Розробка систем комп'ютерного проєктування
Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Кривий Ростислав Зіновійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1 уміння спілкуватися другою мовою;
ЗК2 здатність навчатися;
ЗК3 уміння спілкуватися усно та в письмовій формі першою мовою;
ЗК4 здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
ЗК5 уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі;
ЗК6 уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях;
ЗК7 уміння приймати обґрунтовані рішення;
ЗК8 уміння проводити дослідження на відповідному рівні;
ЗК9 уміння працювати в команді;
ЗК10 знання та розуміння предметної області та розуміння фаху;
ЗК11 уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі;
ЗК12 уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати;
ЗК13 уміння розробляти та керувати проектами;
ЗК14 уміння працювати самостійно.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- знати архітектуру САПР; знати основи побудови програмних комплексів і їх компоненти; знати проблеми і принципи створення САПР;
- уміти вибирати склад програмно-технічного комплексу САПР; синтезувати структуру САПР і проводити аналіз і верифікацію проектів САПР.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Основи автоматизованого проектування складних об’єктів і систем;
- кореквізити: Методи та засоби об’єктно-орієнтованого проектування.
Короткий зміст навчальної програми: Архітектура САПР, Наскрізні та інтегровані САПР. синтез структури САПР, аналіз і верифікація проектів САПР, Ієрархічні рівні, аспекти і стадії розробки САПР. проблеми розробки ПМК і ПТК. Проектування програмного забезпечення (ПЗ) САПР. Математичне і програмне забезпечення багатопроцесорних систем
Опис: Архітектура САПР і управління процесом проектування. Принципи системної організації САПР
Програмно-технічні і програмно-методичні комплекси САПР. Наскрізні та інтегровані САПР.
Синтез структури САПР.
Ієрархічні рівні, аспекти і стадії розробки САПР.
Розробка, відладка, випробування, ввід в дію і експлуатація САПР.
Аналіз і верифікація проектів САПР. Задачі аналізу САПР і її частини.
Проектування програмного забезпечення (ПЗ) САПР. Цикл життя ПЗ.
Технологія розробки програмного забезпечення.
Математичне і програмне забезпечення багатопроцесорних систем.
Паралельні алгоритми для багатоваріантного аналізу і оптимізації.
Розробка ПМК проектних процедур.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): лабораторні робіти і контрольні роботи
Підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30
Екзаменаційний контроль
- письмова компонента - 60
- усна компонента - 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Разработка САПР. В10 кн.Под ред. А.В.Петрова. – М.:Высшая школа.-1990
• И.П. Норенков. Автоматизированное проектирование. – М.: МГТУ. – 2002.
• А.А. Тимченко. Основи системного проектування та системного аналізу складних об’єктів.:В 2кн. – К.: Либідь. -2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).