опрацювання, моделювання та аналізу геопросторових даних у польових та камеральних умовах; ФК7. здатність до реалізації професійних обов’язків за видами професійних робіт; ФК9. вирішення специфічних прикладних наукових та технічних завдань наук про Землю у відповідності до спеціалізацій; ФКС2.2. знання методів побудови картографічних та геопросторових моделей; ФКС2.5. використання сучасного геоінформаційного програмного забезпечення та обладнання; ФКС2.8. оперативне картографування, створення анімацій, віртуальних моделей при мультимедійному моделюванні; ФКС2.10. знання методів зберігання і розповсюдження геопросторових даних та основ WEB-картографування;
Результати навчання: ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю. ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю. ПР05. Вміти проводити польові та лабораторні дослідження. ПР08. Обґрунтовувати вибір та використовувати польові та лабораторні методи для аналізу природних та антропогенних систем і об’єктів. ПР11. Впорядковувати і узагальнювати матеріали польових та лабораторних досліджень. ПР13. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення. ПР15. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інфраструктура геопросторових даних • Основи комп’ютерних технологій в картографії
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, вебсайтів. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи HTML, CSS і JavaScript та бібліотеки Leaflet JavaScript API.
Опис: Вступ до вебкартографування Огляд основних вебтехнологій. Протоколи передачі даних та вебсторінки. Структура HTML документу. Теги та їх види. Основні теги. Списки, зображення, таблиці та якорі. Блоки, глобальні атрибути. Конструювання вебсайта та фрейми. Основи кодування мовою стилів CSS. Основи мови програмування Java Script. Синтаксис та змінні. Модель DOM. Об’єкти, оператори та функції. Події та методи JS. Основи бібліотеки Leaflet. Огляд бібліотеки та базові функції. Робота з базовою картою та геометрією. Формат geojson та робота з ним в leaflet.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). Виконання контрольної роботи(10%). Підсумковий тестовий контроль (50%, два тести: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456 3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping. 4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com 5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/ 6. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи WEB-картографії» для студентів спеціальності 103 “Науки про Землю”. (Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2971)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).