Технології формування соціальних програм

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.I10.02.E.057
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення технологічних підходів до розробки цільових соціальних програм та їх бюджетування
Завдання: Знання структури, розробки та реалізації державних, регіональних та місцевих соціальних програм
Результати навчання: Вміння формувати та аналізувати соціальні програми державного, регіонального та місцевого ріввнів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моніторинг і оцінювання соціальних програм та проєктів Технології соціального забезпечення Практикум з соціального забезпечення 1
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна буде подаватися за допомогою різних методів, включаючи лекції, дискусії, інтерактиви, виконання практичних завдань. Оскільки студенти повинні будуть здійснювати науковий пошук, велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для того, щоб цінні пропозиції, а також відчуття інших студентів були залучені у процес наукового пошуку.
Опис: 1. Визначення основних понятть 2. Нормативно-правові акти, які регламентують порядок створення і впровадження соціальних програм на державному і місцевому рівнях 3. Основні стадії розроблення та виконання соціальних програм 4. Структура соціальної програми 5. Середньострокове планування бюджету соціальної програми 6. Програмно-цільовий метод бюджетування соціальних програм 7. Моніторинг та оцінка соціальних програм
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання магістра Освітньої програми «Управління установами соціальної сфери», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: - якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; - правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; - рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки; - своєчасне представлення виконаної практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Шарапов, А., Сухобойченко, С. & Севостьянова, О. (2020). Основи розробки місцевих цільових програм. Мінфін України. (2016). Програмно-цільовий метод у бюджетному процесі на рівні місцевих бюджетів. Овчаренко, Т. & Корнієнко, А. (2021). Моделювання ефективної фінансової діяльності органів місцевого самоврядування ОТГ в умовах децентралізації. Консолідований підхід. Керол, Г., Вайс. (2000). Оцінювання. Методи дослідження програм та політики. Київ: Вид. Соломії Павличко «Основи»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).