Організація баз даних та знань
Спеціальність: Системна інженерія (Інтернет речей)
Код дисципліни: 6.122.09.O.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Павельчак Андрій Геннадійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
– базові знання загально-професійних дисциплін, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін в галузі інформаційних технологій;
– здатність до застосування знань на практиці.
– здатність до аналізу та синтезу;
– здатність до організації і планування;
– здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
– відповідальність за якість виконуваної роботи
– уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
фахові компетентності:
– здатність використовувати методології та технології проектування, застосування і супроводу програмного забезпечення, підтримка їхнього життєвого циклу;
– здатність розробляти структури реляційних і нереляційних баз даних, обирати систему баз даних для реалізації поставленої задачі, виконувати базові функції адміністрування систем керування базами даних;
Результати навчання: ПР1. Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук.
ПР11 Володіти навичками управління життєвим циклом програмного
забезпечення, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до
вимог і обмежень замовника, вміти розробляти проектну документацію
(техніко-економічне обґрунтування, технічне завдання, бізнес-план, угоду,
договір, контракт).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Аглоритмізація та програмування
Короткий зміст навчальної програми: Будь-яке сучасне програмне забезпечення має в своїй основі бази даних. Тому їхнє знання, розуміння та вміння застосувати є критично необхідним для розробника програмного забезпечення в будь-якій галузі. Оволодіння даним предметом дасть можливість майбутньому інженеру створювати якісні, швидкі та ефективні програмні рішення в будь-якому напрямку.
Навчальна дисципліна є інструментальною основою для виконання аналітичної частини подальших дисциплін, а також курсових робіт.
Навчальна дисципліна СК18 «Організація баз даних та знань» відноситься до циклу професійної підготовки навчальної програми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки та інформаційні технології (спеціалізація Системна інженерія (інтернет речей)).
Опис: Тема 1. Вступ (основні поняття).
Тема 2. Реляційна модель даних.
Тема 3. Мова структурованих запитів SQL.
Тема 4. Нормалізація БД.
Тема 5. Структури пам’яті та індексні структури.
Тема 6. Технологія об’єктно-реляційного відображення. Hibernate.
Тема 7. JDBC та Spring Boot.
Тема 8. ER-діаграми баз даних.
Тема 9. Керування транзакціями
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та їх захист.
2. Іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи – 45 балів;
Екзамен – 55 балів.
Разом – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Coronel C., Morris S. Database Systems: Design, Implementation, and Management. 12th ed. – Cengage Learning, 2017. – 818 p.
2. Connolly T.M., Begg C.E. Database Systems: A Practical Approach to Design, Implementation and Management: Global Edition. – 6th Edition. – Pearson Education, 2015. – 1440 p.
3. Kroenke D.M., Auer D.J. Database Processing: Fundamentals, Design, and Implementation. 14th ed. – Pearson Education Ltd., 2016. – 638 p.
4. Elmasri R., Navathe S.B. Fundamentals of Database Systems. 7th ed. – Addison Wesley, 2016. – 1272 p.
5. Foster E.C., Godbole S. Database Systems: A Pragmatic Approach. Second Edition. – Apress, 2016. – 619 p.
6. Powell G. Beginning Database Design. – Wrox, 2006. – 500 p.
7. Bagui S., Earp R. Database Design Using Entity-Relationship Diagrams. 2nd ed. – CRC Press, 2011. – 362 p.
8. Hernandez M.J. Database Design for Mere Mortals. 3rd Edition. – Addison-Wesley Professional, 2013. – 672 p.
9. Dewson R. Beginning SQL Server for Developers. 4th ed. – Apress, 2015. – 670 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).