Ведення професійних документів та звітність в соціальному забзпеченні
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.I10.02.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Козак Марта Ярославівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово у професійній діяльності.
ЗК16. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК17. Здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших споріднених галузей.
- фахових:
СК2. Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення;
СК3. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах;
СК6. Вміння планування та звітності в системі соціального забезпечення населення;
СК11. Здатність оцінювання якості соціальних послуг;
СК13. Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів у професійній діяльності;
Результати навчання: -- Використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності(ПР1)
- Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення.(ПР4)
- Використовувати механізми призначення фінансової соціальної допомоги,пенсій (ПР5;
- Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців (ПР9);
- Аналізувати ефективність соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності (ПР12);
- Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення (ПР14);
- Застосовувати нормативно-правову базу в захисті соціальних груп населення (ПР16);
- Пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні (ПР17);
- Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців (ПР19
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •Методи нарахування соціальних виплат
Практикум із соціального забезпечення ч.ІІ
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Ведення професійних документів та звітність у соціальному забезпеченні » передбачає аналіз міждисципліної сфери знань, синтез існуючих підходів, концептів та теорії. Цей навчальний курс розглядає теоретичні та практичні аспекти роботи суб’єктів соціального забезпечення. Виклад теоретичних і практичних проблем дисципліни повинен супроводжуватись тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань. Викладання курсу враховує зв’язки з соціальною роботою, психологією, політологією, соціологією, економікою
Опис: В курсі розглядаються наступні теми: Структура загального документознавства, основні поняття. Історія класифікації, типології документів. Нормативно-правове регулювання ведення фахових документів Стандартизація управлінських документів. Довідково-інформаційна документація Ведення фахової документації в організаціях соціального захисту населення. Дизайн збору даних та система звітності. Організація діловодства у пенсійному фонді України. Центр зайнятості населення як суб’єкт соціального забезпечення..
Методи та критерії оцінювання: - Індивдуальні та групові завдання ( 40%)
- Підсумковий контроль ( контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Методи оцінювання знань (ПК): виконання та захист практичних завдань, усне та фронтальне опитування, вибіркове усне опитування, розв’язання практичних задач, виконання та захист індивідуального завдання.
Методи оцінювання знань (КЗ): письмове опитування, тестовий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ведення професійних документів та звітність у соціальному забезпеченні: Навчальний посібник // Уклад. О.Д.Балдинюк. Умань: ВПЦ «Візаві», 2020. 210 с
2. Кислюк К.В. Спеціальне документознавство. Модульний курс. - К., 2011. – 192 с.
3. Малиновська, Н. Л. Документаційне забезпечення соціальної роботи : методичні вказівки для студентів спеціальності 231 «Соціальна робота» / Н. Л. Малиновська. –Миколаїв : Вид-во ЧНУ імені Петра Могили, 2020. –
4. Бездрабко В.В. Документознавство в Україні: інституціоналізація та сучасний розвиток : [монографія] / В.В. Бездрабко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – К. : Четверта хвиля, 2009. – 720 с
. Видання. Вихідні відомості : ДСТУ 4861:2007 : (ISO 8:1977, NEQ; ISO 1086:1991, NEQ; ISO 7275:1985, NEQ). – Вид. офіц. – Чинний від 2009- 01-01. – К : Держспоживстандарт України, 2009. – 45 с. – (Нац. стандарт України). – (Інформація та документація).
. Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів : ДСТУ 4163-2003. – – Вид. офіц. – Чинний від 2003-09-01. – К.: Держспоживстандарт України, 2003. – ІІІ, 22 с. – (Нац. стандарт України).
3. Бездрабко В.В. Документознавство в Україні: інституціоналізація та сучасний розвиток : [монографія] / В.В. Бездрабко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – К. : Четверта хвиля, 2009. – 720 с.
4. Комова М.В. Діловодство : навч. посіб. для студ. / М.В. Комова ; Нац. ун- т «Львів. політехніка». – Л. : Тріада плюс, 2009. – 220 с
5. .Кулешов С.Г. Загальне документознавство : навч. посіб. / С.Г. Кулешов, Укрдержархів; УНДІАСД. – К. : Вид. дім «Києво-Могилян. акад.», 2012. – 123
6. Про електронні документи та електронний документообіг : Закон України // Відом. Верхов. Ради України. – 2003. – №36. – С. 275; В ред. Закону №1170-18 від 19.04.2014 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/851-15
7. Зайчук Б. О. Пенсійний фонд України. Організаційно-правові та соціально-економічні засади функціонування / Б. О. Зайчук,О. Б. Зарудний, С. Б. Березіна. – К.: НВП «АВТ», 2006. – С. 45.
8. Організація роботи в органах Пенсійного фонду України: курс лекцій для студентів V курсу факультету підготовки кадрів для Пенсійного фонду України / авт. Д. М. Кравцов. – Х.:Нац. ун-т “Юрид. акад. України”, 2011. – 85 с
9. Наказ Міністерства соціальної політики України 30 січня 2017 року № 138. Про затвердження форми звітності N 12-соц (річна)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).