Інженерно-геологічні та гідрологічні вишукування
Спеціальність: Геотехнічний інжиніринг
Код дисципліни: 7.103.03.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: канд. геол.- мінер. наук, доцент Бубняк Ігор Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знати засади проведення різноманітних типів вишукувань для цілей будівництва.
• Вміти аналізувати та оцінювати конкретні інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови.
• Вміти використовувати вимоги чинних нормативних державних і відомчих документів, що регламентують інженерно-геологічні та гідрогеологічні дослідження.
• Вміти опрацьовувати дані зібрані під час польових робіт із застосуванням сучасних технологій.
• Вміти представляти результати опрацювання у вигляді звітів, карт і розрізів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Механіка ґрунтів;
• Інженерна геодинаміка територій промислово-міських англомерацій.
Короткий зміст навчальної програми: Методика проведення інженерно-геологічних та гідрологічних вишукувальних робіт. Прогнозування інженерно-геологічних процесів. Бурові та гірничі роботи. Інженерно-геологічні та гідрогеологічні вишукування для промислового, цивільного та гідротехнічного будівництва. Особливості інженерно-геологічні вишукувань для будівництва аеродромів, підземних споруд. Інженерна геологія та гідрогеологія території України.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт(40%), усне опитування, контрольна робота (20%)
• підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1.Костюченко М.М., Шебатин В.С. Гідрогеологія та інженерна геологія. –К.: ВПЦ «Київський університет», 2005.
2.Рудько, Г. І., & Гамеляк, І. П.Основи загальної, інженерної та екологічної геології. Чернівці: Букрек, - . 2003 - 423 с.
3.Ципріанович І.В. Інженерна геологія. -Київ. - КМУЦА, 1997. - 250 с.
4.Цихановський В.К., Таланов Г.П. Механіка ґрунтів: Лабораторні роботи. Київ: НАУ, 2003. – 40 с.
5. Інженерна геологія. Механіка ґрунтів, основи і фундаменти: Підручник / М.Л. Зоценко, В.І. Коваленко, В.Г. Хілобок, А.В. Яковлєв. – К.: Вища шк., 1992. – 408 с.
6. Червінський, Я. Й., Петраков, О. О., Зоценко, М. Л., Винников, Ю. Л., Титаренко, В. А., Шумінський, В. Д., ... & Домбровський, Я. І. (2014). Дослідження технічного стану будівель та споруд при небезпечних геологічних процесах. Наука та будівництво, (2), 17-24.