Цифрова картографія
Спеціальність: Геотехнічний інжиніринг
Код дисципліни: 7.103.03.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.геогр.н., доцент Андрейчук Ю.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Уміння за допомогою сучасних комп'ютерних технологій створювати цифрові геопросторові моделі.
• Знання базових понять цифрової картографії.
• Уміння використовувати комп’ютерні технології для вирішення задач комплексного інформаційного забезпечення геоінформаційних систем (ГІС) і створення цифрових картографічних матеріалів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Картографія
Короткий зміст навчальної програми: Суть, предмет та об’єкт дисципліни. Основні положення теорії інформації в цифровій картографії. Порядок кількісного оцінювання умовно-знакової цифрової картографічної інформації. Принципи класифікації та кодування, основи цифрового опису картографічної інформації; вимоги до цифрових карт та технологічні основи їх створення. Технічні засоби перетворення в цифрову форму інформації карт та планів. Редакційно-підготовчі та редакційні роботи. Технічні засоби при проведенні основних видів робіт з створення цифрових карт.
Методи та критерії оцінювання: • Захист лабораторних робіт (30%);
• Підсумковий контроль 70% (іспит в письмово-усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Берлянт А.М. Виртуальные геоизображения. – М.: Научный мир, 2001. –55с.
2. Берлянт А.М. Геоинформационное картографирование. – М.: Изд-во МГУ, 1997. – 64 с.
3. Берлянт А.М., Ушакова Л.А. Картографические анимации. – М.: Научный
мир, 2000. – 108 с.
4. Бондаренко Е. Л. Проблеми інтеграції даних у геоінформаційному картографуванні / Е. Л. Бондаренко // Часопис картографії. - 2011. - Вип. 2. - С. 42-50.
5. Бондаренко Е. Л. Геоінформаційна схема картографування / Е. Л. Бондаренко // Часопис картографії. - 2011. - Вип. 1. - С. 58-64.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).