Спеціальні вузли і механізми оптико-механічних та мехатронних систем
Спеціальність: Інформаційні технології в приладобудуванні
Код дисципліни: 7.175.05.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Мирослав Тихан
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
- основи оптико-механічних функціональних вузлів мехатроніки;
- методику розрахунку типових вузлів мехатронних пристроїв;
- теоретичні основи побудови та принципу роботи мехатронних пристроїв, їх розрахунок;
- функціональні та конструктивні особливості оптико-механічних вузлів мехатронних засобів.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
- проводити попередній розрахунок оптико-механічних типових вузлів та мехатронних пристроїв;
- застосувати елементи оптико-механічних систем;
-використати при проектуванні конструктивні особливості оптико-механічних вузлів та мехатронних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
фізика; інженерна механіка; основи точності мехатронних засобів; основи мехатроніки; електро-механічні вузли мехатроніки.
кореквізити:
інтелектуальні мехатронні системи; моделювання електронних вузлів; моделювання в приладобудуванні
Короткий зміст навчальної програми: Цією дисципліною ставиться завдання вивчення теоретичних засновків і принципів дії спеціальних механізмів оптичних систем і навчити їх самостійно виконувати розрахунок оптико-механічних пристроїв.
Оптичні освітлювальні системи. Лупа і мікроскоп. Телескопні системи. Фотографічний об’єктив. Оптика телевізійних систем. Проекційні системи. Оптичні фотоелектричні системи. Оптичні системи для лазерів. Оптичні системи подвійної симетрії. Абераційний розрахунок оптичних систем.
Опис: Опис
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%),
• підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андреев Л.Н., Грамматин А.П., Кирюшин С.И., Кузичев В.И. Сборник задач по теории оптических систем. – М.: Машиностроение, 1987. – 192 с.
2. Апенко М.И., Запрягаева Л.А., Свешникова И.С. Задачник по прикладной оптике / Учеб. пособие для студ. оптич. специальностей вузов. – М.: Недра, 1987. – 310 с.
3. Бегунов Н.Н., Заказнов Н.П., Кирюшин С.И., Кузичев В.И. Теория оптических систем / Учебн. для оптич. спец. вузов; 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Машиностроение, 1981. – 432 с.
4. Паламарчук В.О. Вступ до технології оптичного приладобудування / Навч. посібн.; Каф. оптики Чернівец. ун-ту. – Чернівці, 1977. – 65 с. – (НБ ЛДУ І 355036 )
5. Турыгин И.Г. Прикладная оптика: Фотографические, проекционные и фотоэлектрические системы; Методы аберационного расчета оптических систем. – М.: Машиностроение, 1966. –431 с. - (НБ ЛДУ ІІ 111023)
6. Элементы приборных устройств (основной курс). В двух частях под редакцией О.Ф.Тищенко. М.: Высшая школа, 1982 г.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).