Автоматизовані системи технологічної підготовки виробництва

Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: доцент Здобицький Андрій Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння теоретичними і практичними знаннями при комплектуванні виробничих підрозділів програмно-апаратними засобами систем автоматизації технологічної підготовки виробництва; оволодіння системотехнічним підходом до представлення АСТПВ як суцільності всіх її складових частин з оточуючим середовищем функціонування, отримання знань про взаємну обумовленість всіх властивостей системи, таких як продуктивність, надійність і вартістю.
Завдання: Знати архітектуру типової системи технологічної підготовки виробництва; Знати структуру гнучких виробничих систем, їх функціональне призначення і принципи побудови; Знати методи і засоби автоматизованого проектування технологій виробництва; Уміти аналізувати виріб на технологічність; Уміти розробляти формальні процедури проектування технологічних процесів виготовлення виробів і видачі документації; Мати уяву про методи і засоби вдосконалення АСТПВ, про роль АСТПП і СГАВ серед інших автоматизованих систем (АСУ ТП, АСУ ГАВ), способи і методи спряження інформації між цими автоматизованими системами, про основні напрямки і перспективи їх розвитку.
Результати навчання: РН1 здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті; РН2 здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для оптимізації проектування інформаційних систем будь-якої складності, для вирішення конкретних завдань проектування інформаційних систем з керування об'єктами різної фізичної природи; РН3 здатність аналізувати та оцінювати коло завдань, які сприяють подальшому розвитку ефективного використання інформаційних ресурсів автоматизованих систем проектування; РН4 здатність проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій. РН5 здатність вміти визначати тип інтеграції даних, необхідний для тої чи іншої задачі; РН6 здатність здійснювати ефективну комунікативну діяльність роботи команди зі розроблення проекту інформаційної системи; РН7 здатність працювати з експертними джерелами інформації для інтеграції даних і знань в області діяльності організації за допомогою методів набуття знань, подання знань, класифікації і компіляції знань. РН8 здатність будувати моделі інформаційних потоків, проектувати сховища і простори даних, бази знань, використовуючи діаграмну техніку і стандарти розроблення інформаційних систем; РН9 Здатність застосовувати теоретичні та фундаментальні знання про структурне, функціонально-логічне, схемотехнічне та конструкторське проектування. РН10 Здатність володіти навиками розроблення функціонального середовища відкритих систем, інтерфейсів прикладного програмування, прикладних програм і додатків з властивостями: розширюваності, масштабованості, здатності до інтеграції, готовності і надійності системи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Системи автоматизації конструкторського проектування, Системне програмування і операційні системи, Основи автоматизованого проектування складних об’єктів і систем; кореквізит: Робота з операційною системою, Задачі та об’єкти систем конструкторського проектування, Математичні моделі, які використовуються при проектуванні об’єктів та систем
Короткий зміст навчальної програми: Основи побудови АСТПВ, задачі та об’єкти автоматизації технологічної підготовки виробництва, математичні моделі і алгоритми автоматизації проектування типових ТП виробництва, основи побудови, задачі і методи інтегрованих систем проектування для моделювання структури, складу і розміщення обладнання виробничих дільниць, особливості побудови та вимоги до комплексних автоматизованих систем проектування, виготовлення і управління виробництвом.
Опис: 1. Концепції проектування і технологічної підготовки виробництва Цей блок розглядає основи технологічної підготовки виробництва, її роль у життєвому циклі виробу, основні поняття, задачі та вимоги до цього процесу. Окрему увагу приділено стратегіям створення технологічних процесів 2. Адитивні технології виробництва Цей блок присвячений автоматизації проектування технологічних процесів та сучасним технологіям адитивного виробництва. Також розглядаються системи автоматизованого проектування та особливості проектування об’єктів складної просторової форми. 3. Синтез технологічного проектування Цей блок висвітлює підходи до синтезу технологічного проектування, включаючи використання діалогових режимів з ЕОМ, розробку керуючих програм для верстатів з ЧПУ та порівняння можливостей різних систем автоматизованого проектування. 4. Системи автоматизованого проектування і виготовлення Цей блок охоплює питання взаємозв'язку конструкторського і технологічного проектування, автоматизації виробничих процесів та підготовки технологічної документації для верстатів з ЧПУ.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): поточні звіти з лабораторних робіт і контрольні роботи, реферати і усне опитування; підсумковий контроль (70%, екзамен): виконання тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна загальна оцінка за дисципліну становить 100 балів. Оцінювання складається з поточного контролю та екзаменаційного контролю. 1. Поточний контроль (ПК) – 45 балів: Контрольна робота №1 – 10 балів Контрольна робота №2 – 10 балів Лабораторні роботи – 25 балів Разом за поточний контроль – 45 балів 2. Екзаменаційний контроль – 55 балів: Письмова компонента – 50 балів Усна компонента – 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Павленко П. М. Автоматизовані системи технологічної підготовки розширених виробництв. Методи побудови та управління : Монографія. – К.: Книжкове вид-во НАУ, 2005. – 280 с. 2. Петренко А.И., Семенков О.И. Основи побудови систем автоматизованого проектування -К.: Вища школа, 1985. 3. Очередько С. А. Глобальна трансформація промислового бізнесу і нова концепція управління життєвим циклом виробу // Інформаційні технології в наукомісткому машинобудуванні: Комп’ютерне забезпечення індустріального бізнесу. — К.: Техніка, 2001. — С. 626—646
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Автоматизовані системи технологічної підготовки виробництва (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.E.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна