Картографування та 3-D моделювання просторово-часових процесів
Спеціальність: Геотехнічний інжиніринг
Код дисципліни: 7.103.03.O.007
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: доцент, к. геол. н. Бубняк Ігор Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Студенти повинні знати основні принципи картографування в геології, гідрогеології та інженерній геології; продемонструвати знання принципів збору, опрацювання та представлення результатів тематичного картографування; продемонструвати використання вимог чинних нормативних державних і відомчих документів, що регламентують побудови тематичних картографічних матеріалів; опрацювання даних зібраних під час польових робіт. Здатність продемонструвати вміння побудови 2Д та 3Д моделей в науках про Землю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Геологія і геоморфологія
• Геодезія і топографія,
Короткий зміст навчальної програми: Історія картографії. Тематична картографія. Геологічна картографія. Картографування в гідрогеології та інженерній геології. Цифрове картографування. Історія геологічного картографування в Україні. Види комп’ютерного програмного забезпечення, що використовують при тематичному картографуванні та моделюванні. Програма Move та її використання при геологічних дослідженнях. Використання лазерного сканування та фотограмметрії при картографуванні в науках про Землю та моделюванні. Типи моделей, що використовують при дослідженні просторово-часових природніх процесів. 3Д та 4Д моделі. Пряме та обернене моделювання.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%);
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Андрейчук Ю. М. ГІС в екологічних дослідженнях та природоохоронній справі [Текст] : навч. посіб. / Ю. М. Андрейчук Т. С. Ямелинець. – Львів : “Простір-М”. 2015. – 284 с.
Лахоцька, Е. Я. (2017). Основи картографії. Навчальний посібник для студентів денної і заочної форм навчання зі спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій» освітньо-кваліфікаційного рівня, бакалавр та молодший спеціаліст.