Практичні аспекти застосування антикорупційного законодавства в установах соціального захисту та соцзабезпечення

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.I10.02.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.держ. у., доцент Андрейчук Станіслав Казимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у: - вивченні та засвоєнні питань реалізації антикорупційної політики в органах державної влади та органах місцевого самоврядування; - розумінні специфіки зміни в антикорупційному законодавстві та шляхи реалізації антикорупційної політики в Україні; - вмінні опрацьовувати відповідні нормативно-правові акти, наукові праці, навчальну літературу та матеріали періодичних видань щодо антикорупційної політики в органах державної влади та органах місцевого самоврядування; - вмінні протидіяти проявам корупції і усувати наслідки правопорушень, пов’язаних з корупцією в соціальному забезпеченні.
Завдання: ФКС 1.4 Знання правових наслідків нецільового використання коштів соціального призначення.
Результати навчання: ПР 2.4 Вміеея формувати та аналізувати соціальні програми державного, регіонального та місцевого рівня
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Управління соціальними процесами в громаді. Наступні: Практикум з соціального забезпечення. Частина 1. Технології соціального забезпечення.
Короткий зміст навчальної програми: Корупція в соціальній сфері: сутність та поняття. Антикорупційна політика. Антикорупційне законодавство України. Система запобігання корупції у публічній сфері. Засоби і механізми запобігання корупції у публічній сфері. Запобігання корупції в сфері публічних закупівель. Запобігання корупції у державних та місцевих органах. Запобігання корупції у правоохоронних і судових органах. Запобігання корупції в діяльності осіб, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Опис: Корупція в соціальній сфері: сутність та поняття. Антикорупційна політика. Антикорупційне законодавство України. Система запобігання корупції у публічній сфері. Засоби і механізми запобігання корупції у публічній сфері. Запобігання корупції в сфері публічних закупівель. Запобігання корупції у державних та місцевих органах. Запобігання корупції у правоохоронних і судових органах. Запобігання корупції в діяльності осіб, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виступи на семінарському занятті за питаннями, визначеними в Плані семінарського заняття (макс. бал–3) Підготовка реферату та виступ із доповіддю (макс. бал – 4) Доповнення до основних виступів колег, участь в обговоренні проблемних питань, постановка запитань колегам (макс.бал –2)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Запобігання і протидія корупції в державних органах та органах місцевого самоврядування: методичні рекомендації // Міністерство юстиції України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rada.gov.ua/. 2.Положення про Єдиний державний реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади», затверджено наказом Міністерства юстиції України від 16 жовтня 2014 року № 1704/5. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://old.minjust.gov.ua/news/46205 3.Боротьба з корупцією: проблеми та шляхи їх вирішення : реком. бібліограф. покажч. / Харків. нац.пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, наукова бібліотека; уклад.: С. І. Грущенко ; відп. ред. О. Г. Коробкіна. – Харків : ХНПУ, 2018. – 49 с. 4.Розвиток запобігання корупціїкорупції в Україні: конструктивний підхід. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.u4.no/publications/advancing-anti-corruption-in-ukraine-a-constructive-prevention-approach-ukrainian.pdf 5. Калєніченко І. К., Слинько Д. В. Поняття, ознаки та види корупції. Право і безпека. 2022. № 1(84). DOI: https://doi.org/10.32631/pb.2022.1.04 6. Запобігання корупції : підручник / за заг. ред. Б. М. Головкіна. Харків : Право, 2019. 296 с. 5. 7.Запобігання корупції у запитаннях і відповідях: посібник для суддів. К.: Ваiте, 2017. – 146 с. 8.Коруля І. В. Зарубіжний досвід у сфері протидії корупції та можливість його використання в Україні. Порівняльно-аналітичне право. 2014. № 1. С. 170–173. 9. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки“ від 4 березня 2023 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/220-2023-%D0%BF#Text 10.Актуальні проблеми протидії корупції в умовах воєнного стану : матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Науководослідний інститут публічного права. 15 лютого 2024 р. Львів – Торунь: Liha-Pres, 2024. 156 с. 11. Л. Приймак. Міжнародний досвід у сфері запобігання та протидії корупції (досвід країн-членів НАТО, ЄС). Актуальні проблеми запобігання та протидії корупції : тези І Всеукраїнської науковопрактичної конференції (Хмельницький, 28 жовтня 2021 року). Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2021. 370 с. 12. Досвід зарубіжних країни у боротьбі з корупцією. http://uspishnaukraina.com.ua/strategy/69/244.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).