Алгоритмізація та програмування, частина 1

Спеціальність: Системна інженерія (Інтернет речей)
Код дисципліни: 6.122.09.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Марчук Сергій Вікторович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є викладення основних понять та структур мов програмування C і C++, оволодіння базовими та розширеними функціональними можливостями і створення об’єктно-орієнтованих і процедурних програм з використанням цих мов.
Завдання: ЗК6. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Фахові компетенції: СК3. Здатність до логічного мислення, побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення й аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделювання предметних областей і створення програмних та інформаційних систем. СК8. Здатність проектувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: узагальненого, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами й алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: - мати знання та навики щодо представлення результатів експериментів; - принципи об’єктно-орієнтованого підходу до розробки програмного забезпечення вміти: - Реалізовувати засвоєні поняття, концепції, теорії та методи інтелектуальної і практичної діяльності в галузі комп’ютерних наук, осмислювати зміст і послідовність застосування способів виконання дій, узагальнювати і систематизовувати результати робіт. - Проявляти допитливість, схильність до ризику, вміння мислити,надихатись новими ідеями, втілювати їх, запалювати ними оточуючих, комбінувати та експериментувати. - Реалізовувати засвоєні поняття, концепції, теорії та методи в інтелектуальній і практичній діяльності в галузі комп’ютерних наук, осмислювати зміст і послідовність застосування способів виконання дій, узагальнювати і систематизовувати результати робіт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгоритмізація та програмування, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Робоча фахівця галузі інформаційних технологій неможлива без знань основ мов програмування С та С++. Дисципліна «Алгоритмізація та програмування, частина 1» фокусується на вивченні синтаксису вищенаведених мов, розробці простих процедурно-орієнтованих програм, вивченню основ об’єктно-орієнтованого програмування . Навчальна дисципліна є інструментальною основою для написання програмного коду з подальших дисциплін, а також курсових робіт. Навчальна дисципліна відноситься до циклу загальної підготовки навчальної програми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки та інформаційні технології (спеціалізація Системна інженерія (інтернет речей)).
Опис: ДВІЙКОВЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЧИСЕЛ. ПОНЯТТЯ АЛГОРИТМУ. ПЕРША ПРОГРАМА МОВОЮ С СКЛАДОВІ ПРОГРАМИ: ТИПИ ДАНИХ, ОПЕРАТОРИ, ЦИКЛИ, ФУНКЦІЇ АЛГОРИТМИ ПОШУКУ І СОРТУВАННЯ РЕКУРСІЯ. ВІДЛАГОДЖЕННЯ ПРОГРАМИ РОБОТА З ПАМ'ЯТТЮ СТРУКТУРИ ДАНИХ ВСТУП В ОБ'ЄКТНО-ОРІЄНТОВАНЕ ПРОГРАМУВАННЯ СТВОРЕННЯ І РОБОТА З ОБ'ЄКТАМИ В МОВІ С++ ЧЛЕНИ КЛАСУ ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОБ'ЄКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПРОГРАМУВАННЯ ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ І ПЕРЕВИЗНАЧЕННЯ КОНТЕЙНЕРИ STL ТА АЛГОРИТМИ РОБОТИ З НИМИ НАПИСАННЯ НАСТІЛЬНОГО ДОДАТКУ ВИНЯТКОВІ СИТУАЦІЇ ДІАГРАМА КЛАСІВ БАГАТОПОТОЧНІ ПРОГРАМИ. ШАБЛОНИ І ЛЯМБДА ФУНКЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні роботи. 2. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Лабораторні роботи - 45 2. Екзамен -55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Стивен Прата. Язык программирования С++. Лекции и упражнения. Учебник: Пер. с. англ. СПб.: ООО «ДиаСофтЮП», 2003. - 1104 с. 2. Страуструп Б. Дизайн и эволюция С++. Пер. с англ. – М.: ДМК Пресс., СПб.: Питер, 2006. – 448 с. 3. Керниган Б., Ритчи Д., Фьюэр А. Язык программирования Си. Задачи по языку Си: Пер. с англ.- М.: Финансы и статистика, 1985. 4. Бочков С.О., Субботин Д.М. Язык программирования Си для персонального компью-тера.- М.: Радио и связь, 1990. 5. Уэйт М., Прата С., Мартин Д. Язык Си. Руководство для начинающих: Пер. с англ.- М.: Мир, 1988. 6. Бери Р., Микинз Б. Язык Си: введение для программистов: Пер. с англ.- М.: Финансы и статистика, 1988. 7. Болски М.И. Язык программирования Си. Справочник: Пер. с англ.- М.: Радио и связь, 1988. 8. Джехани Н. Программирование на языке Си: Пер. с англ.- М.: Радио и связь, 1988. Допоміжна 1. Трой Д. Программирование на языке Си для персонального компьютера IBM PC.- М.: Радио и связь, 1991. 2. Проценко В.С., Чаленко П.Й., Ставровський А.Б. Техніка програмування мовою Сі: Навч. посібник.- К.: Либідь, 1993.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).