Комп'ютерні мережі

Спеціальність: Системна інженерія (Інтернет речей)
Код дисципліни: 6.122.09.O.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Влах-Вигриновська Галина Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння студентами ґрунтовними знаннями з області комп’ютерних мереж. Зокрема, важливими завданнями є формування теоретичних знань та практичних навичок із побудови, керування, моніторингу, аналізу продуктивності, діагностики й розв`язання проблем сучасних комп’ютерних мереж.
Завдання: загальні компетентності: ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: ФКС1. Здатність до системного мислення, застосування методології системного аналізу для дослідження складних проблем різної природи, методів формалізації та розв’язування системних задач, що мають суперечливі цілі, невизначеності та ризи-ки. ФКС7. Здатність застосовувати теоретичні та практичні основи методології та технології моделювання для дослідження характеристик і поведінки складних об'єктів і систем, проводити обчислювальні експерименти з обробкою й аналізом результатів. ФКС9. Здатність реалізувати багаторівневу обчислювальну модель на основі архітектури клієнт-сервер, включаючи бази даних, знань і сховища даних, виконувати роз-поділену обробку великих наборів даних на кластерах стандартних серверів для забезпечення обчислювальних потреб користувачів, у тому числі на хмарних сервісах.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР1. Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук. ПР8. Використовувати методологію системного аналізу об’єктів, процесів і систем для задач аналізу, прогнозування, управління та проектування динамічних процесів в макроекономічних, технічних, технологічних і фінансових об’єктах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Web-технології та Web-дизайн 2. Інтерфейси та протоколи передавання
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна СК19 «Комп’ютерні мережі» включена до вибіркового циклу дисциплін професійної підготовки за переліком освітньо-професійної програ-ми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки спеціалізації Системна інже-нерія (Інтернет речей). У структурно-логiчнiй схемі навчання зазначена дисципліна розміщена на ІІ-му курсі. У процесі навчання студенти ознайомлюються з сучасними мережними технологіями та отримують практичні навички у галузі розробки та експлуатації комп’ютерних мереж, розуміння їх функціонування та подальшого використання в різних галузях науки й техніки.
Опис: Тема 1. Основні поняття та характеристики мережі. Тема 2. Загальні принципи побудови мереж. Тема 3. Взаємодія рівнів еталонної моделі OSI. Тема 4. Фізичний та канальний рівень. Базові технології локальних мереж. Тема 5. Транспортний рівень. Тема 6. Мережевий рівень. Тема 7. ІР-адресація. Розбиття ІР-мережі на підмережі. Тема 8. Протоколи та сервіси прикладного рівня. Тема 9. Організація комп'ютерної безпеки та захисту інформації.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та їх захист. 2. Іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, Підсумковий контроль (60 %, іспит): тестування,
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1 .Компьютерные сети. Принципи, технологии, протоколи / В.Г.Олифер, Н.А.Олифер.-, 5 изд. — СПб.: Питер, 2016. — 916 с. 2. Таненбаум Э., Уэзеролл Д. Т18 Компьютерные сети. 5-е изд. — СПб.: Питер, 2012. — 960 с. 3. Джеймс Ф. Куроуз, Кит В. Росс Переводчик: Михаил Райтман. Издательство: Эксмо. Серия Мировой компьютерный бестселлер, 2016— 912 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).