Алгоритмізація та програмування, частина 1
Спеціальність: Системна інженерія (Інтернет речей)
Код дисципліни: 6.122.09.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Марчук Сергій Вікторович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК6. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Фахові компетенції:
СК3. Здатність до логічного мислення, побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення й аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделювання предметних областей і створення програмних та інформаційних систем.
СК8. Здатність проектувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: узагальненого, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами й алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- мати знання та навики щодо представлення результатів експериментів;
- принципи об’єктно-орієнтованого підходу до розробки програмного забезпечення
вміти:
- Реалізовувати засвоєні поняття, концепції, теорії та методи інтелектуальної і практичної діяльності в галузі комп’ютерних наук, осмислювати зміст і послідовність застосування способів виконання дій, узагальнювати і систематизовувати результати робіт.
- Проявляти допитливість, схильність до ризику, вміння мислити,надихатись новими ідеями, втілювати їх, запалювати ними оточуючих, комбінувати та експериментувати.
- Реалізовувати засвоєні поняття, концепції, теорії та методи в інтелектуальній і практичній діяльності в галузі комп’ютерних наук, осмислювати зміст і послідовність застосування способів виконання дій, узагальнювати і систематизовувати результати робіт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгоритмізація та програмування, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Робоча фахівця галузі інформаційних технологій неможлива без знань основ мов програмування С та С++. Дисципліна «Алгоритмізація та програмування, частина 1» фокусується на вивченні синтаксису вищенаведених мов, розробці простих процедурно-орієнтованих програм, вивченню основ об’єктно-орієнтованого програмування .
Навчальна дисципліна є інструментальною основою для написання програмного коду з подальших дисциплін, а також курсових робіт.
Навчальна дисципліна відноситься до циклу загальної підготовки навчальної програми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки та інформаційні технології (спеціалізація Системна інженерія (інтернет речей)).
Опис: ДВІЙКОВЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЧИСЕЛ. ПОНЯТТЯ АЛГОРИТМУ.
ПЕРША ПРОГРАМА МОВОЮ С
СКЛАДОВІ ПРОГРАМИ: ТИПИ ДАНИХ, ОПЕРАТОРИ, ЦИКЛИ, ФУНКЦІЇ
АЛГОРИТМИ ПОШУКУ І СОРТУВАННЯ
РЕКУРСІЯ. ВІДЛАГОДЖЕННЯ ПРОГРАМИ
РОБОТА З ПАМ'ЯТТЮ
СТРУКТУРИ ДАНИХ
ВСТУП В ОБ'ЄКТНО-ОРІЄНТОВАНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
СТВОРЕННЯ І РОБОТА З ОБ'ЄКТАМИ В МОВІ С++
ЧЛЕНИ КЛАСУ
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОБ'ЄКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПРОГРАМУВАННЯ
ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ І ПЕРЕВИЗНАЧЕННЯ
КОНТЕЙНЕРИ STL ТА АЛГОРИТМИ РОБОТИ З НИМИ
НАПИСАННЯ НАСТІЛЬНОГО ДОДАТКУ
ВИНЯТКОВІ СИТУАЦІЇ
ДІАГРАМА КЛАСІВ
БАГАТОПОТОЧНІ ПРОГРАМИ.
ШАБЛОНИ І ЛЯМБДА ФУНКЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні роботи.
2. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Лабораторні роботи - 45
2. Екзамен -55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. Стивен Прата. Язык программирования С++. Лекции и упражнения. Учебник: Пер. с. англ. СПб.: ООО «ДиаСофтЮП», 2003. - 1104 с.
2. Страуструп Б. Дизайн и эволюция С++. Пер. с англ. – М.: ДМК Пресс., СПб.: Питер, 2006. – 448 с.
3. Керниган Б., Ритчи Д., Фьюэр А. Язык программирования Си. Задачи по языку Си: Пер. с англ.- М.: Финансы и статистика, 1985.
4. Бочков С.О., Субботин Д.М. Язык программирования Си для персонального компью-тера.- М.: Радио и связь, 1990.
5. Уэйт М., Прата С., Мартин Д. Язык Си. Руководство для начинающих: Пер. с англ.- М.: Мир, 1988.
6. Бери Р., Микинз Б. Язык Си: введение для программистов: Пер. с англ.- М.: Финансы и статистика, 1988.
7. Болски М.И. Язык программирования Си. Справочник: Пер. с англ.- М.: Радио и связь, 1988.
8. Джехани Н. Программирование на языке Си: Пер. с англ.- М.: Радио и связь, 1988.
Допоміжна
1. Трой Д. Программирование на языке Си для персонального компьютера IBM PC.- М.: Радио и связь, 1991.
2. Проценко В.С., Чаленко П.Й., Ставровський А.Б. Техніка програмування мовою Сі: Навч. посібник.- К.: Либідь, 1993.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).