Теорія електричних та магнітних кіл

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: професор Чабан Василь Йосипович доцент Мадай Володимир Степанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є надання студентам основних понять про електротехніку як науку, що базується на електромагнітних явищах та основних законів електротехніки, уявлення про принципи роботи електричних та електронних пристроїв і їх практичне використання.
Завдання: загальні компетентності: • базові знання в галузі комп”ютерної інженерії (комп”ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; • здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; • здатність до аналізу та синтезу; фахові компетентності: • здатність, впроваджувати та обслуговувати комп”ютерні системи та мережі різного виду та призначення; • здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів, комплексів, комп”ютерних та кіберфізичних систем, мереж та їхніх компонентів шляхом використання аналітичних методів та методів моделювання; • здатність аргументувати вибір методів розвязування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обгрунтувати та захищати прийняті рішення;
Результати навчання: • знати основні закони теорії лінійних електричних кіл та основні методи їх аналізу; • практично застосовувати математичні методи та комп'ютерне симулювання для розв'язання практичних задач електротехніки; • засвоєння основ теорії електричних кіл постійного струму, усталених та перехідних процесів у лінійних колах синусоїдного струму; • вміння застосовувати теоретичні положення та закони теорії електричних та магнітних кіл при вивченні спеціальних дисциплін і під час проектування та експлуатації електротехнічних пристроїв та систем. програмні результати навчання: Зн.1 Знати і розуміти наукові положення, що лежать в основі функціонування комп’ютерних засобів, систем та мереж. Ум. Вміти застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика • Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Математичні моделі елементів електричного кола. Методи розрахунку складних кіл постійного та однофазного змінного струму. Електричні кола несинусоїдного струму. Перехідні процеси в лінійних електричних колах. Нелінійні електричні кола. Елементи теорії магнітних кіл.
Опис: ТЕМА 1. Електричне коло та його елементи. ТЕМА 2. Методи аналізу періодичних процесів лінійних електричних кіл. ТЕМА 3. Основи теорії лінійних електричних кіл несинусоїдного періодичного струму. ТЕМА 4: Трифазні електричні кола. ТЕМА 5. Аналіз перехідних процесів електричних кіл. ТЕМА 6. Лінійні чотириполюсники та електричні фільтри. ТЕМА 7. Електричні кола з розподіленими параметрами. ТЕМА 8. Нелінійні електричні кола. Магнітні кола.
Методи та критерії оцінювання: 1. Письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна (25%). 2. Підсумковий контроль: екзамен (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 25б: захист лабораторних робіт -10 б.; захист РГР -10 б; активність роботи у ВНС- 5 б. Екзаменаційний контроль - 75 б.: письмова компонента -70 б.; усна компонента -5б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль на лабораторних заняттях, який проводиться у формі фронтального усного опитування перед початком занять, призначений для діагностики засвоєння лекційного матеріалу та готовності студентів до лабораторних занять, під час захисту лабораторних робіт оцінюється якість оформлення результатів експериментів (10 б). Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену.
Рекомендована література: 1. Теоретичні основи електротехніки: навч. посібник/ В.С. Маляр.–Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018.–412 с. 2. Шегедин О.І., Маляр В.С., Теоретичні основи електротехніки. Частина 1: Навч.посібник – Львів: Магнолія Плюс, 2004. – 172 с. 3. Перхач В.С. Теоретична електротехніка: К.: Вища школа, 1992. 4. Бобало Ю.Я., Стахів П.Г., Рендзіняк С.Й., Коруд В.І., Гамола О.Є., Горячко В.І., Мадай В.С., Рижий Т.І. Комбінований (гібридний) лабораторний практикум з теорії електричних та електронних кіл, сигналів і вимірювань в комп’ютеризованій лабораторії. Навчальний посібник. – /За ред.. Ю.Я.Бобало – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2016. –152 с.
Уніфікований додаток: Кафедра ТЗЕ забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями.
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).