Периферійні пристрої, інтерфейси та драйвери

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.01.E.069
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: доцент Парамуд Ярослав Степанович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення особливостей периферійних пристроїв, інтерфейсів та драйверів комп’ютерних систем
Завдання: формування інтегральної та фахової компетентностей згідно освітньої програми; здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційних технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів комп’ютерної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов
Результати навчання: знати класифікації периферійних пристроїв (ПП) та інтерфейсів, їх характеристики, принципи побудови периферійних пристроїв та інтерфейсів ПП розуміти особливості застосування різних периферійних пристроїв та інтерфейсів в конкретних комп'ютерних системах; вміти за технічними вимогами вибрати структур периферійної підсистеми КС, складові елементи апаратних засобів, вибрати чи розробити програмні драйвери ПП.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: комп’ютерна логіка; комп’ютерна електроніка; комп’ютерна схемотехніка. Супутна навчальна дисципліна комп’ютерні системи
Короткий зміст навчальної програми: Основні визначення та класифікація периферійних пристроїв та їх інтерфейсів; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій послідовних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій паралельних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій спеціалізованих інтерфейсів ПП; Фізичні основи запам’ятовування, запису, читання інформації, особливості, основні технічні характеристики, принципи побудови та функціонування магнітних, оптичних та напівпровідникових зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення текстової та графічної інформації; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення мови; Основні принципи проектування драйверів периферійних пристроїв.
Опис: Основні визначення та класифікація периферійних пристроїв та їх інтерфейсів; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій послідовних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій паралельних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій спеціалізованих інтерфейсів ПП; Фізичні основи запам’ятовування, запису, читання інформації, особливості, основні технічні характеристики, принципи побудови та функціонування магнітних, оптичних та напівпровідникових зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення текстової та графічної інформації; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення мови; Основні принципи проектування драйверів периферійних пристроїв
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, оцінювання виконаних індивідуальних завдань (30%); Підсумковий контроль - контрольний захід, екзамен: письмово-усна форма (70 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, оцінювання виконаних індивідуальних завдань (30%); Підсумковий контроль - контрольний захід, екзамен: письмово-усна форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Парамуд Я.С. Інтерфейси периферійних пристроїв ЕОМ: Навч. посібник.- К.: ІСДО, 1995. -76 с. 2. Парамуд Я.С. Лабораторний практикум з дисципліни “Периферійні пристрої, інтерфейси та драйвери”: навчальний посібник / Я. С. Парамуд, А. М. Миц. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2021. – 100 c. 3. Парамуд Я. С. Периферійні пристрої, інтерфейси та драйвери: навчальний посібник / Я. С. Парамуд. – Львів: Магнолія 2006, 2022. – 210 c
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).