Наноінженерія композитних матеріалів
Спеціальність: Прикладна фізика
Код дисципліни: 7.105.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент, к.т.н. Кондир Анатолій Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: -
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
- знати фізико-хімічні основи твердофазних перетворень;
- вміти оцінювати розмірні ефекти в гетерогенних наносистемах;
- знати фізико-хімічні властивості наноструктурованих матеріалів;
- набути знань про квазірівноважні методи формування наноструктурованих композицій;
- вміти синтезувати багатофазні нанокомпозити різної функціональності;
- вміти сторювати на основі нанокомпозитів пристрої наноелектроніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: квантова механіка, сучасні методи фізичних досліджень; наноматеріалознавство
- кореквізити: функціональні матеріали молекулярної енергетики, спеціальні розділи хімії
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичне та експериментальне вивчення фізичної природи властивостей нанокомпо-зитів залежно від їхнього хімічного складу, температури та тиску. Теоретичне та експе-риментальне дослідження фізичних власти-востей нанокомпозитних систем різної при-роди та дисперсності наповнювача. Наноко-мпозити з дисперсними частинками, шарува-ті та волоконні. Механізми агрегування час-тинок наповнювача. Механічні характеристи-ки композитів. Методи визначення величини адгезії у композитах. Явище наноадгезії. Концепція ефективного розміру частинок наповнювача. Мікромеханічні, перколяційні та фрактальні моделі композитів. Наномо-дифікування нанокомпозитів карбоновими наночастинками. Функціоналізація фулеренів для вбудови полімерну матрицю. Засоби та методи отримання нанорозмірних матеріалів та їхні фізичні принципи. Властивості нано-композитів. Покращення в'язкості наноком-позитів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Екзамен, захист лабораторних робіт, контро-льна робота, ВНС-тестування, захист індиві-дуального науково-дослідного завдання;
- поточний контроль (40%): опитування на лабораторних заняттях, захист звітів (20%), самостійна робота (10%), ВНС-контроль (10%);
- підсумковий контроль (60%): іспит – письмова компонента (50%), усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зенон Готра, Іван Григорчак, Богдан Лукі-янець, Віктор Махній, Сергій Павлов, Леонід Політанський, ЕжиПотенські. Субмікронні та нанорозмірні структури електроніки: Підручник. – Чернівці: Видавництво та друкарня «Технологічний Центр», 2014. – 839 с.
2. Покропивний В. В., Поперенко Л. В. Фізика наноструктур. – Київ: Видавничо –поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 220 с.
3. Заячук Д. М. Нонотехнології і нанострук-тури: навч. посібник для ВНЗ / Д. М. Заячук. – Львів : Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політе-хніка”, 2009. – 581 с.
4. Нанохімія, наносистеми, наноматеріали / С. В. Волков, Є. П. Ковальчук, В. М. Решетняк. – К. : Наукова думка, 2008. – 426 с.
5. Кондир А.І. Наноматеріалознавство і нано-технології: навч. посібник для ВНЗ / А.І Кондир. – Львів : Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2017. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).