Розробка систем комп'ютерного проєктування

Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Кривий Ростислав Зіновійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – “Розробка систем комп’ютерного проектування” – вивчення методології розробки складних програмних комплексів і їх складових частин, а також вивчення стадій та етапів розробки програмних засобів, починаючи з попереднього обслідування проектуючої організації і закінчуючи здачею готового випробуваного програмного засобу замовнику з наступним його супроводженням.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1 уміння спілкуватися другою мовою; ЗК2 здатність навчатися; ЗК3 уміння спілкуватися усно та в письмовій формі першою мовою; ЗК4 здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК5 уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі; ЗК6 уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; ЗК7 уміння приймати обґрунтовані рішення; ЗК8 уміння проводити дослідження на відповідному рівні; ЗК9 уміння працювати в команді; ЗК10 знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; ЗК11 уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі; ЗК12 уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати; ЗК13 уміння розробляти та керувати проектами; ЗК14 уміння працювати самостійно.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати архітектуру САПР; знати основи побудови програмних комплексів і їх компоненти; знати проблеми і принципи створення САПР; - уміти вибирати склад програмно-технічного комплексу САПР; синтезувати структуру САПР і проводити аналіз і верифікацію проектів САПР.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Основи автоматизованого проектування складних об’єктів і систем; - кореквізити: Методи та засоби об’єктно-орієнтованого проектування.
Короткий зміст навчальної програми: Архітектура САПР, Наскрізні та інтегровані САПР. синтез структури САПР, аналіз і верифікація проектів САПР, Ієрархічні рівні, аспекти і стадії розробки САПР. проблеми розробки ПМК і ПТК. Проектування програмного забезпечення (ПЗ) САПР. Математичне і програмне забезпечення багатопроцесорних систем
Опис: Архітектура САПР і управління процесом проектування. Принципи системної організації САПР Програмно-технічні і програмно-методичні комплекси САПР. Наскрізні та інтегровані САПР. Синтез структури САПР. Ієрархічні рівні, аспекти і стадії розробки САПР. Розробка, відладка, випробування, ввід в дію і експлуатація САПР. Аналіз і верифікація проектів САПР. Задачі аналізу САПР і її частини. Проектування програмного забезпечення (ПЗ) САПР. Цикл життя ПЗ. Технологія розробки програмного забезпечення. Математичне і програмне забезпечення багатопроцесорних систем. Паралельні алгоритми для багатоваріантного аналізу і оптимізації. Розробка ПМК проектних процедур.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): лабораторні робіти і контрольні роботи Підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 Екзаменаційний контроль - письмова компонента - 60 - усна компонента - 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Разработка САПР. В10 кн.Под ред. А.В.Петрова. – М.:Высшая школа.-1990 • И.П. Норенков. Автоматизированное проектирование. – М.: МГТУ. – 2002. • А.А. Тимченко. Основи системного проектування та системного аналізу складних об’єктів.:В 2кн. – К.: Либідь. -2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).