Інноваційні інформаційні технології

Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: к.е.н., в.о. доцента Андрушко Андрій Манолійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до області інформаційних технологій проектування, що дасть їм можливість ефективно виконувати завдання інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності, яка орієнтована на дослідження і розв’язання складних задач проектування інформаційних систем та експлуатації систем автоматизованого проектування для задоволення потреб науки, бізнесу та підприємств у різних галузях. Бути підготовленими до успішного засвоєння складніших програм для наукових дослідників інформаційних технологій проектування.
Завдання: Основним завданням вивчення дисципліни є формування у студентів знань про новітні інформаційні технології, та принципи їх застосування в системі CALS. Фахові компетентності: - здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом їхньої декомпозиції на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах; - здатність будувати відповідні моделі складних систем, досліджувати їх для побудови проектів інформаційних систем; - здатність розробляти і впроваджувати моделі інформаційних систем засобами комп’ютерного моделювання; - здатність формулювати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові гіпотези та наукові задачі в області інформаційних технологій, вибирати належні напрями і відповідні методи для їхнього розв’язування.
Результати навчання: Здатність аналізувати та оцінювати коло завдань, які сприяють подальшому розвитку ефективного використання інформаційних ресурсів автоматизованих систем проектування. Здатність проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій. Здатність створювати математичні моделі і алгоритми для інформаційних технологій проектування, використовуючи статистичне моделювання, штучні нейронні мережі, методи і засоби розроблення та експлуатації систем автоматизованого проектування. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Інтелектуальний аналіз даних Методи та системи штучного інтелекту Організація баз даних та знань Супутні та наступні дисципліни: Теорія прийняття рішень Управління ІТ проектами Методи проектування
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні розглянуто підходи до сутності та використання інноваційних інформаційних технологій в сучасному бізнес середовищі, зокрема їх застосування в рамках системи забезпечення життєвого циклу продукту (CALS система). Подано методи оцінки вибору концепції інноваційного продукту, та методи планування ресурсів для створення інноваційного технологічного продукту. Проаналізовано усі етапи життєвого циклу інноваційного продукту від проектування та створення прототипу, до експлуатації та утилізації новоствореного продукту. Окремо висвітлено особливості креативного мислення при проектуванні інноваційних технологічних продуктів. Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни базуються як на ключових положеннях комп’ютерних наук та інформаційних технологій (сутність, завдання, види, елементи, функції), так і на сучасних методах та інструментах обробки різнопланових даних: положеннях стандарту ISO, основних елементах планування та прогнозування ситуацій в середовищі бізнес-організації.
Опис: 1. Вступ до дисципліни. ІТ інновації в сучасному світі. Інноваційні інформаційні технології в системі підтримки життєвого циклу продукту. 2. Методи оцінки при виборі концепції інноваційного продукту. 3. Визначення та обґрунтування переліку ресурсів, необхідних для створення інноваційного продукту. 4. Розроблення календарного плану процесів та ресурсів для створення інноваційного продукту. 5. Поетапна модель створення інноваційного продукту. Критичні фактори успіху та показники ефективності для етапів створення інноваційного продукту. 6. Моделювання процесів розробки інноваційного продукту. 7. Інтеграція проектування продукту та планування процесів збірки. 8. Експлуатація створеного інноваційного продукту. Методи визначення майбутніх станів. 9. Виведення нового інноваційного продукту на ринок. 10. Розроблення прототипу та тестування. 11. Проектування утилізації продукту та життєвого циклу матеріалу. Особливості виведення програмного продукту з експлуатації. 12.Оптимізація процесу створення продукту: імітаційне моделювання в системі CALS. 13. Креативне мислення як необхідний елемент інновації. 14. Безпека та захист даних в системі CALS.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів проводиться у вигляді семестрового контролю (кінець семестру), який включає в себе результати поточного контролю знань студентів – виконання лабораторних робіт, усного опитування, та контрольного заходу – відповідь на відповідний білет на екзамені. Контрольний захід є обов’язковим видом контролю і проводиться в письмово-усній формі в кінці семестру. Поточний контроль (40%): Результати захисту лабораторних робіт, виконання комплексної роботи, усне опитування. Підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування, опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за 100-бальною шкалою, яка відповідно переводиться в національну шкалу («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та шкалу ЄКТС (А, B, C, D, E, FХ, F).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова. 1. Вовчак І. С. Інформаційні системи та комп’ютерна техніка в менеджменті: Навч. посіб. – Тернопіль: Карт-бланш, 2002. – 354 с. 2. Єжова Л. Ф. Інформаційний маркетинг: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. - К.: КНЕУ, 2004. — 185 с. 3. Жежнич П. І. Технології інформаційного менеджменту : навч. посіб. / П. І. Жежнич. – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2010. – 260 с. 4. Системи автоматизованого проектування: конспект лекцій: навч. посіб. для студ. спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», спеціалізації «Комп’ютерно-інтегровані системи та технології в приладобудуванні» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; автори: К.С. Барандич, О.О. Подолян, М.М. Гладський. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 97 с. 5. Палеха Ю.І., Горбань Ю.І. Інформаційний бізнес : підручник / Ю.І. Палеха, Ю.І. Горбань — К.: Вид-во Ліра-К. 2015.- 492 с. Допоміжна. 1. Дубовой В.М., Квєтний Р.Н. Програмування комп’ютеризованих систем управління та автоматики/ Вінниця:ВДТУ, 1997.-208с. 2. Пінчук Н.С., Галузинський Г.П., Орленко Н.С. Інформаційні системи і технології в маркетингу.-К.:КНЕУ, 1999.-328с. 3. Ситник В.Ф., Краєва О.С. Технологія автоматизованої обробки економічної інформації.-К.:КНЕУ, 1998.-200с. 4. Дибкова Л. М. Інформатика та комп'ютерна техніка : посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / Л. М. Дибкова. – К. : Академ- видав, 2005. – 416 с. 5. Trott P. (2017). Innovation Management and New Product Development, Sixth Edition. Pearson Education Limited, Edinburgh Gate, Harlow CM20 2JE, 635 pages.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.O.005
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: к.е.н., в.о. доцента Андрушко Андрій Манолійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до області інформаційних технологій проектування, що дасть їм можливість ефективно виконувати завдання інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності, яка орієнтована на дослідження і розв’язання складних задач проектування інформаційних систем та експлуатації систем автоматизованого проектування для задоволення потреб науки, бізнесу та підприємств у різних галузях. Бути підготовленими до успішного засвоєння складніших програм для наукових дослідників інформаційних технологій проектування.
Завдання: Основним завданням вивчення дисципліни є формування у студентів знань про новітні інформаційні технології, та принципи їх застосування в системі CALS. Фахові компетентності: - здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом їхньої декомпозиції на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах; - здатність будувати відповідні моделі складних систем, досліджувати їх для побудови проектів інформаційних систем; - здатність розробляти і впроваджувати моделі інформаційних систем засобами комп’ютерного моделювання; - здатність формулювати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові гіпотези та наукові задачі в області інформаційних технологій, вибирати належні напрями і відповідні методи для їхнього розв’язування.
Результати навчання: Здатність аналізувати та оцінювати коло завдань, які сприяють подальшому розвитку ефективного використання інформаційних ресурсів автоматизованих систем проектування. Здатність проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій. Здатність створювати математичні моделі і алгоритми для інформаційних технологій проектування, використовуючи статистичне моделювання, штучні нейронні мережі, методи і засоби розроблення та експлуатації систем автоматизованого проектування. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Інтелектуальний аналіз даних Методи та системи штучного інтелекту Організація баз даних та знань Супутні та наступні дисципліни: Теорія прийняття рішень Управління ІТ проектами Методи проектування
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні розглянуто підходи до сутності та використання інноваційних інформаційних технологій в сучасному бізнес середовищі, зокрема їх застосування в рамках системи забезпечення життєвого циклу продукту (CALS система). Подано методи оцінки вибору концепції інноваційного продукту, та методи планування ресурсів для створення інноваційного технологічного продукту. Проаналізовано усі етапи життєвого циклу інноваційного продукту від проектування та створення прототипу, до експлуатації та утилізації новоствореного продукту. Окремо висвітлено особливості креативного мислення при проектуванні інноваційних технологічних продуктів. Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни базуються як на ключових положеннях комп’ютерних наук та інформаційних технологій (сутність, завдання, види, елементи, функції), так і на сучасних методах та інструментах обробки різнопланових даних: положеннях стандарту ISO, основних елементах планування та прогнозування ситуацій в середовищі бізнес-організації.
Опис: 1. Вступ до дисципліни. ІТ інновації в сучасному світі. Інноваційні інформаційні технології в системі підтримки життєвого циклу продукту. 2. Методи оцінки при виборі концепції інноваційного продукту. 3. Визначення та обґрунтування переліку ресурсів, необхідних для створення інноваційного продукту. 4. Розроблення календарного плану процесів та ресурсів для створення інноваційного продукту. 5. Поетапна модель створення інноваційного продукту. Критичні фактори успіху та показники ефективності для етапів створення інноваційного продукту. 6. Моделювання процесів розробки інноваційного продукту. 7. Інтеграція проектування продукту та планування процесів збірки. 8. Експлуатація створеного інноваційного продукту. Методи визначення майбутніх станів. 9. Виведення нового інноваційного продукту на ринок. 10. Розроблення прототипу та тестування. 11. Проектування утилізації продукту та життєвого циклу матеріалу. Особливості виведення програмного продукту з експлуатації. 12.Оптимізація процесу створення продукту: імітаційне моделювання в системі CALS. 13. Креативне мислення як необхідний елемент інновації. 14. Безпека та захист даних в системі CALS.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів проводиться у вигляді захисту курсової роботи перед комісією в кінці семестру. Контрольний захід є обов’язковим видом контролю і проводиться у формі презентації курсового проекту (усна доповідь і демонстрація слайдів). Підсумковий контроль (залік, макс. 100 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за 100-бальною шкалою, яка відповідно переводиться в національну шкалу («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та шкалу ЄКТС (А, B, C, D, E, FХ, F).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова. 1. Вовчак І. С. Інформаційні системи та комп’ютерна техніка в менеджменті: Навч. посіб. – Тернопіль: Карт-бланш, 2002. – 354 с. 2. Єжова Л. Ф. Інформаційний маркетинг: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. - К.: КНЕУ, 2004. — 185 с. 3. Жежнич П. І. Технології інформаційного менеджменту : навч. посіб. / П. І. Жежнич. – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2010. – 260 с. 4. Системи автоматизованого проектування: конспект лекцій: навч. посіб. для студ. спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», спеціалізації «Комп’ютерно-інтегровані системи та технології в приладобудуванні» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; автори: К.С. Барандич, О.О. Подолян, М.М. Гладський. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 97 с. 5. Палеха Ю.І., Горбань Ю.І. Інформаційний бізнес : підручник / Ю.І. Палеха, Ю.І. Горбань — К.: Вид-во Ліра-К. 2015.- 492 с. Допоміжна. 1. Дубовой В.М., Квєтний Р.Н. Програмування комп’ютеризованих систем управління та автоматики/ Вінниця:ВДТУ, 1997.-208с. 2. Пінчук Н.С., Галузинський Г.П., Орленко Н.С. Інформаційні системи і технології в маркетингу.-К.:КНЕУ, 1999.-328с. 3. Ситник В.Ф., Краєва О.С. Технологія автоматизованої обробки економічної інформації.-К.:КНЕУ, 1998.-200с. 4. Дибкова Л. М. Інформатика та комп'ютерна техніка : посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / Л. М. Дибкова. – К. : Академ- видав, 2005. – 416 с. 5. Trott P. (2017). Innovation Management and New Product Development, Sixth Edition. Pearson Education Limited, Edinburgh Gate, Harlow CM20 2JE, 635 pages.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).