Вища математика, частина 2
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.009
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Ільків Володимир Степанович, Орищин Оксана Григорівна
Рибицька Ольга Мар'янівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
1) ЗК01-- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
2) ЗК02-- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
3) ЗК03- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
4) ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
5) ЗК 07-- Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
6) ЗК11-- Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін;
7) ЗК14-- Креативність, здатність до системного мислення;
8) ЗК15-- Потенціал для подальшого навчання:
9) ЗК16-- Відповідальність за якість виконуваної роботи.
фахові компетентності:
1) ФК15-- Здатність аргументувати вибір методів розв’язання спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обгрунтовувати та захищати отримані рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: володіння математичною мовою і фундаментальними поняттями, їх основними властивостями й практичними навичками використання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення
результатів навчання
ЗН2. Мати навички проведення експериментів, збирання даних та моделювання в комп’ютерних системах
Лекції, практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, cамостійна робота– репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль – виконання та захист практичних робіт, домашніх завдань, усне та фронтальне опитування, вибіркове усне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень, визначень. Контрольні роботи – письмове опитування, тестовий контроль.
Екзаменаційний контроль – письмове опитування, тестовий контроль.
УМ11. Вміти оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішенyя Практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, cамостійна робота– репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль – виконання та захист індивідуальних робіт, виконаних із застосуванням інтернет ресурсу, програм MATLAB, MATHCAD
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика.
Вища математика, частина 1. Фізика.
Програмування частина1 (Основи алгоритмізації та програмування).
Основи організації та функціонування комп’ютерів.
Дискретна математика.
Комп'ютерна логіка.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вища математика, частина 2» є складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти «бакалавр» галузі знань 12 Інформаційні технології зі спеціальності 123 Комп’ютерна інженерія за освітньою програмою «Комп’ютерна інженерія». Дана дисципліна є обов’язковою. Викладається в 2-му семестрі 1-го курсу в обсязі – 210 год. (7 кредитів ECTS) зокрема: лекції – 60 год., практичні заняття – 45 год., самостійна робота – 105 год. У курсі передбачено 2 розрахунково-графічні роботи. Завершується дисципліна – іспитом у першому семестрі.
Завданням дисципліни є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями (їх основними властивостями й практичними навичками використання) таких розділів математики як Кратні інтеграли, Криволінійні інтеграли, Числові та функціональні ряди, Ряди Фур’є, Диференціальні рівняння першого порядку, Диференціальні рівняння вищих порядків, Лінійні однорідні диференціальні рівняння -го порядку, Лінійні неоднорідні диференціальні рівняння, Системи диференціальних рівнянь, Елементи теорії функцій комплексної змінної, Визначений та невизначений інтеграли від функції комплексної змінної, Ряди Тейлора та Лорана, Операційне числення, Рівняння математичної фізики.
У навчальній дисципліні «Вища математика, частина 2» розглядаються наступні теми: «Кратні інтеграли», «Криволінійні інтеграли», «Числові, функціональні та степеневі ряди. Ряди Фур’є», «Диференціальні рівняння першого порядку», «Диференціальні рівняння вищих порядків», «Лінійні однорідні та неоднорідні диференціальні рівняння -го порядку», «Системи диференціальних рівнянь», «Елементи теорії функцій комплексної змінної», «Операційне числення», «Рівняння математичної фізики». У розділі «Елементи функцій комплексної змінної» розглядаються наступні теми: «Комплексні числа та дії над ними», «Основні функції комплексної змінної», «Диференціювання функцій комплексної змінної», «Інтегрування функцій комплексної змінної», «Ряди» «Лишки та їх застосування». Розділ «Операційне числення» складається з тем «Перетворення Лапласа та його властивості». Розділ «Рівняння математичної фізики» складається з тем «Класифікація лінійних рівнянь з частинними похідними другого порядку»,.
Опис: Кратні інтеграли. Криволінійні інтеграли. Числові та функціональні ряди. Ряди Фур’є. Диференціальні рівняння першого порядку.. Диференціальні рівняння вищих порядків. Лінійні однорідні диференціальні рівняння n-го порядку. Лінійні неоднорідні диференціальні рівняння. Системи диференціальних рівнянь. Елементи теорії функцій комплексної змінної, Визначений та невизначений інтеграли від функції комплексної змінної. Ряди Тейлора та Лорана. Операційне числення. Рівняння математичної фізики.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт, робота у ВНС.
Поточний контроль (ПК):
Розрахунково-графічна робота - 10
Контрольна робота . - 10
Відвідування та робота на практичних заняттях - 10
Разом за ПК - 30
Екзаменаційний контроль:
письмова компонента - 70
усна компонента - 0
Разом за дисципліну - 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Навчальна дисципліна, завершується семестровим контролем, форма якого передбачена навчальним планом із виставленням семестрової оцінки.
Семестрова оцінка складається із суми балів, передбачених на поточний контроль та екзаменаційний контроль . Цю інформацію викладач доводить студентам на першому занятті з навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу дисципліни у 100-бальній шкалі:
100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу компонента вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 –61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Контроль здійснюється за рейтинговою системою згідно з положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів № 27-1-10 від 23.01.2019 р., положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів № 27-1-10 від 23.01.2019р.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Математичний аналіз: Навчальний посібник.– / під ред. Ю.К.Рудавського. Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003.– 404 с.
2. Математичний аналіз: Навчальний посібник / Ю.К.Рудавський, Г.В.Понеділок, І.О.Бобик, О.З.Ватаманюк, Х.Т.Дрогомирецька, О.М.Рибицька, О.З.Слюсарчук.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”,2002.– 308 с.
3. Збірник задач з математичного аналізу. Ч.1.– / під ред. Ю.К.Рудавського.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2001.– 326 с.
4. Збірник задач з математичного аналізу. Ч.2.– / під ред. Ю.К.Рудавського.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003.– 232 с.
5. Рудавський Ю.К., Понеділок Г.В., Микитюк О.А., Рибицька О.М. Звичайні диференціальні рівняння. Л.: Ліга-Прес. 2001.- 160 6. Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част. 1, Львів, НУ “ЛП”, 2001.
7. Кратні інтеграли. Укладачі: Мусій Р.С., Сухорольський М.А., Орищин О.Г. та інші. 2008. (Завдання до графо-розрахункових робіт).
8. Криволінійні та поверхневі інтеграли. Теорія поля. Укладачі: Сухорольський М.А, Клюйник І.Ф., Томецька С.І. та інші, 2005. (Завдання до графо-розрахункових робіт).
9. Ряди. Укладачі: Каленюк П.І., ГошкоЛ.В., Бродяк О.Я. та інші, 2009. (Завдання до графо-розрахункових робіт).
10. Диференціальні рівняння. Укладачі: Костробій П.П., Уханська Д.В, Вовк М.І. та інші, 2008 (Завдання до графо-розрахункових робіт).
11. Збірник задач з математичного аналізу. Ч.2 ( за редакцією проф. Ю.К.Рудавського) – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2003
12. Рудавський Ю.К., Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част., 2, Львів, НУ “ЛП”, 2004.
13. Збірник задач з диференціальних рівнянь. Руданський Ю.К, Каленюк П.І., Тацій Р.М. та інші. Львів. Вид.-во НУ “Львівська політехніка”. 2001.-244 с.
14. Вища математика, ч.1 КІ- електронний навчально-методичний комплекс розміщений у Віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11052 Сертифікат № 03909
15. Електронний навчально-методичний комплекс «Вища математика частина 2» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю 123 «Комп’ютерна інженерія» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12227. Сертифікат №04630
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).