Науково-дослідний практикум
Спеціальність: Прикладна фізика
Код дисципліни: 7.105.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: канд. техн. наук, доцент Кондир Анатолій Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати сучасні проблеми прикладної фізики за профілем спеціалізації, основні тенденції та напрямки дослідження сучасних матеріалів різної природи, фізичні основи вдосконалення відомих і створення нових технологій, матеріалів та виробів;
• уміти проводити аналіз, систематизацію та узагальнення науково-технічної інформації за темою дослідження, застосовувати інформаційні технології і програмні продукти у наукових дослідженнях, застосовувати досягнення сучасного матеріалознавства у створенні нових технологій та матеріалів;
• уміти застосовувати досліджувані процеси і явища у подальшій професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізит: фізика твердого тіла, сучасні методи фізичних досліджень, фізика квантово-розмірних систем, наноматеріалознавство, імпедансна спектроскопія;
• кореквізит: фізика і технологія наносистем, функціональні матеріали молекулярної енергетики, пристрої молекулярної енергетики нового покоління, виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з проблемами прикладної фізики за профілем підготовки та тематикою магістерської кваліфікаційної роботи. Вивчення патентних і літературних джерел за тематикою магістерської кваліфікаційної роботи. Опрацювання методик ведення експериментальних робіт. Вивчення інформаційних технологій та програмних продуктів, які стосуються професійної сфери.
Методи та критерії оцінювання: • залік
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дегтярьов А. В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник [для студентів фізичних спеціальностей] / А. В. Дегтярьов, М. Г. Колодій, В. О. Маслов. – Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 80 с. ISBN 978-966-285-243-1
2. Інтернет-сайт https://books.google.com.ua/books?isbn=5248006538
Науково-дослідний практикум (курсова робота)
Спеціальність: Прикладна фізика
Код дисципліни: 7.105.01.O.009
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: канд. техн. наук, доцент Кондир Анатолій Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати сучасні проблеми прикладної фізики за профілем спеціалізації, основні тенденції та напрямки дослідження сучасних матеріалів різної природи, фізичні основи вдосконалення відомих і створення нових технологій, матеріалів та виробів;
• уміти проводити аналіз, систематизацію та узагальнення науково-технічної інформації за темою дослідження;
• використовувати інформаційні технології та програмні продукти у наукових дослідженнях;
• застосовувати досягнення сучасного матеріалознавства у створенні нових технологій та матеріалів;
• набути навички укладання звітів з науково-дослідної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізит: фізика, фізика твердого тіла, фізика квантово-розмірних систем, наноматеріалознавство, сучасні методи фізичних досліджень, основи наукових досліджень, комп'ютер-не моделювання фізичних процесів, імпедансна спектроскопія;
• кореквізит: фізика і технологія наносистем, функціональні матеріали молекулярної енерге-тики, пристрої молекулярної енергетики нового покоління, виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи наукових досліджень за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Наукова проблема та обґрунтування теми дослідження. Експериментальне обладнання та методики проведення експерименту. Дослідна і завершальна стадії науково-дослідного процесу. Оформлення результатів наукового дослідження та його впровадження. Особливості будови та властивостей досліджуваних матеріалів. Можливість застосування розроблених матеріалів для розв'язання задач нанотехніки. Перспективи подальшого розвитку запропонованих наноматеріалів, наноструктур і нанотехнологій.
Методи та критерії оцінювання: • залік
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вачевський М. Основи наукової інформації. Для студентів вузів. – Дрогобич, 1995. – 183 c.
2. Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение. – К.: Высшая школа, 1990. – 384 c.
3. Пытьев Ю.П. Методы анализа и интерпретации эксперимента. – М.: МГУ, 1990. – 286 c.