Спецтехнології в прецизійній мехатроніці

Спеціальність: Інформаційні технології в приладобудуванні
Код дисципліни: 7.175.05.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Дейнека Р.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчального курсу є технологічна підготовка інженерів-конструкторів приладобудівних спеціальностей для вдосконалення конструкцій і собівартості засобів мехатроніки, для чого подаються необхідні відомості про принципи побудови і організації сучасного виробництва, реалізацію у ньому прогресивних методів виготовлення виробів на базі наукових досліджень і узагальненні передового досвіду промисловості; довести до студента сукупність знань про способи і засоби здійснення виробничих процесів, а також самі процеси, при яких відбувається якісна зміна предмету виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - набуття базових знань з хімії, теоретичної механіки та матеріалознавства в обсязі, необхідному в галузі «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка» (ЗК7); фахові компетентності: - здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення дляопрацювання і аналізу результатів вимірювання (ФК3); - набуття базових уявлень про функціонування та проектуванняцифрових і аналогових вузлів засобів вимірювальної техніки (ФК6); - набуття базових знань про будову, роботу та взаємодію основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципи проектування мікропроцесорних інформаційно-вимірювальних комплексів та систем (ФК7); - здатність сформулювати основні принципи побудови алгоритмів моделювання вимірювальних процесів та опрацювання вимірювальної інформації (ФК8); - здатність вибирати методи і засоби вимірювань, випробувань і контролю, виконувати експериментальні дослідження продукції, процесів та опрацьовувати отримані результати. (ФК10); - здатність розробляти, впроваджувати і тестувати на прикладному рівні програмне забезпечення засобів вимірювання (ФК16); фахові компетентності професійного спрямування: - здатність професійно спілкуватися іноземною мовою (ФКС5.1); - набуття базових знань будови, роботи та взаємодії основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципів проектування і програмування мікропроцесорних систем збирання даних (ФКС5.7).
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: знати - способи виконання електричного монтажу; - методи виготовлення друкованих плат, шкал і нанесення зображень на панелях приладів; - способи нанесення металічних і полімерних покриттів; - методи лазерної, електрофізичної та електрохімічної обробок. вміти - призначати вид електромонтажу, згідно умов використання приладів; - застосовувати методи виконання зображень на приладах і нанесення покриттів; - розрахувати елементи режимів гальванічної, лазерної та електрофізичної обробок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізит: професійно орієнтовані дисципліни І-IV курсів; – кореквізит: виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Цією дисципліною ставиться завдання вивчення основних складових технологічних процесів, які застосовуються при виготовленні засобів мехатроніки, практична реалізація прогресивних методів сучасного виробництва з врахуванням його принципів побудови і організації.
Опис: Способи монтажних з’єднань. Виготовлення друкованих плат. Виготовлення шкал. Технологія виконання зображень на панелях приладів. Нанесення полімерних матеріалів у електростатичному полі. Лазерні технології. Оптичні системи. Методи обробки тепловими джерелами. Лазерні методи контролю. Електрофізична та електрохімічна технології. Електроерозійна обробка. Ультразвукова обробка. Магнітоабразивна обробка. Електроімпульсна обробка. Магніто-еластоімпульсна обробка.
Методи та критерії оцінювання: - Потоковий контроль під час виконання практичних і лабораторних робіт – 30%; - підсумковий контроль - екзамен (виконання контрольної роботи – 60% , усне опитування – 10% ).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гаврилов А.Н. Основы технологии приборостроения. - М., Высшая школа, 1976, 328 с., ил. 2. Руденко П.О. Проектування технологічних процесів з машинобудування, Київ, Вища школа, 1993, 413 с. 3. Медвідь М.В., Шабайкович В.А. Теоретичні основи технології машинобудування, Львів, Вища школа, 1976, 300 с. 4. Маталин А.А. Технология машиностроения. Учебник для вузов. Л. Машиностроение. Ленинградское отделение. 1985 - 495 с. 5. Петрухин П. Резание конструкционных материалов, режущие инструменты и станки , М, Машиностроение, 1974. 6. Справочник технолога приборостроителя: 2-х томах. 2-ое изд., прораб. и доп. Т1 - под ред. П.В.Сыроватченко, 607 стр., ил. Т2 - под ред. Е.А. Скороходова, 463 стр., ил. - М., Машиностроение, - 1981 г. 7. Красников В.Ф. Технология миниатюрных изделий. – М., Машиностроение, 1980 г. 8. Ачкасов И.А., Терган В.С. Технология точного приборостроения, 1964 г. 9. Ю.П. Долгушев Технология приборостроения. – М. «Машиностроение». – 1978. – 155 с.; ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).