Системи структурного, функціонально-логічного і схемотехнічного проєктування

Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: к.т.н., доцент Іванців Роман-Андрій Дмитрович.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання теоретичних основ побудови побудови автоматичних систем структурного, функціонально-логічного та схемотехнічнеого проектування РЕА, знання методів та засобів моделювання на основі комп’ютерних моделей та автоматизованих методів налагодження, дослідження характеристик обєктів РЕА і виконувати їх проектування. Синтез і аналіз компютерних моделей обєктів РЕА для аналогових та цифрових схем, досліджувати амплітудно-частотні та фазо-частотні характеристики підсилювальних схем з частотозалежними параметрами, аналіз впливу температури на параметри і характеристики електронних схем. Основні задачі і методи автоматизації структурного і функціонально-логічного проектування; основні задачі автоматизації схемотехнічного проектування; машинні моделі електронних схем і елементів; методи і алгоритми рішення задач схемотехнічного проектування; структуру, методи організації і особливості систем схемотехнічного проектування; принципи розробки програм схемотехнічного проектування, їх структуру, критерії вибору методів, моделей та алгоритмів. Результати навчання: вміти користуватись існуючими програмами аналізу електронних схем; вибирати методи, алгоритми та моделі для систем схемотехнічного проектування залежно від специфіки об’єкту проектування; виконувати аналіз простих електронних схем з нелінійними елементами з використанням методів аналізу електронних схем, математичного аналізу; налагоджувати аналогові і цифрові схеми з допомогою пакетів моделювання, виконувати аналіз роботи електронних схем за постійним струмом, трансцедентний аналіз, аналіз амплітудно-частотних і фазо-частотних характеристик, аналіз впливу температури на параметри і характеристики електронних схем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Математичний аналіз, Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів, Теоретичні основи електротехніки та електроніки, Схемотехніка комп’ютерів. Кореквізити: Теоретичні основи САПР, Технології комп’ютерного проектування, Моделювання систем, Основи автоматизованого проектування складних об’єктів i систем.
Короткий зміст навчальної програми: При вивченні навчальної дисципліни студенти повинні ознайомитись і вивчити: основні задачі і методи автоматизації структурного і функціонально-логічного проектування; основні задачі автоматизації схемотехнічного проектування; машинні моделі електронних схем і елементів; методи і алгоритми рішення задач схемотехнічного проектування; структуру, методи організації і особливості систем схемотехнічного проектування; принципи розробки програм схемотехнічного проектування, їх структуру, критерії вибору методів, моделей та алгоритмів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): програмування, письмові звіти до лабораторних робіт, виконання розрахунково-графічної роботи, усне опитування. Підсумковий контроль (70%, екзамен): письмовий, тестування, задачі, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Основи теорії електронних кіл: підручник для студентів вищих навчальних закладів/ Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г.Стахів та інші; НУ ”ЛП” – за ред. Ю.Я. Бобала – Л.: Вид-во НУ ”ЛП”, 2008. – 332с. Автоматизация схемотехнического проектирования / Ильин В.Н., Фролкин В.Т., Бутко А.И. и др. / Под ред. В.Н.Ильина.- М.: Радио и связь, 1987.- 368с. Автоматизация схемотехнического проектирования на мини-ЭВМ / Анисимов В.И., Дмитриевич Г.Д., Ежов С.Н. и др. / Под ред. В.И.Анисимова.-Л.,1983.- 200с. Алексеенко А.Г., Зуев Б.И., Ламекин В.Ф., Романов И.А. Макромоделирование аналоговых интегральных микросхем. - М.:Радио и связь, 1983.- 248с. Гехер К. Теория чувствительности и допусков электронных цепей. - М., 1973. - 199с. Глориозов Е.Л., Ссорин В.Г., Сыпчук П.П. Введение в автоматизацию схемотехнического проектирования. - М.: Советское радио, 1976.- 224с. Угрюмов У.П. Цифровая схемотехника: Учеб. Пособие для вузов. – 2-е изд., переработ. и доп. – СПб.: БХВ – Петербург, 2004. – 800 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).